Ділення багатоцифрових чисел на трицифрові у випадку, коли в записі частки є нуль (ознайомлення). Задачі на зведення до одиниці з буквеними даними (№№ 1093-1100)

Тема. Ділення багатоцифрових чисел на трицифрові у випадку, коли в записі частки є нуль (ознайомлення). Задачі на зведення до одиниці з буквеними даними (№№ 1093-1100).

Мета. Ознайомити учнів із діленням багатоцифрових чисел на трицифрові у випадку, коли в записі частки є нуль; закріплювати вміння учнів розв’язувати задачі на зведення до одиниці.

Обладнання. Картки для опитування; схеми задач.

Зміст уроку

I. Контроль, корекція та закріплення знань.

1. Усні обчислення.

– До частки чисел 60000 і 100 додай 400. (1000)

– Від 100 відніми

частку чисел 8000 і 80. (0)

– Суму чисел 25 і 5 зменш на різницю цих самих чисел. (10)

– Добуток чисел 20 і 5 зменш на частку цих самих чисел. (96)

– 100 зменш на  Ділення багатоцифрових чисел на трицифрові у випадку, коли в записі частки є нуль (ознайомлення). Задачі на зведення до одиниці з буквеними даними (№№ 1093 1100) цього числа. (25)

 Ділення багатоцифрових чисел на трицифрові у випадку, коли в записі частки є нуль (ознайомлення). Задачі на зведення до одиниці з буквеними даними (№№ 1093 1100) від 20 зменш у 5 разів. (3)

– До  Ділення багатоцифрових чисел на трицифрові у випадку, коли в записі частки є нуль (ознайомлення). Задачі на зведення до одиниці з буквеними даними (№№ 1093 1100) год додай  Ділення багатоцифрових чисел на трицифрові у випадку, коли в записі частки є нуль (ознайомлення). Задачі на зведення до одиниці з буквеними даними (№№ 1093 1100) год. (20 + 18 = 38 (хв).)

– Відстань між містом і селом 36 км. Туристи з міста до села йшли зі швидкістю 4 км/год. Назад вони поверталися на велосипедах і їхали зі швидкістю 12 км/год.

Скільки часу витратили туристи на шлях туди і назад? (95 + 3 = 12 год)

2. Завдання для опитування.

А) Суму чисел 37448 і 17827 поділи на 25. (2211)

Б) Площа ділянки 72 ари.  Ділення багатоцифрових чисел на трицифрові у випадку, коли в записі частки є нуль (ознайомлення). Задачі на зведення до одиниці з буквеними даними (№№ 1093 1100) площі ділянки засіяно огірками, а  Ділення багатоцифрових чисел на трицифрові у випадку, коли в записі частки є нуль (ознайомлення). Задачі на зведення до одиниці з буквеними даними (№№ 1093 1100) – засаджено помідорами. Яку площу займають огірки і помідори разом?

(Відповідь: 43 ари.)

3. Картки для опитування.

№ 1

1) Від числа 9390 відніми частку чисел 12852 і 54. (9152)

2) Площа ділянки 72 ари.  Ділення багатоцифрових чисел на трицифрові у випадку, коли в записі частки є нуль (ознайомлення). Задачі на зведення до одиниці з буквеними даними (№№ 1093 1100) площі засаджено полуницями, а  Ділення багатоцифрових чисел на трицифрові у випадку, коли в записі частки є нуль (ознайомлення). Задачі на зведення до одиниці з буквеними даними (№№ 1093 1100) картоплею. Яку площу займають полуниці і картопля разом? (45 арів.)

№ 2

1) До числа 7528 додай частку чисел 9078 : 89. (7426)

2) Довжина садиби прямокутної форми 30 м, а ширина – 20 м.  Ділення багатоцифрових чисел на трицифрові у випадку, коли в записі частки є нуль (ознайомлення). Задачі на зведення до одиниці з буквеними даними (№№ 1093 1100) площі садиби займають будівлі і двір, а решта город. Яка площа городу? (420 м2)

II. Вивчення нового матеріалу.

1. Пояснення ділення із записом на дошці.

 Ділення багатоцифрових чисел на трицифрові у випадку, коли в записі частки є нуль (ознайомлення). Задачі на зведення до одиниці з буквеними даними (№№ 1093 1100)

2. Закріплення вивченого.

А) Учні детально пояснюють знаходження часток.

 Ділення багатоцифрових чисел на трицифрові у випадку, коли в записі частки є нуль (ознайомлення). Задачі на зведення до одиниці з буквеними даними (№№ 1093 1100)

Б) Вправа № 1093.

Фізкультхвилинка.

III. Розвиток математичних знань.

1. Знаходження значення виразів (№ 1094).

Варіант 1 – перший стовпчик.

Варіант 2 – другий стовпчик.

На дошці записано результати обчислень, учні звіряють їх із своїми значеннями виразів: 42; 7; 6805; 1536; 1008; 349 945.

2. Розв’язування задач.

А) Задача № 1096.

Учні складають за поданою у підручнику таблицею задачу про збирання огірків.

Наприклад. Фермер зібрав 1 т огірків. У перший магазин він відправив 125 кг огірків, а в другий у 5 разів більше. Скільки кілограмів огірків залишилося у фермера?

Б) Задача № 1097*.

Учні аналізують задачу, роблять короткий запис:

B зошитів – а грн

? зошитів – с грн

Задачу розв’язують складанням виразу: с : (а : b)

В) Задача № 1098.

Учні складають план розв’язування задачі, після чого розв’язують її діями з поясненням.

(Розв’язання:

1) 60 : 3 • 2 = 40 (хв) – триває урок;

2) 60 : 6 = 10 (хв) – триває перерва;

3) 40 • 3 = 120 (хв) – тривають 3 уроки;

4) 10 • 2 = 20 (хв) – тривають 2 перерви;

5) 120 + 20 = 140 (хв) – тривають 3 уроки і 2 перерви.)

IV. Підсумок уроку.

Завдання № 1095.

27 • 9 • 3 = 729 27 • 9 – 3 = 240

27 : 9 : 3 = 1 27 : 9 • 3 = 9

27 + 9 • 3 = 54 (27 + 9) : 3 = 12

V. Домашнє завдання.

№№ 1099, 1100 (с. 169).




Ділення багатоцифрових чисел на трицифрові у випадку, коли в записі частки є нуль (ознайомлення). Задачі на зведення до одиниці з буквеними даними (№№ 1093-1100)