Predmety



Аналіз перевірної роботи. Закріплення та узагальнення вивченого про речення

Тема: Аналіз перевірної роботи. Закріплення та узагальнення вивченого про речення

Мета: повторити і закріпити знання учнів про речення; формувати навички правильного інтонування речень; вдосконалювати вміння ділити текст на речення, доповнювати речення потрібними за змістом словами; розвивати зв’язне мовлення школярів; виховувати любов до книги.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань (формування мовної компетенції).

Обладнання: підручник, зошит.

Перебіг уроку

І. Організаційний момент

Ось дзвінок сигнал подав –

До роботи час настав.

Ось і ми часу не гаймо,

А урок свій починаймо.

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Перевірка домашнього завдання (с.26,впр.47)

– Почитайте складений текст.

– До якого типу текстів він належить?

– Які слова і словосполучення використали під час складання тексту-міркування?

2. Аналіз перевірної роботи

ІІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

– Сьогодні ми вирушаємо у подорож країною Граматики, а до якого саме міста цієї країни ми помандруємо, допоможе з’ясувати хвилинка каліграфії.

Хвилинка каліграфії

– З поданих букв утворіть слова і запишіть їх.

ІніРя, северень, чкарі, тліпере, нійсіон, няравбн, сукраня.

(Рясні, вересень, річка, переліт, осінній, вбрання, красуня.)

– Якою темою об’єднані дані слова? (Осінь)

– У першому слові


підкресліть першу букву, у другому – другу…

– Складіть із підкреслених букв слово. Це і буде назва того міста, куди ми сьогодні помандруємо.

– Яку назву має місто? (Речення)

– Запишіть це слово.

– Містом Речення ми мандрували у 2-му класі, тому дещо нам уже відомо.

– Сьогодні на уроці ми пригадаємо, що виражає речення, як знайти межі речення, будемо доповнювати речення потрібними за змістом словами.

– Для чого нам потрібні ці знання? (Без цих знань ми не зможемо оволодіти рідною мовою, не зможемо вільно спілкуватися одне з одним.)

IV. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Інтонування речень (с. 27, впр. 48)

– Прочитайте виразно вірш.

Пам’ятайте! У кінці речення голос понижується. Між реченнями робіть паузу.

– Скільки речень у цьому тексті?

– Спишіть текст.

– Підкресліть головні слова в першому реченні.

2. До твого словничка

– Як ви розумієте значення слів кедр, смерека?

3. Гра “Упіймай речення”

– Серед записів знайдіть і прочитайте речення. Поясніть свій вибір.

Настала золота осінь.

У повітрі летить

Птахи вирушають у далеку

Все нижче ходить над землею сонце.

Яка чудова пора року – осінь!

– Які рядки не є реченнями? Доведіть свої міркування.

– Доповніть незавершені речення словами так, щоб вони виражали закінчену думку.

4. Ознайомлення з теоретичним матеріалом (с. 27)

5. Гра “Доповни речення” (впр. 49, с. 27)

– Доповніть незавершені речення словами з довідки так, щоб вони виражали закінчену думку.

– Прочитайте ще раз усі речення.

– Поясніть, як ви їх розумієте?

– Запишіть утворені прислів’я.

– У виділеному доповненому реченні підкресліть головні слова.

6. Фізкультхвилинка

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ОТРИМАНИХ ЗНАНЬ

1. Словникова робота

Що таке бібліотека?

Це – домівка для книжок.

Що ж, до неї недалеко:

Два квартали і ріжок.

Г. Черінь

– Слово бібліотека складається з двох грецьких слів: бібліос – “книга”, теке – “сховище”.

– Утворіть словосполучення зі словом бібліотека.

Записатися в…; відвідати…; прийти з…

– Запишіть синоніми до слова бібліотека. (Книгосховище, книгозбірня)

2. Поділ тексту на речення (с. 28, впр. 50)

– Прочитайте текст, поділивши його на речення.

– Про що йдеться в тексті? Перекажіть його.

Висновок. Речення зв’язані між собою за змістом.

3. Самостійна робота

– Спишіть текст вправи 50, розставляючи розділові знаки.

4. Бесіда

– Який це тип тексту?

– Назвіть речення, які висловлюють повідомлення; питання; спонукання до дії. Який розділовий знак ви поставите в кінці таких речень?

Висновок. Відповідно до мети висловлювання речення поділяються на розповідні, питальні, спонукальні.

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

– Які ознаки має речення?

– Як правильно оформити речення за допомогою інтонації на письмі?

– З якої букви починаємо писати перше слово в реченні?

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 28, впр.51.


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...


Аналіз перевірної роботи. Закріплення та узагальнення вивченого про речення - Плани-конспекти уроків по українській мові