Ділення трицифрових чисел на двоцифрове

УРОК 107-108

Тема. Ділення трицифрових чисел на двоцифрове

Мета: закріплювати вміння учнів ділити трицифрові числа на двоцифрове; розв’язувати задачі на знаходження середнього арифметичного та ускладнені задачі на знаходження четвертого пропорційного; вдосконалювати обчислювальні навички.

Обладнання: картки для усної лічби; таблиці умов задач.

ХІД УРОКУ

I. Контроль і закріплення знань учнів

1. Усні обчислення Гра “Хто швидше?”

 Ділення трицифрових чисел на двоцифрове

2. Вправа № 865

3. Завдання для опитування

Туристи пройшли 3 години зі швидкістю 5 км/год. і 4 години зі швидкістю 4 км/год. Яку відстань подолали туристи?

– Довжина прямокутника 8 м, ширина – 4 м. Знайти ширину другого прямокутника з такою ж площею, довжина якого 16 м.

II. Повторення ділення на двоцифрове число без остачі і з остачею

1. Вправа № 866

2. Виконання ділення із записом на дошці 168 : 28, 272 : 34, 513 : 83, 699 : 96.

Вправа № 867 (самостійно).

III. Вивчення нового матеріалу

1. Середнє арифметичне кількох чисел

Задача

У понеділок

термометр показував 20 градусів тепла, у вівторок – 21 градус, у середу – 25. Записати середню температуру цих вимірювань.

Щоб знайти середню температуру повітря, треба суму цих температур поділити на кількість вимірювань: 20 + 21 + 25 = 66, 66 : 3 = 22.

22 градуси – це і є середня температура повітря за ці дні.

2. Робота за вправою № 869

3. Первинне закріплення. Вправа № 870

4. Фізкультхвилинка

IV. Розвиток математичних умінь учнів

1. Задача № 868 (самостійне розв’язання задачі виразом)

2. Аналогічна робота із задачею № 871

3. Розв’язання задач № 880, 877

V. Підсумки уроку

VI. Домашнє завдання

№ 873, 874, 882.




Ділення трицифрових чисел на двоцифрове