АНОНІМНІСТЬ

Соціологія короткий енциклопедичний словник

АНОНІМНІСТЬ – один з принципів проведення масового опитування. Розрізняють А. стосовно дослідника та стосовно соціального середовища респондента.

У першому випадку А. – такий спосіб організації дослідження, за якого дослідникові невідомо, кому саме з респондентів належить та чи інша анкета (опитувальний лист, інша відповідь або особливість поведінки як форма відповіді тощо). Впровадження такої А. позитивно впливає на якість інформації респондентів, оскільки стимулює щирість їх відповідей.

Напр., при організації соціометричного опитування дослідник, надавши всі інструкції членам малої групи, їх залишає, а вони домовляються між собою про код кожного. Ці коди вказуються під час відповідей на запитання за кожним соціометричним критерієм, але не стають відомими за межами групи.

А щодо соціального середовища респондента означає неможливість ознайомлення когось з колег, керівництва, рідних чи знайомих з його відповідями, а також виключає будь-яку можливість використання відповідей

йому на шкоду. Така А. випливає з положень “Професійного кодексу соціолога”: “У взаєминах з респондентами соціолог має суворо дотримуватися гарантій конфіденційності, нерозголошення відомостей, отриманих від респондента. Винятком можуть бути випадки, не передбачені програмою збору даних, про що респондентам (обстеженим) завчасно має бути повідомлено”. А. щодо соціального середовища іноді наз. конфіденційністю.




АНОНІМНІСТЬ