АВСТРАЛІЯ. ПІВДЕННА АМЕРИКА. ПІДСУМКОВИЙ УРОК

УРОК 37. АВСТРАЛІЯ. ПІВДЕННА АМЕРИКА. ПІДСУМКОВИЙ УРОК *

Навчальна мета: узагальнити та систематизувати знання учнів за вивченими темами; вдосконалити навички та вміння роботи з картами атласа; визначити рівень засвоєння учнями навчального матеріалу;

Обладнання: атласи, варіанти завдань.

Тип уроку: урок узагальнення, систематизації та контролю.

Приклади завдань для контролю

Варіант 1

I рівень. Оберіть правильну відповідь.

1. Крайньою північною точкою Австралії є мис:

А) Стіп-Пойнт;

Б) Південно-Східний;

В)

Йорк;

Г) Байрон.

2. Найвища вершина Анд:

А) г. Аконкагуа;

Б) г. Мак-Кінлі;

В) влк. Котопахі;

Г) влк. Орісаба.

3. Тварина, яка є одним з символів Австралії та зображена на її гербі, – це:

А) качкодзьоб;

Б) кенгуру;

Г) панда;

Д) коала.

4. Вологі екваторіальні ліси Південної Амєрики називають:

А) пампа

Б) кампос;

В) гілея;

Г) льянос.

5. Сучасний вулканізм та землетруси в Австралії:

А) найчастіше виникають на сході материка;

Б) найчастіше виникають на заході

материка;

В) не відбуваються;

Г) відбуваються майже на всій території.

6. Індіанці, корінні жителі Амєрики, є представниками раси:

А) європеоїдної;

Б) монголоїдної;

В) негроїдної;

Г) австралоїдної.

II рівень

7. Визначте правильність наведеного твердження:

“Гірські масиви Анд, розташовані на різних широтах, вирізняються кількістю висотних поясів. Чим вищими є гори і чим ближче вони знаходяться до екватора, тим більше в них природних поясів”.

Так Ні

8. Прочитайте текст і визначте назву природної зони Австралії:

“Вона займає великі простори на півночі, сході та південному заході материка. Для цієї зони характерні евкаліпти, акації, казуарини на червоно-бурих і червоно-коричневих грунтах. Живуть кенгуру, сумчастий борсук, страус ему”.

Відповідь:____________________________________

9. Установіть відповідність між формами рельєфу Південної Америки та цифрами, якими вони позначені на картосхемі: а) Анди; б) Ла-Платська низовина; в) Гвіанське плоскогір’я; г) Амазонська низовина.

 АВСТРАЛІЯ. ПІВДЕННА АМЕРИКА. ПІДСУМКОВИЙ УРОК

III рівень

10. Установіть відповідність між країнами Південної Америки та їх столицями:

А) Бразілія

Б) Еквадор

В) Уругвай

Г) Колумбія

1) Санта-Фе-Де-Богота

2) Кито

3) Бразіліа

4) Джорджтаун

5) Монтевідео

11. Положення Австралії в тропічних широтах обумовлює:

А) значне поширення пустель та напівпустель на материку;

Б) слабкий розвиток поверхневих вод на материку;

В) сухість клімату материка;

Г) всі вищезазначені наслідки.

IV рівень

12. Обчисліть протяжність Південної Америки за меридіаном 70° зх. д., якщо географічні широти її північної та південної точок на вказаному меридіані 12° пн. ш. та 53° пд. ш.

Відповідь:___________________________________

Варіант 2

І рівень. Оберіть правильну відповідь

1. Крайньою західною точкою Австралії є мис:

А) Стіп-Пойнт;

Б) Південно-Східний;

В) Йорк;

Г) Байрон.

2. На річці Чурун в Південній Америці розташований найвищий водоспад світу:

А) Ніагарський;

Б) Вікторія;

В) Ігуасу;

Г) Анхель.

3. Австралійські пустелі, вкриті заростями чагарникових евкаліптів та акацій, називають:

А) криками;

Б) скребом;

В) гамадами;

Г) ергами.

4. Рівнинні простори субтропічних степів Південної Америки називають:

А) пампа;

Б) кампос;

В) гілея;

Г) льянос.

5. На більшій частині Австралії переважає:

А) вологий тропічний клімат;

Б) сухий тропічний клімат;

В) вологий екваторіальний клімат;

Г) помірний континентальний клімат.

6. Першими європейцями, що почали заселяти Південну Америку, були:

А) англійці і французи;

Б) іспанці і португальці;

В) німці і голландці;

Г) італійці і греки.

ІІ рівень

7. Визначте правильність наведеного твердження:

“У Південній Америці внаслідок переважання сухого клімату поширені пустелі й полупустелі і порівняно мало лісів”.

Так Ні

8. Прочитайте текст і визначте назву тварини – мешканця Австралії:

“Це дивовижне створіння природи, укрите густим хутром, відкладає яйця, як птахи, а вигодовує дитинчат молоком, як ссавці. Має дзьоб, перетинки між пальцями лап, як у качки, а хвіст – як у борсука”.

Відповідь:___________________________________

9. Установіть відповідність між назвами крайніх точок Австралії та цифрами, якими вони позначені на картосхемі: а) мис Йорк; б) мис Південний; в) мис Байрон; г) мис Стіп-Пойнт.

 АВСТРАЛІЯ. ПІВДЕННА АМЕРИКА. ПІДСУМКОВИЙ УРОК

III рівень

10. Установіть відповідність між країнами Південної Америки та їх столицями:

А) Перу;

Б) Чілі;

В) Венесуела;

Г) Аргентина.

1) Сантьяго;

2) Ліма;

3) Каракас;

4) Монтевідео;

5) Буенос-Айрес.

11. Незвичайність органічного світу Австралії викликана:

А) особливим кліматом материка;

6) особливим рельєфом материка;

В) тривалою ізольованістю материка;

Г) малими розмірами материка.

IV рівень

12. Обчисліть протяжність Австралії з півночі на південь за меридіаном 142° сх. д., якщо географічна широта північної та південної точок на вказаному меридіані складають 11° пд. ш. та 38° пд. ш. відповідно.

Відповідь:___________________________________

Домашнє завдання

Випереджальне (окремим учням): підготувати повідомлення про відкриття та дослідження Антарктиди.

__________________________________________________

* Проводиться на розсуд учителя.




АВСТРАЛІЯ. ПІВДЕННА АМЕРИКА. ПІДСУМКОВИЙ УРОК