Чим звірі відрізняються від інших тварин?

СВІТ ЖИВОЇ ПРИРОДИ

УРОК 36 Чим звірі відрізняються від інших тварин?

Тема. Чим звірі відрізняються від інших тварин? Мета: ознайомити учнів з головними істотними ознаками звірів; збагатити знання новими відомостями про живлення звірів; виховувати любов до рідного краю.

ХІД УРОКУ

Організаційний момент

1.. Повідомлення теми і мети уроку

– Яких тварин вам доводилося спостерігати в природі, зоопарку, в парку?

– Тема нашого уроку – “Звірі”. Ви дізнаєтеся, як відрізнити звірів, тварин та як звірі вигодовують

своїх малюків.

ІІ Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

… Бесіда

– Розгляньте малюнки (гепард, морж, кит, кажан, дельфін, олень, олень, кінь, корова, коза, носоріг, жираф, їжак, лисиця, вовк, тхір, лев. рись, білка, ведмідь, кабан).

– Кого ви бачите на малюнках?

– Хто “зайвий”: гепард, морж, акула, кит?

– Назвіть серед них звірів, (Гепард, морж, кит)

– Назвіть ознаки звірів. (Тіло вкрите шерстю, 4 кінцівки)

– Чи є літаючі звірі? (Кажан)

– Чиє плаваючі

звірі? (Синій кит, дельфін)

– Як звірів відрізнити від інших тварин?

– Усі звірі вигодовують своє потомство молоком. Тому їх ще називається савцями.

1. Робота за підручником (с. 82-83)

– Розгляньте малюнки на с. 82 вгорі.

– Яких тварин ви впізнали? Назвіть їх.

– До яких груп належать ці тварини?

– Поміркуйте: хто з цих тварин – звір?

– Послухайте розповідь їжачка Хитрячка.

– Ми – звірі – найрозумніші серед усіх тварин. Ми живемо скрізь: на землі і під землею, біля води й у воді. Світ звірів різноманітний і багатий. Хоча ми по-різному виглядаємо, але маємо спільні ознаки.

– Чим укрите тіло у звірів?

– Чим вони вигодовують своїх малят?

– Розгляньте фото на с. 82 внизу.

– Яких звірів ви знаєте? Що ви про них знаєте? Розкажіть.

– Запам’ятайте! Своїх дітей звірі вигодовують молоком.

Робота в групах

– Яких тварин ви бачите на фото (с. 83 вгорі)? Доведіть, що це звірі.

– Яких наземних, підземних, водяних та літаючих звірів ви побачити? Назвіть їх.

– Чим кажан схожий на інших звірів, чим відрізняється? Доведіть, що кажан – звір.

– Літнього вечора можна побачити літаючих звірів – кажанів. Їхні передні лапи перетворилися на крила. Кажани – корисні тварини. Вони поїдають шкідливих комах.

Робота в парах

– Яких звірів ви бачите на фото (с. 83 внизу)?

– Знайдіть і покажіть у різних звірів такі частини тіла: голову, шию, тулуб, хвіст і чотири кінцівки.

Завдання для друга природи

– Пригадайте казки та мультфільми, де головні герої – звірі. Які в них звички та повадки?

3. Фізкультхвилинка

IV. Узагальнення й систематизація отриманих знань

1. Робота в парах

– Опишіть сусідові по парті будь-якого звіра рідного краю так, щоб він здогадався, про кого йдеться.

2. Гра “Який звір?”

– Про яких звірів йдеться?

Клишоногий. ..(ведмідь); косий… (заєць);

Сірий… (вовк); сохатий… (олень).

V. Підсумок уроку

– Назвіть ознаки звірів.

– Назвіть свійських звірів нашого краю.

– Назвіть диких звірів нашого краю.

Додаток до уроку 36

Кросворд “Звірі”

 Чим звірі відрізняються від інших тварин?

1) Любить солодощі примат –

Це людини молодший брат.

Від бананів до безе Обожнює… (шимпанзе),

2) По полю гасає, овечок хапає. (Вовк)

3) Ласую малиною

І медком бджолиним. (Ведмідь)

4) У кішки китиці на вухах,

Щоб звуки всі уважно слухать.

Ти не скажеш кішці: “Брись!”

Обережно, бо це – … (рись).

5) Червонясту шубку має.

По гілках вона стрибає.

Хоч мала сама на зріст,

Та великий має хвіст.

Як намисто, оченята…

Хто це? Спробуй відгадати! (Білка)




Чим звірі відрізняються від інших тварин?