Predmety



Чому люди займаються спортом. Якості спортсмена

II Семестр

ТЕМА “СПОРТ”

УРОК 49

Тема. Чому люди займаються спортом. Якості спортсмена

Мета:

– вдосконалювати навички читання та усного мовлення з опорою на лексико-граматичні структури нової теми;

– формувати навички читання та усного мовлення, виконуючи різнотипні комунікативні завдання з теми “Улюблені заняття”;

– розвивати комунікативні здібності учнів, елементи логічного та критичного мислення;

– виховувати аудитивну пам’ять, спостережливість, мовну здогадку.

ХІД УРОКУ

І. Організація класу. Привітання

ІІ. Підготовка до іноземного мовлення

Фонетична й мовленнєва зарядка.

ІІІ. Основна частина уроку

A) Вступна навчальна бесіда з нової теми

B) Впр. 1, 2, с. 78 – read the article and choose the headline that suits it best

New mysteries!

What is it?

Scientists working on the puzzle!

Alien gym?

C) Bпp. 3, c. 79 – look through the list of sports and discuss questions after it

Which of these activities can you call sports? Why?

Which of them can you call games, exercises, entertainment?

What does a sport need to have?

Why do people go in for sports?

Which of the following skills and qualities are needed for sports?

– patient

– cooperative

– imaginative

– strong

– fit

– determined

– courageous

– well-trained

– good sense of balance

– adventurous

D) Learn these terms by heart for the next lesson.

E) Tao exercise 1. “Gathering energy”

Stand in the balanced position, relaxed yet erect, shoulders down, knees lightly flexed, feet shoulder-width apart. Arms by your side. Face relaxed. Smiling gently. Place top


of your right hand lightly on the palm of your left hand and move your arms up to a point mid-way between your navel and you pubis. (This is where your energy center, your “chi” is located.) On an in-breath slowly continue raising your hand till they are above your head, straightening your knees as you do so. On the out-breath slowly sweep them down to your sides and back to the starting point, flexing your knees again. Visualize yourself gathering energy in your hands and bringing it to your “chi”. Do this five times.

F) Bпp. 4, c. 79 – read and decide what sport would be best / worst for each person.

Jim – Anthony – Peter – David

G) Bпp. 5, c. 79 – rate the sports from the list in Ex. 3 using the expressions.

I like / I enjoy…

I am interested in…

I don’t mind…

I can’t stand…

I hate / detest…

H) Повторення нової лексики, вивченої на уроці

IV. Завершальна частина уроку

Домашнє завдання

Впр. 4 в, с. 79.

Підсумки уроку

Учитель підбиває підсумки уроку та оцінює роботу учнів.


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...


Чому люди займаються спортом. Якості спортсмена - Плани-конспекти уроків по англійській мові