Аналіз перевірної роботи. Звуки і букви. Алфавіт. Складання речень

Урок 81

Тема. Аналіз перевірної роботи. Звуки і букви. Алфавіт. Складання речень

Мета: дати уявлення про роль звуків у розпізнаванні лексичного знання слів; розвивати вміння розрізняти звук і букву; поглиблювати знання учнів про звуко-буквений склад слів; виховувати чіткість у мовленні, акуратність.

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

II. Аналіз перевірної роботи

III. Актуалізація опорних знань

1. Хвилинка чистопису

Аз буки альфа віта а бе

– Запишіть зразки і прочитайте склади.

– Які слова нагадують

вони? (Азбука, алфавіт, абетка)

– Що означає це слово? (Сталий порядок розташування усіх літер певної мови)

– Розкажіть український алфавіт.

IV. Повідомлення теми й мети уроку

– Сьогодні ми продовжимо знайомство з українським алфавітом. Пригадаємо все те, що знаємо про нього з першого класу. Також вчитимемося складати звукові моделі слів, проводити звуко-буквений аналіз.

V. Робота над вивченням нового матеріалу

1. Відгадування загадки (вправа 77)

– Відгадайте загадку.

З

к дерева захищає і на них вона завжди.

З н звірятко заховає, коли треба, від біди. (Кора – нора)

– Із яких звуків складається перше слово – відгадка?

– А друге?

– Які звуки в них однакові?

– А які розрізняють значення слів?

– Який висновок можна зробити? (Спотворювати звуки у словах не можна.)

– Дійсно, кожний звук у слові має своє важливе значення. Тому їх треба вимовляти чітко й правильно, бо, спотворивши навіть один звук у слові, ви вимовите слово з іншим значенням. А це зашкодить розумінню тієї інформації, яку ви хочете передати.

– Наведіть приклади слів, схожих за звуковим складом.

2. Колективна робота з підручником (вправа 78)

– Прочитайте слова вголос.

– Додайте один звук на початку або в кінці слова так, щоб утворилося слово з іншим значенням. (Линок – млинок, луг – плуг, кран – екран, буря – буряк, буква – буквар, база – базар)

– Запишіть слова парами. Підкресліть букву, за якою розрізняються значення слів у парі.

– Чим розрізняються слова у парі при вимові? А на письмі?

3. Гра “Звук і буква”

– Один учень чітко вимовляє звук, а інший – називає відповідну букву. ([д] – “де”, [ш] – “ша” і т. ін.)

– Відкрийте орфографічні словники на сторінці з алфавітом і ще раз прочитайте ті букви, у назвах яких були допущені помилки.

VI. Закріплення вивченого матеріалу

1. Коментоване письмо (вправа 81)

– Прочитайте речення. Вимовте звуки кожного слова, а потім, переставивши їх, утворіть інше слово. (Курча – круча, рис – сир, кури – руки)

– Запишіть утворені слова за алфавітом. (Круча, кури, курча, рис, руки, сир) Складіть з одним зі слів речення і запишіть його. (Кури на подвір’ї дзьобали зерно.)

VII. Підсумок уроку

– У чому ж полягає різниця між звуком і буквою?

– Щоб не плутати значення слів через один спотворений звук, що треба робити?

VIII. Домашнє завдання з інструктажем

Вправа 83.




Аналіз перевірної роботи. Звуки і букви. Алфавіт. Складання речень