Ділення багатоцифрових чисел на одноцифрові у випадку, коли частка містить всередині нулі. Ускладнені задачі на зведення до одиниці (№№ 681-687)

Тема. Ділення багатоцифрових чисел на одноцифрові у випадку, коли частка містить всередині нулі. Ускладнені задачі на зведення до одиниці (№№ 681-687).

Мета. Вчити учнів виконувати ділення багатоцифрових чисел на одноцифрові у випадку, коли частка містить всередині нулі; закріплювати вміння учнів розв’язувати задачі та знаходити значення виразів.

Обладнання. Таблиця усних обчислень; завдання для опитування учнів.

Зміст уроку

І. Контроль, корекція і закріплення знань.

1. Перевірка домашнього завдання.

Учні обмінюються

зошитами і здійснюють взаємоперевірку.

2. Усні обчислення.

А)

С

0

15

8

100

K

2

1

4

10

С : k

2

Зо

100

2

С • k

Б) 4 т 2 ц : 3 ( 7 т 4 ц); 4 м 5 дм : 5 (9 дм); 9 см 9 мм : 9 мм (11).

В) Довжина коридору 12 м, Ділення багатоцифрових чисел на одноцифрові у випадку, коли частка містить всередині нулі. Ускладнені задачі на зведення до одиниці (№№ 681 687) а ширина становить – у – довжини. Який периметр і площа коридору? (36м; 72м2)

3. Завдання для опитування (за варіантами).

Варіант 1

А) Три однакові жатки за 5 год роботи скосили 60

га жита. Скільки гектарів жита зможе скосити одна така жатка за 8 год роботи? (Відповідь: 32 га.)

Б) 124116 : 4 (= 31029)

Варіант 2

А) 800 ц сіна коням вистачить на 32 дні. а коровам – на 40 днів. На скільки днів вистачить 450 ц сіна для коней та корів разом? (Відповідь: 10 дн.)

Б) 14721 : 7 (= 2103)

ІІ. Вивчення нового матеріалу.

1. Пояснення вчителя.

Перше неповне ділене 28 десятків тисяч. У частці буде 5 цифр. 28 десятків тисяч поділити на 6, буде 4 десятки тисяч і 4 десятки тисяч в остачі. Друге неповне ділене 42 тисячі при діленні на 6 дасть 7 тисяч. Остачі немає. Третє неповне ділене 0 сотень. Запишемо у частці на місці сотень 0. Четверте неповне ділене 2 десятки на 6 не діляться так, щоб у частці були десятки. Запишемо на місці десятків у частці 0. П’яте неповне ділене 24 одиниці. 24 поділити на 6, буде 4. Остачі немає. Частка 47004.

 Ділення багатоцифрових чисел на одноцифрові у випадку, коли частка містить всередині нулі. Ускладнені задачі на зведення до одиниці (№№ 681 687)

2. Первинне закріплення (за № 683).

Учні розглядають записи письмового ділення (2, 3) і пояснюють обчислення.

3. Виконання завдання № 682 (з коментуванням).

(Результати обчислень: 10509; 94003; 180034; 20002.)

Фізкультхвилинка.

III. Розвиток математичних знань.

1. Виконання завдання № 681.

(Результати обчислень: 27049; 216392; 0; 264465; 37105; 713.)

2. Розв’язування задач.

А) Задача № 684.

Учні з початковим рівнем знань працюють під керівництвом учителя, решта – самостійно.

(Відповідь: 432 гусениці.)

Б) Задача № 685 (1).

Задачу розв’язують діями з поясненням.

(Відповідь: площа квадрата 36 см2.)

В) Задача № 685 (2).

– Чи можемо одразу відповісти на запитання задачі? (Ні.)

– Чому?

– Бо не знаємо площу кахлі.

– Як знайти площу однієї кахлі? (2 • 2 = 4 (дм2).)

– Скільки кахлів потрібно для покриття кухні, площею 800 дм2?

(800 : 4 = 200 (к.).)

– Складіть вираз для розв’язування задачі.

(800: (2 • 2) = 200 (к.).)

3. Самостійна робота.

Варіант 1

16 272 : 8 (= 2034) 42012 : 6 (= 7002)

9648 : 8 (= 1206) 387072 : 9 (= 43008)

Варіант 2

66456 : 8 (= 8307) 150370 : 5 (= 30074)

2434S : 6 (= 4058) 98021 : 7 (= 14003)

IV. Підсумок уроку.

– Сторона рівностороннього трикутника 4 см. Знайдіть сторону квадрата, периметр якого дорівнює периметру цього трикутника. (Відповідь: 3 см.)

V. Домашнє завдання.

№№ 686, 687 (с. 112).


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5,00 out of 5)


Ділення багатоцифрових чисел на одноцифрові у випадку, коли частка містить всередині нулі. Ускладнені задачі на зведення до одиниці (№№ 681-687) - Плани-конспекти уроків по математиці


Ділення багатоцифрових чисел на одноцифрові у випадку, коли частка містить всередині нулі. Ускладнені задачі на зведення до одиниці (№№ 681-687)