ДІЛЕННЯ НА 1. ДІЛЕННЯ РІВНИХ ЧИСЕЛ

АРИФМЕТИЧНІ ДІЇ МНОЖЕННЯ ТА ДІЛЕННЯ (продовження)

Урок 125. ДІЛЕННЯ НА 1. ДІЛЕННЯ РІВНИХ ЧИСЕЛ

Мета: ознайомити учнів із діленням на 1, діленням рівних чисел; удосконалювати вміння розв’язувати задачі вивчених видів; повторити таблиці множення і ділення; розвивати пам’ять; виховувати самостійність.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Перевірка домашнього завдання (с. 145, завдання 978; 979)

Завдання 978

– Яка вартість покупки?

Завдання 979

– Прочитайте вирази, у яких

відповіді однакові; відповідь – найменше двоцифрове число; число, що передує числу 5.

2. Робота за таблицею

Ділене

81

18

36

54

63

Дільник

9

9

9

9

Частка

2

5

6

3. Які рівності та нерівності істинні, а які – хибні?

 ДІЛЕННЯ НА 1. ДІЛЕННЯ РІВНИХ ЧИСЕЛ

4. Хвилинка каліграфії

– Запишіть три числа, кожне з яких

ділиться на 2; 4; 6; 8.

5. Математичний диктант

– Добуток чисел 4 і 9 збільшити на 64.

– Добуток чисел 9 і 2 зменшити у 3 рази.

– Частку чисел 49 і 7 збільшити у 9 разів.

– Число 64 зменшити у 8 разів і результат збільшити у 9 разів.

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

– Сьогодні на уроці ми ознайомимося з діленням на 1 і діленням рівних чисел.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота за підручником (с. 145-146)

Завдання 980. Колективне опрацювання матеріалу

Учні розглядають записи і дають відповіді на запитання.

– Що дістаємо в частці при діленні будь-якого числа на 1?

– Що дістаємо в частці при діленні будь-якого числа на це саме число, крім нуля?

Завдання 981

Під час повторення умови один учень записує коротку умову і пояснює розв’язання. Після цього учні самостійно записують розв’язання. Один учень працює біля дошки.

Завдання 982

Учні “ланцюжком” складають вирази та обчислюють їх значення.

Зменшуване

36

83

9 • 3

9

16

18 • 1

Від’ємник

6 : 1

17 – 9

0

0 • 3

6 : 6

2

Завдання 983. Самостійна робота

Двоє учнів працюють за закритою дошкою.

Завдання 984

Після колективного ознайомлення зі змістом задачі сильніші учні, скориставшись планом, самостійно записують її розв’язання у зошити.

Решта учнів разом з учителем розглядають план розв’язання і визначають дії.

План розв’язання:

1) Скільки цеглин укладав перший муляр за 1 хв?

2) Скільки цеглин укладав другий муляр за 1 хв?

3) На скільки менше цеглин укладав другий муляр за хвилину?

2. Фізкультхвилинка

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Обчислення значень виразів

 ДІЛЕННЯ НА 1. ДІЛЕННЯ РІВНИХ ЧИСЕЛ

2. Порівняння виразів

 ДІЛЕННЯ НА 1. ДІЛЕННЯ РІВНИХ ЧИСЕЛ

3. Офтальмологічна пауза

4. Розв’язування логічних задач

1) Завдання 985*.

У дівчинки стільки ж сестер, скільки братів. Брат сказав, що має 3 сестри. Скільки всього дітей у сім’ї? (2 + 2 + 1 = 5)

2) 10 жуків вишикувалися в хоровод, і кожен узяв за лапку кожного зі своїх сусідів. Скільки всього лапок виявилися вільними?

Розв’язання. У кожного жука 2 лапки зайнято, а решта 4 вільні.

Відповідь: 40.

3) У сім’ї троє братів. Кожен наступний молодший за попереднього на 3 роки. А сума їх віків дорівнює 15 рокам. Скільки років кожному?

Відповідь: 2; 5; 8.

VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 146-147, завдання 986; 987.




ДІЛЕННЯ НА 1. ДІЛЕННЯ РІВНИХ ЧИСЕЛ