ПИСЬМОВЕ МНОЖЕННЯ І ДІЛЕННЯ НА ОДНОЦИФРОВЕ ЧИСЛО
АЛГОРИТМ ПИСЬМОВОГО ДІЛЕННЯ
191. Яку властивість ділення використано? Поясни.
842 : 2 = (800 + 40 + 2) : 2 = 800 : 2 + 40 : 2 + 2 : 2
357 : 7 = (350 + 7) : 7 = 350 : 7 + 7 : 7
365 : 5 = (350 + 15) : 5 = 350 : 5 + 15 : 5
На які доданки розкладено перше, друге, третє ділене? Ці доданки є неповними діленими. Назви їх.
192. Прочитай алгоритм письмового ділення 639 на 3.
1. Відділяю ділене і дільник знаком письмового ділення: ├ . Частку записуватиму в нижньому куті.
2. Перше неповне ділене – 6 сотень, 6
3. Друге неповне ділене – 3 десятки. 3 дес. : 3 = 1 дес. Цифру 1 записую в частці на місці десятків.
4. Третє неповне ділене – 9 одиниць.
9 : 3 = 3, цифру 3 записую на першому місці праворуч.
5. Остача дорівнює 0.
6. Ділення закінчено. Частка – число 213. 639 : 3 = 213.
193. 396 : 3 844 : 4 642 : 2 864 : 2
194. х ∙ 3 = 736 – 43 824 ∙ х = 36 : 18 х + 328 = 405 + 294
195. На швейній фабриці з 848 м тканини пошили шкільні костюми для дівчаток. На кожний костюм пішло по 4 м. Скільки шкільних костюмів пошито?
196. Три шкільні сукні коштують 639 грн. Скільки коштують 2 такі сукні? 4 такі сукні?
Поцікався
197. 3 ∙ х = 77 ∙ 9 4 ∙ х = 299 + 189 936 : х = 54 – 51
198. Із 33 м тканини пошили шкільні сукні для дівчаток, на кожну з них витратили 3 м. На шкільну форму для хлопчика пішло на 1 м більше. Скільки метрів тканини потрібно для пошиття шкільних форм для такої ж кількості хлопчиків, як і дівчаток?
199. Виконай подібний малюнок у зошиті. Будь уважним! Зверни увагу, де розміщені центри кіл. Який у них радіус? За бажанням розфарбуй рисунок або доповни. Будь обережним з циркулем.