ЦІННІСТЬ Й НЕПОВТОРНІСТЬ ЖИТТЯ І ЗДОРОВ’Я ЛЮДИНИ. БЕЗПЕКА ТА НЕБЕЗПЕКА ДЛЯ ЖИТТЯ

Практична робота. Як діяти в небезпечній ситуації.

Мета. Ознайомити учнів із змістом і завданнями курсу “Основи здоров’я”; формувати уявлення про здоров’я як найбільшу цінність людського життя, про безпеку та небезпеку життєдіяльності людини; уміння виходити із небезпечних ситуацій; викликати інтерес до вивчення предмета “Основи здоров’я”; виховувати бажання берегти і зміцнювати своє здоров’я.

Обладнання. Макет рибки з картками-лусками, ватман, маркер, робочий зошит, підручник.

Хід уроку

I. Організаційний

момент.

II. Актуалізація опорних знань.

– Що таке здоров’я?

III. Вивчення нового матеріалу.

1. Повідомлення теми уроку.

– Викресліть цифри, які заховалися серед потрібних слів теми уроку.

Цінністьодинйдванеповторністьтрижиттячотириіп’ятьздоров’яшістьлюдини. сімБезпекавісімтадев’ятьнебезпекадесятьдляодинадцятьжиття.

2. Вправа “Золота рибка”.

– Діти, чого ви очікуєте від сьогоднішнього уроку? Про що хочете дізнатись?

Поділіться з усіма своїми

думками, записавши їх на картках-лусочках.

У кінці уроку перевіримо, чи справдились ваші очікування.

(Діти записують свої очікування, потім кожну картку прикріплюють до макету рибки, формуючи луску).

3. Розповідь.

Здоров’я – найбільше благо, яке Бог подарував людині. Без нього життя не може бути повноцінним і щасливим. Проте часто люди нехтують цим подарунком, забувають, що здоров’я втратити значно легше, аніж повернути.

4. Бесіда.

– Що, на вашу думку, може зробити життя щасливим? Розмістіть слова в порядку значущості для себе.

Дружна сім’я, великий будинок, добре оплачувана робота, здоров’я, освіта, надійні друзі, гроші, любов, гарна зовнішність, впевненість у собі, працьовитість, самостійність.

– Доберіть прикметники до слів життя та здоров’я. (Щасливе, веселе, цікаве, творче, безрадісне, важке.)

5. Робота з прислів’ями.

– Поміркуйте, чому з давніх-давен люди вважали здоров’я найбільшою цінністю. Як це знайшло відображення у народній мудрості: прислів’ях, приказках тощо?

– Без здоров’я немає щастя.

– Доки здоров’я служить, то людина не тужить.

– Було б здоров’я, а все інше наживемо.

– Здоровий злидар щасливіший від хворого багача.

– Здоров’я більше варте, як багатство.

– Здоров’я за гроші не купиш.

6. Розповідь.

З давніх-давен старші люди передавали нащадкам знання, що допомагали їм уникати небезпек, які можуть спіткати у житті. У прадавні часи – це захист від диких звірів, несприятливих погодніх умов і стихійних лих. Згодом люди навчилися захищатися від подібних природних небезпек. Натомість з’явилися нові загрози, пов’язані з діяльністю самих людей, що можуть спіткати у побуті, на дорогах, екологічні та інформаційні загрози.

7. “Мозковий штурм”.

Учні висловлюють свої думки щодо запитань: “Що таке безпека?”, “Що таке небезпека?”.

Правила:

– Кажіть все, що спаде вам на думку.

– Не обговорюйте і не критикуйте висловлювання інших.

– Можна повторювати ідеї, запропоновані кимось іншим.

– Розширення запропонованої ідеї заохочується.

Узагальнені формулювання записують на ватмані.

Після закінчення мозкового штурму вчитель обговорює з учнями усі відповіді.

8. Робота з підручником.

А) Читання тексту у підручнику (с. 6).

Б) Обговорення прочитаного.

– Що таке безпека життєдіяльності?

– Які ситуації називаємо небезпечними?

-Як кожна людина повинна ставитися до свого життя? Знайдіть відповідь у статті підручника.

– Продовжіть речення: “Я почуваюся в безпеці, коли…”. (… поруч батьки, …я вдома, … поряд хтось із близьких дорослих тощо).

9. Вправа “Асоціативний кущ”.

Учні діляться на дві групи. На дошці схематично намальовано два кущі. Перша група складає слова, з якими у них асоціюється безпека, друга група – небезпека.

Кожен учень записує на гілках куща почергово.

10. Практична робота (робота в групах): “Як діяти в небезпечній ситуації”. Відпрацювання алгоритму дій у разі потрапляння в небезпечну ситуацію.

1 група: хтось намагається проникнути в оселю;

2 група: із вікна сусідньої квартири йде дим;

3 група: у дворі ви побачили невідомий пакет;

4 група: людину на пішохідній доріжці збив автомобіль.

Кожна група обговорює ситуацію. Через 6-7 хв. один доповідач повідомляє рішення групи та алгоритм дій у разі виникнення небезпечної ситуації за планом:

1) оголошення небезпеки, яка спіткала;

2) куди потрібно звертатися по допомогу;

3) що можна зробити, щоб уникнути такого роду небезпеки.

Перегляд відео “Правила поведінки на природі” (матеріал на диску).

Обговорення.

Пропонуємо переглянути та обговорити з учнями відеоролик “Як 9-річ – на дівчинка врятувала старшу за себе дитину” –

Фізкультхвилинка.

IV. Закріплення вивченого матеріалу.

1. Робота в зошиті.

2. Робота з віршем.

Життя твоє – безцінний дар.

Не забувай про це ніколи.

Ти спиш під зорями Стожар,

Чи з друзями ідеш до школи,

Живеш ти в місті чи в селі,

Подумай, як життя прожити.

Лариса Шевчук

– Які слова є найголовнішими у цьому вірші?

3. Робота з підручником (с. 8-9).

Читання притчі “Все залежить від тебе”.

– Чому потрібно берегти здоров’я і життя?

– Що впливає на життя і здоров’я людини?

– До яких наслідків може призвести нехтування правилами безпечної поведінки?

V. Підсумок уроку.

1. Відповіді на запитання.

– Що є найбільшою цінністю для людини?

– Чому потрібно берегти здоров’я?

– Чи впливає здоров’я на життя людини? Чому? Як?

– Що таке безпека життєдіяльності?

– Що таке небезпека для життя?

– Як вберегти себе від небезпечних для життя ситуацій?

2. Перегляд відеоролика “Заповіт Матері Терези” (матеріал на диску).




ЦІННІСТЬ Й НЕПОВТОРНІСТЬ ЖИТТЯ І ЗДОРОВ’Я ЛЮДИНИ. БЕЗПЕКА ТА НЕБЕЗПЕКА ДЛЯ ЖИТТЯ