ДЕСЯТКОВА СИСТЕМА ЧИСЛЕННЯ. РОЗВ’ЯЗУВАННЯ РІВНЯНЬ. ЗАДАЧІ НА ТРИ ДІЇ

Мета: узагальнити уявлення учнів про десяткову систему числення, правила читання і запису багатоцифрових чисел; ознайомити із записом чисел римськими цифрами; повторити способи розв’язування рівнянь; провести підготовку до контрольної роботи.

ХІД УРОКУ

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. КОНТРОЛЬ, КОРЕКЦІЯ І ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ

1. Аналіз самостійної роботи

Аналіз допущених помилок та розв’язування аналогічних виразів і задач.

2. Усні обчислення. Гра “Хто швидше?”

 ДЕСЯТКОВА СИСТЕМА ЧИСЛЕННЯ. РОЗВЯЗУВАННЯ РІВНЯНЬ. ЗАДАЧІ НА ТРИ ДІЇ

3. Математичний диктант

Математичний

диктант

– Запишіть числа, в яких:

– 5 сотень тисяч, 3 десятки тисяч, 2 одиниці тисяч, 4 сотні, 7 одиниць; 30 одиниць II класу, 40 одиниць І класу;

– 1 сотня тисяч, 1 десяток тисяч, 8 одиниць тисяч, 4 сотні, 7 десятків, 3 одиниці.

(532 407; 30 040; 118 473)

Самоперевірка – за записом на дошці.

– Прочитайте числа в такому порядку: чотирицифрові; п’ятицифрові; шестицифрові.

84 037; 60 704; 455; 4075; 1507; 250 743; 761 245.

– Назвіть, скільки всього одиниць позначає цифра в запису кожного

з чисел:

Цифра 7 – 17 083; 70 345; 275;

Цифра 2 – 248; 320 047; 123 621;

Цифра 9 – 190 780; 495; 39 031.

III. РОБОТА НАД НОВИМ МАТЕРІАЛОМ

1. Робота за підручником

Завдання 305 (фронтально)

Завдання 306

– Прочитайте текст завдання. (Можна розподілити текст на окремі частини – абзаци.)

Перевірка рівня засвоєння учнями прочитаного тексту – за допомогою контрольних питань.

– Які числа називають натуральними?

– Яке натуральне число найменше?

– Чи існує найбільше натуральне число?

– Чому система числення, якою ми користуємося, називається десятковою?

– Назвіть розряди, які утворюють клас тисяч.

– Назвіть лічильну одиницю першого (другого) класу.

– Як прочитати багатоцифрове число?

– Наведіть приклади зміни значення цифри в записі числа залежно від місця, що вона займає.

– Знайдіть у тексті підручника, як читають багатоцифрові числа.

– Прочитайте, що говориться в тексті про класи одиниць (тисяч).

– Продовжіть речення:

– Лічба починається з…

– Натуральний ряд чисел…

– Десять одиниць становлять…

– Десять десятків складають…

– При читанні чисел називають…

– Щоб отримати число, яке йде за даними, потрібно…

Завдання 307; 308 (фронтально)

2. Фізкультхвилинка

3. Ознайомлення з римськими цифрами

Завдання 309 (фронтально)

IV. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ

1. Розв’язування рівнянь

Завдання 310 (1) (усно)

Завдання 320 (2) (самостійно з наступною взаємоперевіркою в парах)

 ДЕСЯТКОВА СИСТЕМА ЧИСЛЕННЯ. РОЗВЯЗУВАННЯ РІВНЯНЬ. ЗАДАЧІ НА ТРИ ДІЇ

2. Робота над задачею

Завдання 311

– Ознайомтеся зі змістом задачі. Повторіть її за короткою умовою.

 ДЕСЯТКОВА СИСТЕМА ЧИСЛЕННЯ. РОЗВЯЗУВАННЯ РІВНЯНЬ. ЗАДАЧІ НА ТРИ ДІЇ

Міркування. Щоб відповісти на питання задачі, потрібно дізнатися, скільки всього кілограмів розклали в менші ящики. Для цього потрібно від загальної кількості слив відняти кількість слив, розкладених у великі ящики. Скільки слив розклали у великі ящики, дізнаємося, помноживши 16 на 20.

1) 16 • 20 = 320 (кг) – слив розклали у великі ящики;

2) 428 – 320 = 108 (кг) – слив розклали в менші ящики;

3) 108 : 12 = 9 (кг) – слив клали в менший ящик.

3. Робота в парах (завдання 312)

Відповіді: 1001; 1010; 1100; 2000.

4. Гра “Поміркуй!”

– Падаючи з п’ятого 5 поверху, Аліса нарахувала 100 сходинок. Скільки сходинок вона б нарахувала, падаючи з другого поверху? (25 сходинок)

– Порівняйте, не обчислюючи.

 ДЕСЯТКОВА СИСТЕМА ЧИСЛЕННЯ. РОЗВЯЗУВАННЯ РІВНЯНЬ. ЗАДАЧІ НА ТРИ ДІЇ

V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Завдання 313; 314 (с. 50-51).

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

– Давайте пригадаємо, чого ми вчилися сьогодні на уроці.

– Зроблено дуже багато! Ви молодці! Впевнена, що успішно впораєтеся із контрольною роботою.




ДЕСЯТКОВА СИСТЕМА ЧИСЛЕННЯ. РОЗВ’ЯЗУВАННЯ РІВНЯНЬ. ЗАДАЧІ НА ТРИ ДІЇ