Десяткова система числення

УРОК 29

Тема. Десяткова система числення

Мета: узагальнити знання учнів про десяткову систему числення; формувати вміння розв’язувати задачі, обернені до задач на знаходження суми двох доданків.

Обладнання: картки для усної лічби.

ХІД УРОКУ

I. Контроль і закріплення знань учнів

1. Перевірка домашнього завдання

2. Усна лічба за індивідуальною карткою

Обчислити приклади, поєднати послідовно згідно з відповідями точки. Що вийшло?

 Десяткова система числення

3. Гра “Хто швидше?”

 Десяткова система числення class=""/>

4. Збільшити у 10 разів числа: 300, 50, 10, 45, 2, 2 000, 80 000.

5. Зменшити у 100 разів числа: 40 000, 200 000, 3 000, 2 400, 102 000.

6. Знайти 1/2 від 1 м, 1/2 від 1 кг, 1/2 від 1 см, 1/2 від 1 км.

7. Задача

У їдальні було 200 кг борошна. На обід витратили 1/4 борошна. Скільки кілограмів борошна залишилось у їдальні?

II. Вивчення нового матеріалу

1. Виконання завдання № 250

2. За текстом вправи № 251 учні ознайомлюються з десятковою системою числення.

3. Перевірка рівня засвоєння матеріалу Запитання для фронтальної бесіди

Які числа називають натуральними?

– Яке натуральне число найменше?

– Чи існує найбільше натуральне число?

– Чому система числення, якою ми користуємось, називається десятковою?

– Назвати розрядні одиниці (числа) першого, другого, третього розряду.

– Назвати розряди, які утворюють клас тисяч.

– Яка лічильна одиниця першого (другого) класу?

– Як прочитати багатоцифрове число?

4. Фізкультхвилинка

III. Розвиток математичних умінь учнів

1. Фронтальне виконання завдань № 252, 253, 254

2. Задача № 255

Учні з високим рівнем знань розв’язують задачу самостійно, решта – під керівництвом учителя.

3. Робота з багатоцифровими числами (завдання № 256)

IV. Підсумки уроку

V. Домашнє завдання

№ 257, 258.




Десяткова система числення