ЧАРІВНИЙ БУДИНОЧОК

ОРІЄНТОВНІ ПЛАНИ-КОНСПЕКТИ УРОКІВ

Тема 2. МОВА СКУЛЬПТУРИ, АРХІТЕКТУРИ ТА ДЕКОРАТИВНО-ПРИКЛАДНОГО МИСТЕЦТВА (7 годин)

Урок № 12. ЧАРІВНИЙ БУДИНОЧОК

Мета:

– надати учням елементарне поняття про архітектуру як вид мистецтва, про основні елементи архітектурних споруд;

– формувати естетичні почуття, смак, активізувати ініціативу учнів, розвивати уяву та фантазію;

– виховувати почуття національної гордості за свій народ, його культуру, мистецтво, здатність зберігати традиції.

Оснащення

– Матеріали

та інструменти: альбоми, гуаш, пензлі, ємності з водою, серветки для витирання рук та пензлів.

– Зоровий ряд: фотографії Софійського собору (м. Київ), фотографії будівель рідної місцевості; ілюстрації до казок (Т. Іваницька “Фініст – ясний сокіл”, Л. Владимирський “Буратіно”).

Тип уроку: комбінований урок.

Словник термінів

Архітектура – мистецтво проектування та будування.

Архітектор – людина, яка займається проектуванням будь-яких будівель.

Хід уроку

1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Привітання. Перевірка готовності учнів до уроку

2. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ

ЗНАНЬ

– Які казки ви полюбляєте?

– Де мешкають ваші улюблені казкові герої?

– Як виглядають їх будиночки?

3. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Учитель. Сьогодні ми помандруємо вулицями міст та селищ України, подивимося на архітектурні споруди, що прикрашають їх та створюють неповторне обличчя кожного міста та селища. Також пригадаємо домівки ваших улюблених казкових персонажів. Та спробуємо розібратися: що ж таке архітектура? Якою вона буває? Хто її створює?

4. ВИКЛАДАННЯ НОВОГО НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

Учитель. З архітектурою людина зустрічається на кожному своєму кроці. Світ архітектури – це світ, в якому вона живе, працює й відпочиває.

Можна сказати, що кожен із нас знає архітектуру і добре, і погано.

Добре – адже бачить і запам’ятовує багато архітектурних пам’яток, а погано – тому що не знає, за якими законами вони будуються, чому вони такі, які є.

Архітектура – це мистецтво проектування та будування (запис до словничків). Людей, які займаються проектуванням будь-яких будівель, називають архітекторами.

В далекі-далекі часи, коли наші з вами пращури не вміли будувати, вони жили в місцях, які вважали придатними для цього,- у печерах.

Як ви вважаєте, чи зручно там жити? Хто з вас зараз захотів би перебратися зі своєї затишної оселі до печери й жити як первісна людина?

Саме в ті далекі часи люди почали замислюватись над тим, що печери – це не найкраще житло. Спочатку вони будували найпростіші споруди – намети з гілля та кісток первісних тварин, землянки, а вже набагато пізніше створювали споруди з таких природних матеріалів, як дерево и камінь, що певним чином оброблялися.

Навіть зараз можна побачити старовинні дерев’яні споруди, які зводили, не користуючись цвяхами.

В Україні також будували дерев’яні будинки та церкви (деякі з них збереглися й досі), але потім їх вже перебудовували з каменю.

Одна з найдавніших споруд, яка збереглася в столиці нашої країни місті Києві,- це Софійський собор, який належить до архітектурних пам’яток.

Гуляючи вулицями свого міста (селища) ви, мабуть, помічали, що всі будівлі відрізняються одна від одної. Чи знаєте ви чому? Тому, що вони різняться за призначенням.

¦ Пригадайте свій власний будинок. Чи відрізняється він від школи, де ви навчаєтесь? Чим? Як ви вважаєте, чи зручно було б нам жити в школі?

¦ А якщо ми порівняємо наші будинки з будівлями, де розташовані театри? Чим театр відрізняється від школи або споруди заводу? Чи може споруда заводу подарувати нам той настрій, який необхідний для сприйняття театральної вистави?

Саме тому люди перед будуванням будь-якої споруди замислюються над її призначенням.

¦ Із чого складається кожний будинок?

Так, у кожного будинку обов’язково є стіни, дах, фундамент, вікна, крізь які ми можемо бачити, що відбувається на вулиці, двері, через які ми потрапляємо всередину будинку.

¦ А чи може будинок бути без якоїсь складової? Можливий будинок без даху? Від чого захищає нас дах?

Так, від дощу та снігу, вітру та сонця.

¦ Як ви вважаєте, чи могли б казкові герої жити в будинках, у яких живемо ми? А чим відрізняються їх будинки від наших? Чи схожий будинок Баби-Яги на будиночок Мальвіни? Чому?

Правильно, вони такі різні тому, що кожний будинок передає характер, уподобання та настрій свого власника. (Демонструється наочність.)

¦ Як виглядатиме будинок Зайчика? Ведмедика?

¦ За якими ознаками ми впізнаємо хатинку Лисички?

Навчальна вправа

Поєднати лініями зображення казкових героїв та їх будиночків.

Фізкультхвилинка

5. САМОСТІЙНА ПРАКТИЧНА ДІЯЛЬНІСТЬ УЧНІВ

Малювання будинку для улюбленого казкового персонажа

6. АКТУАЛІЗАЦІЯ НАБУТИХ ЗНАНЬ

¦ Що таке архітектура?

¦ Яку назву має професія людини, яка займається архітектурою?

¦ Чи схожі всі будинки на вулицях нашого міста (селища)? Чому?

¦ Як ви вважаєте, якими будуть будинки у майбутньому? Чим вони відрізнятимуться від тих, в яких живемо зараз ми?

7. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

1. Підбиття підсумків (загальна оцінка уроку, перегляд дитячих робіт, демонстрування кращих).

2. Визначення завдання для підготовки до наступного уроку: принести альбоми, кольоровий папір, ножиці, клей; звернути увагу на будинки, що розташовані на вулицях рідної місцевості.

3. Проголошення уроку завершеним.


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5,00 out of 5)


ЧАРІВНИЙ БУДИНОЧОК - Плани-конспекти уроків по образотворчому мистецтву


ЧАРІВНИЙ БУДИНОЧОК