ЧИСЛО І ЦИФРА 4. УТВОРЕННЯ ЧИСЛА ПРИЛІЧУВАННЯМ 1. ПОНЯТТЯ “ЧЕТВЕРТИЙ”. РОЗТАШУВАННЯ ПРЕДМЕТІВ НА ПЛОЩИНІ Й У ПРОСТОРІ (“БЛИЖЧЕ-ДАЛІ”). НАПИСАННЯ ЦИФРИ 4

ОЗНАКИ І ВЛАСТИВОСТІ ПРЕДМЕТІВ. МНОЖИНИ. ГЕОМЕТРИЧНІ ФІГУРИ. НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА 1-10 І ЧИСЛО 0

Урок 17. ЧИСЛО І ЦИФРА 4. УТВОРЕННЯ ЧИСЛА ПРИЛІЧУВАННЯМ 1. ПОНЯТТЯ “ЧЕТВЕРТИЙ”.

РОЗТАШУВАННЯ ПРЕДМЕТІВ НА ПЛОЩИНІ Й У ПРОСТОРІ (“БЛИЖЧЕ-ДАЛІ”). НАПИСАННЯ ЦИФРИ 4

Мета: ввести поняття “четвертий”, ознайомити учнів з написанням цифри 4; повторити розташування предметів на площині і у просторі (“ближче – далі”)-, розвивати мислення; виховувати старанність.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. ПОВТОРЕННЯ

ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Гра “Назви число”

На дошці записаний ряд чисел 1; 2; 3.

– Назвіть число, яке стоїть у ряду після 2; 1. Стоїть у ряду перед числом 3; 2. Назвіть “сусідів” числа 2.

2. Гра “Чарівні кружечки”

На дошці – червоний, жовтий, зелений, синій кружечки.

– Якого кольору кружечок стоїть першим ліворуч? Який кружечок третій ліворуч? другий праворуч? другий ліворуч? Яким за порядком стоїть синій кружечок ліворуч? праворуч?

3. Гра “Будь уважний”

Учитель

протягом 1-2 с демонструє картки з предметами (не більше 5). Діти повинні запам’ятати і відповісти, скільки предметів вони запам’ятали і яких саме.

III. ОЗНАЙОМЛЕННЯ З НОВИМ МАТЕРІАЛОМ

1. Підготовча робота

– Сьогодні на уроці ми будемо вивчати нове число і нову цифру.

– Послухайте вірш і дайте відповідь на запитання, поставлене у ньому.

Якось четверо хлоп’ят Вчотирьох пасли телят.

Раптом один з пастушків Розмову про лічбу завів:

– Скільки ніжок у стола?

– Скільки лапок у кота?

– Хто готовий відповідь нам дати,

Всім число це назвати?

– Сьогодні на уроці ми будемо вивчати число і цифру 4.

2. Робота за підручником (с. 24)

Завдання 1

1) Бесіда за малюнком.

– Розгляньте малюнок. Скількох звірів зустрів бик? Який він по порядку? Як можна утворити число 4? Якою цифрою позначають число 4?

2) Ознайомлення з друкованою і рукописною цифрою 4.

Ось 4 жартівливо

Випинає лікоть вліво.

Завдання 2

– Розгляньте малюнок. Назвіть номери спортсменів, що наближаються до фінішу. Скільки їх? Хто ближче до фінішу? Хто далі?

Завдання 3

– Скільки було склянок? Скільки мама випила? Скільки склянок залишилося? Скільки залишилося повних склянок?

– Розгляньте потяг. Який новий пасажир сів у потяг? Назвіть “сусідів” числа 2, числа 3.

3. Робота з набірним полотном

– Скільки кошенят ліворуч? Скільки кошенят праворуч?

– Як утворили число 4?

4. Порівняння чисел.

– Зараз ми будемо порівнювати число 4 із числами, вивченими раніше. (На магнітній дошці – 4 зайчики і 3 морквини.)

– Скільки зайчиків? Скільки морквин? Кого (чого) більше? Чому? (Тому що одному зайчикові не дісталося однієї морквини.)

– Отже, більше 4 зайчики або 3 морквини?

– Вимовляємо: 4 більше 3. (Запис на дошці: 4 > 3.)

– Порівняємо 4 білочки і 2 грибочки.

– Скільки білочок? Скільки грибочків? Кого більше? Чому?

– Що більше – 4 білочки або 2 грибочки?

– Вимовляємо: 4 більше 2. (Запис на дошці: 4 > 2.)

Фізкультхвилинка

IV. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота в зошиті. Написання цифри 4

1) Пояснення вчителя.

– Цифра 4 складається з трьох паличок. Починають писати першу паличку трохи правіше за середину верхньої сторони клітини і ведуть її до центра клітини. Відірвавши ручку від паперу, пишуть третю паличку, яка починається трохи вище за середину правої сторони клітини, і ведуть похилу лінію до середини нижньої сторони клітини.

2) Написання цифри 4 в повітрі.

3) Написання цифри в зошиті.

4) Порівняння чисел кожної пари та запис у зошиті.

4 > 2

4 = 4

2 < 4

4 > 1

2. Гра “Живі четвірки”

– Поміркуйте, на що схожа цифра 4. Наприклад, на людину, яка відвела руку. Спробуємо зобразити це. Встаньте, відведіть праву руку вбік, при цьому зігніть в лікті. Отже, весь наш клас перетворився на живі четвірки.

V. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ

– Яку цифру і число вивчали на уроці?




ЧИСЛО І ЦИФРА 4. УТВОРЕННЯ ЧИСЛА ПРИЛІЧУВАННЯМ 1. ПОНЯТТЯ “ЧЕТВЕРТИЙ”. РОЗТАШУВАННЯ ПРЕДМЕТІВ НА ПЛОЩИНІ Й У ПРОСТОРІ (“БЛИЖЧЕ-ДАЛІ”). НАПИСАННЯ ЦИФРИ 4