Читання і записування п’ятицифрових чисел у межах 20 тисяч. Письмове додавання трицифрових чисел. Задачі на знаходження третього доданка (№№ 206-216)

Тема. Читання і записування п’ятицифрових чисел у межах 20 тисяч. Письмове додавання трицифрових чисел. Задачі на знаходження третього доданка (№№ 206-216).

Мета. Ознайомити учнів з утворенням, називанням, читанням і записуванням п’ятицифрових чисел у межах 20 тисяч; повторити правило письмового додавання трицифрових чисел; виправляти учнів у розв’язанні задач на знаходження третього доданка.

Обладнання. Нумераційна таблиця; картки для опитування; таблиця усних обчислень.

Зміст уроку

І. Контроль, корекція і закріплення

знань.

1. Перевірка домашнього завдання.

А) Зачитати відповідь до задачі № 204. (Відповідь: Попелюшка посадить за 5 год 30 кущів.)

Б) Із вправи № 205 (1) зачитати найменше і найбільше число. (1002; 7111)

2. Завдання для опитування.

А) Записати числа: 5478; 7195; 1001; 4709; 8999; 5500.

Підкреслити в кожному з них цифру, яка означає, скільки сотень (десятків, одиниць, тисяч) в ньому. Одиниць яких розрядів немає в числі?

Б) Назвати найбільше і найменше чотирицифрові числа; п’ять послідовних чисел, починаючи з числа 2997.

В) Виконати дії.

99 + 1 9999 + 1 3000 • 2 1000 : 2

1000 – 1 8000 – 1000 9000 : 3 2000 • 4

7000 + 5 3000 + 4000 4000 •

2 1000 : 5

3. Картки для опитування.

№ 1

1) Запиши цифрами числа.

1 тис., 8 сот., З од.; 5 тис., 5 дес.; 9 тис., 9 од.

2) Розклали числа 5843; 2704 на розрядні доданки.

3) Запиши “сусідів” чисел: 5000; 2808.

№ 2

1) Запиши цифрами числа.

2 тис., З од.; 5 тис., 5 сот., 1 од.; 6 тис., 3 дес.

2) Запиши кожну суму як одне число.

3000 + 300 + 20 8000 + 80

4000 + 700 + 5 1000 + 400 +10 + 9

3) Запиши “сусідів” чисел: 5999; 1100.

4. Усні обчислення.

А) Гра “ЕОМ”.

 Читання і записування пятицифрових чисел у межах 20 тисяч. Письмове додавання трицифрових чисел. Задачі на знаходження третього доданка (№№ 206 216)

Б) Обчисли “ланцюжок”.

 Читання і записування пятицифрових чисел у межах 20 тисяч. Письмове додавання трицифрових чисел. Задачі на знаходження третього доданка (№№ 206 216)

II. Вивчення нового матеріалу.

1. Підготовча робота.

– Назвіть число, в якому 9 тис., 9 сот., 9 дес. і 8 од. (9998)

– Назвіть наступне число до даного. (9999)

– Яке буде наступне число? (10000)

2. Пояснення.

Кожне наступне число більше від попереднього на 1. Якщо до 10000 додати один, дістанемо число десять тисяч один (10 001). За цим числом іде число десять тисяч два (10 002), потім – десять тисяч три (10 003). Назвіть наступне число. (10 004)

3. Первинне закріплення.

А) Виконання вправ №№ 206, 207 (усно).

Б) Розкладання чисел на розрядні доданки за вправою № 208.

(Перші два числа – з коментуванням; решту – самостійно.)

12483 = 10000 + 2000 + 400 + 80 + 3;

16500 = 10000 + 6000 + 500.

В) Записування чисел цифрами (№ 209).

Фізкультхвилинка.

III. Розвиток математичних знань.

1. Письмове додавання трицифрових чисел (№ 210).

– Пригадайте правило письмового додавання трицифрових чисел. (Під час додавання трицифрових чисел одиниці записують під одиницями, десятки – під десятками, сотні – під сотнями.)

– Поясніть розв’язання першого прикладу.

– Які обчислення виконані неправильно?

– Виправте помилки.

Другу частину завдання № 210 учні виконують самостійно з наступною взаємоперевіркою.

 Читання і записування пятицифрових чисел у межах 20 тисяч. Письмове додавання трицифрових чисел. Задачі на знаходження третього доданка (№№ 206 216)

2. Розв’язування задач.

А) Задача № 211.

Учні повторюють задачу, спираючись на подану у підручнику схему. Колективно складають план розв’язування задачі.

1) Скільки кілометрів проїхали обидва автобуси?

2) Яка відстань була між автобусами, коли перший проїхав 127 км, а другий – 93 км?

(Розв’язання: 250 – (127 + 93) = 30 (км).)

Учні з початковим та середнім рівнем знань записують розв’язання задачі окремими діями.

Б) Складання задачі за коротким записом (№ 212).

Учні складають задачу, а потім розв’язують її. Можна конкретизувати зміст задачі (наприклад, про збирання урожаю капусти).

Міркування учня. Щоб відповісти на запитання задачі, треба знати, скільки кілограмів капусти зібрали першого і другого дня разом. Для цього треба додати 52 кг і 48 кг (52 – 4 = 48 (кг).)

Якщо від загальної кількості капусти віднімемо знайдений результат, то дізнаємось, скільки кілограмів капусти зібрали третього дня (155 – (52 + 48)).

Розв’язання задачі учні записують виразом: 155 – (52 – 4 + 52) – 55 (кг).

3. Розв’язування нерівностей (№ 213).

4. Задача з логічним навантаженням.

Учні вивчають задачу № 214, пропонують варіанти розв’язків.

(Розв’язання: 1) 68 – 4 = 64 (учн.);

2) 64 : 2 = 32 (учн.); 32 + 4 = 36 (учн.).)

(Перевірка: 32 + 36 = 68 (учн.).)

(Відповідь: в одному класі 36 учнів, а в іншому – 32 учні.)

IV. Підсумок уроку.

– Прочитати числа: 18306; 12990; 11100; 15003.

– Скільки в кожному числі всього десятків: сотень; тисяч?

V. Домашнє завдання.

№№ 215, 216 (с. 35).




Читання і записування п’ятицифрових чисел у межах 20 тисяч. Письмове додавання трицифрових чисел. Задачі на знаходження третього доданка (№№ 206-216) - Плани-конспекти уроків по математиці


Читання і записування п’ятицифрових чисел у межах 20 тисяч. Письмове додавання трицифрових чисел. Задачі на знаходження третього доданка (№№ 206-216)