ЧИСЛО І ЦИФРА 5. УТВОРЕННЯ ЧИСЛА ПРИЛІЧУВАННЯМ 1. ПОНЯТТЯ “П’ЯТИЙ”. КІЛЬКІСНА І ПОРЯДКОВА ЛІЧБА. “СУСІДИ” ЧИСЛА. НАПИСАННЯ ЦИФРИ 5

ОЗНАКИ І ВЛАСТИВОСТІ ПРЕДМЕТІВ. МНОЖИНИ. ГЕОМЕТРИЧНІ ФІГУРИ. НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА 1-10 І ЧИСЛО 0

Урок 20. ЧИСЛО І ЦИФРА 5. УТВОРЕННЯ ЧИСЛА ПРИЛІЧУВАННЯМ 1. ПОНЯТТЯ “П’ЯТИЙ”. КІЛЬКІСНА І ПОРЯДКОВА ЛІЧБА. “СУСІДИ” ЧИСЛА. НАПИСАННЯ ЦИФРИ 5

Мета: ознайомити учнів з утворенням числа 5 і цифрою 5; вчити писати цифру 5, порівнювати числа в межах 5; вправляти учнів у порядковій і кількісній лічбі; розвивати мислення; виховувати уважність.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Весела лічба

На лужку серед лози,

Заховалось дві кози,

А отут стоять ще дві

У густій рясній траві.

Порахуємо гуртом,

Скільки всіх тих кіз разом?

– У клас зайшов Мишко,

А за ним – Петько,

А за ним – Галинка,

А за нею – Яринка,

А позаду – Гнат.

Скільки тут малят?

2. Гра “Ланцюжок”

– Полічіть від 1 до 10; від 5 до 1; від 1 до 5; від 5 до 10; від 3 до 6.

3. Гра “Закінчи речення”

– Якщо Антон вищий, ніж Кирило, то Кирило…

– Якщо Катя сидить праворуч

від Ганни, то Ганна сидить…

– Якщо Ігор живе далі від школи, ніж Оля, отже, Оля живе…

– Якщо сестра старша від брата, то брат…

– Якщо буханець хліба дорожчий, ніж батон, то батон…

– Якщо восени холодніше, ніж улітку, тоді влітку…

III. ОЗНАЙОМЛЕННЯ З НОВИМ МАТЕРІАЛОМ

1. Вступне слово вчителя

Скільки пальців на руці

Можна стиснуть в кулаці?

Їх неважко полічити:

Раз, два, три, чотири, п’ять!

– Яке число будемо вивчати на уроці?

2. Робота за підручником (с. 27)

Завдання 1

1) Бесіда за малюнком.

– Скількох тварин зустрів кінь?

– Скільки їх тепер? Який по порядку кінь? Яким був бик? А козенятко?

– Як утворилося число 5? Якою цифрою позначають число 5?

2) Ознайомлення з друкованою цифрою 5.

Ось і вийшла погуляти

На папері цифра 5.

Руку вправо простягнула,

Ніжку бубликом зігнула.

Завдання 2

– Скільки всього скейтів? Яким по порядку є жовтий скейт? а синій? А якщо лічити справа наліво?

Завдання 3

– Назвіть “сусідів” числа 2; 3; 4.

Завдання 4

– Заповніть пропуски у реченнях.

– Розгляньте потяг. Хто сів у вагончик з цифрою 4? У який вагончик зліва направо сіла цифра 5? А справа наліво?

Фізкультхвилинка

IV. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота з набірним полотном

– Скільки метеликів ліворуч? праворуч?

– Як отримали число 5?

2. Порівняння чисел у межах 5 [на основі матеріалу для лічби)

– Порівняйте числа кожної пари, використовуючи слова “більше”, “менше”, “дорівнює”.

4 < 5 5 > 3 5 = 5

3. Гра “Знайди цифру 5”

 ЧИСЛО І ЦИФРА 5. УТВОРЕННЯ ЧИСЛА ПРИЛІЧУВАННЯМ 1. ПОНЯТТЯ ПЯТИЙ. КІЛЬКІСНА І ПОРЯДКОВА ЛІЧБА. СУСІДИ ЧИСЛА. НАПИСАННЯ ЦИФРИ 5

4. Ознайомлення з рукописною цифрою 5

1) Пояснення вчителя.

– Цифра 5 складається з маленької прямої палички, правого півовала і горизонтальної хвилястої лінії. Спочатку пишеться маленька пряма паличка. Починають її писати трохи правіше за середину верхньої сторони клітини (як і цифру 4) і ведуть похило до центра клітини. З цієї точки пишуть малий правий півовал – такий самий, як другий елемент у цифри 3. Потім угорі зліва направо пишуться останній елемент (злегка вигнута вниз паличка). Початок його співпадає з початком першого елементу цифри, а закінчується елемент у верхньому правому кутку клітини.

2) Написання цифри в повітрі під рахунок “раз-i, два-і”.

3) Написання в зошиті.

V. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ

Загадка

Стоїть хлівець на четверо овець,

А на п’яту – окремо. (Рукавиця)

– Яку цифру і число вивчали на уроці?




ЧИСЛО І ЦИФРА 5. УТВОРЕННЯ ЧИСЛА ПРИЛІЧУВАННЯМ 1. ПОНЯТТЯ “П’ЯТИЙ”. КІЛЬКІСНА І ПОРЯДКОВА ЛІЧБА. “СУСІДИ” ЧИСЛА. НАПИСАННЯ ЦИФРИ 5