Аналіз письмового переказу

Урок № 62

ЗВ’ЯЗНЕ МОВЛЕННЯ

Тема. Аналіз письмового переказу

Мета: підвести підсумки учнівських робіт, відзначити позитивне в їх виконанні, проаналізувати допущені учнями типові помилки та недоліки творчих робіт; спрямувати учнів на індивідуальне опрацювання допущених помилок, належним чином їх проінструктувавши.

Обладнання: підручник.

ХІД УРОКУ

І. Повідомлення мети і завдань уроку.

ІІ. Загальна оцінка виконаної учнями роботи.

ІІІ. Аналіз двох-трьох найбільш вдалих робіт.

Схема аналізу переказу

1.

Чи розкрито в переказі тему вихідного зразка?

2. Чи передано головну думку переказуваного тексту?

3. Чи в правильній послідовності переказано текст?

4. Чи не пропущено чогось істотного, чи не додано того, чого немає у зразку?

5. Чи відповідає текст переказу типовому значенню вихідного зразка (чи доречно поєднано типи мовлення; чи правильно побудовано речення розповіді або опису, чи правильно побудовано роздум)?

6: Чи вдалим є самостійно складене закінчення (кінцівка)? Наскільки чітко

аргументовано власні думки й оцінки?

7. Чи збережено в тексті переказу та самостійно складеній кінцівці стиль вихідного зразка?

8. Грамотність. Графічне оформлення.

IV. Повернення учням перевірених зошитів. Оголошення оцінок за роботу.

V. Індивідуальне опрацювання учнями допущених помилок.

(Учні, які впоралися з роботою, одержують індивідуальне завдання.)

VI. Підведення підсумків уроку.

VII. Домашнє завдання.

Завершити роботу над помилками.




Аналіз письмового переказу