ЧИСЛО І ЦИФРА 2. ПОНЯТТЯ “ДРУГИЙ”. НАСТУПНЕ ЧИСЛО. НАПИСАННЯ ЦИФРИ 2. ПОРІВНЯННЯ ПРЕДМЕТІВ ЗА ДОВЖИНОЮ (“ДОВШИЙ

ОЗНАКИ І ВЛАСТИВОСТІ ПРЕДМЕТІВ. МНОЖИНИ. ГЕОМЕТРИЧНІ ФІГУРИ. НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА 1-10 І ЧИСЛО 0

Урок 8. ЧИСЛО І ЦИФРА 2. ПОНЯТТЯ “ДРУГИЙ”. НАСТУПНЕ ЧИСЛО. НАПИСАННЯ ЦИФРИ 2. ПОРІВНЯННЯ ПРЕДМЕТІВ ЗА ДОВЖИНОЮ (“ДОВШИЙ – КОРОТШИЙ”)

Мета: ознайомити учнів з утворенням числа 2; сформувати поняття “другий”, “наступне число”; учити писати цифру 2, порівнювати предмети за довжиною (“довший – коротший”); формувати навички усної лічби; виховувати інтерес до математики.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II.

ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Весела лічба

Олексій пішов до річки

І впіймав аж три плотвички.

Кошеня одну вхопило.

Скільки рибок залишилось?

2. Гра “Яке число пропущене?”

Учитель називає числа, пропускаючи одне з них. Діти показують пропущене число на числових віялах.

3. Усна лічба. “Ланцюжок”

Пряма і зворотна лічба: від 3 до 8; від 10 до 6; від 7 до 2; від 6 до 1.

III. ОЗНАЙОМЛЕННЯ З НОВИМ МАТЕРІАЛОМ

1. Робота над загадкою

– Два кінця, два кільця, а посередині

цвях. (Ножиці)

– Яке число почули в загадці? (2)

– Чого буває тільки по два? (Рук, ніг, очей, вух)

– А ще говорять, коли речей по два – пара.

– Які пари предметів ви знаєте? (Капці, лижі, ковзани)

2. Робота за підручником (с. 14-15)

Завдання 1

1) Бесіда за малюнком.

– Хто прийшов до козенятка? Козенятко – перше, а телятко – друге. Скільки їх разом?

– Чого іще на малюнку два? (Квітів, вух у кожної тварини, ріжок, очей тощо)

– Цифрою 2 позначають число два. Воно наступне після одиниці.

2) Ознайомлення з друкованою і рукописною цифрою 2.

– На кого вона схожа?

– Пливе лебідь у ставку,

Вигнув шию він тонку,

Хвостик вгору припідняв,

Цифру 2 нам показав.

3) Робота з набірним полотном.

– В лісі білочка жила і грибок нам принесла.

А за нею їжачок, теж приніс один грибок.

– Як отримали число два?

– Число два позначається цифрою 2.

4) Робота в зошиті. Написання цифри 2.

А) Пояснення вчителя.

– Цифра 2 складається з верхнього малого напівовала, похилої і хвилястої ліній. Починають писати цифру трохи вище за центр клітини, ведуть лінію вгору, заокруглюють її у правому верхньому кутку, ведуть похилу лінію до середини нижньої сторони клітини. Потім уздовж нижньої сторони клітини пишуть хвилясту лінію (вгору, вниз, вгору).

Б) Написання цифри в повітрі.

В) Написання цифри в зошиті.

Завдання 2

– Розгляньте малюнок. До якої він казки? Розкажіть її.

– Чому їжачок переміг у змаганні?

– Розгляньте потяг. Який новий пасажир у ньому з’явився?

Завдання 3

– Назвіть усі предмети. Чого один чи одна? Чого – по двоє? Що зайве на малюнку? Чому?

Завдання 4

– Розкажіть, кого і що ви бачите на малюнку.

– А чи бачите ви, де на малюнку заховалися цифри 1? А цифри 2?

Завдання 5

– Який олівець довший – жовтий чи червоний? Який олівець найкоротший?

3. Ознайомлення з монетами вартістю 1 к., 2 к.

Фізкультхвилинка

IV. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Гра “Домалюй дзеркальне зображення предмета”

 ЧИСЛО І ЦИФРА 2. ПОНЯТТЯ ДРУГИЙ. НАСТУПНЕ ЧИСЛО. НАПИСАННЯ ЦИФРИ 2. ПОРІВНЯННЯ ПРЕДМЕТІВ ЗА ДОВЖИНОЮ (ДОВШИЙ

2. Самостійна робота

Гра “Дивись не позіхай, кількість предметів і цифру правильно сполучай” (за картками)

 ЧИСЛО І ЦИФРА 2. ПОНЯТТЯ ДРУГИЙ. НАСТУПНЕ ЧИСЛО. НАПИСАННЯ ЦИФРИ 2. ПОРІВНЯННЯ ПРЕДМЕТІВ ЗА ДОВЖИНОЮ (ДОВШИЙ

V. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ

– Ми рахували? Ми писали?

– Яку цифру вивчали?




ЧИСЛО І ЦИФРА 2. ПОНЯТТЯ “ДРУГИЙ”. НАСТУПНЕ ЧИСЛО. НАПИСАННЯ ЦИФРИ 2. ПОРІВНЯННЯ ПРЕДМЕТІВ ЗА ДОВЖИНОЮ (“ДОВШИЙ