Ділення трицифрових чисел на двоцифрові з остачею (№№ 987-995)

Тема. Ділення трицифрових чисел на двоцифрові з остачею (№№ 987-995).

Мета. Вчити учнів виконувати ділення трицифрових чисел на двоцифрові з остачею у випадку двоцифрової частки; формувати уміння розв’язувати задачі двома способами.

Обладнання. Таблиця для короткого запису задачі; картки для опитування, сигнальні картки; ребуси.

Зміст уроку

І. Контроль, корекція та закріплення знань.

1. Усні обчислення,

А) Прочитайте ребуси.

 Ділення трицифрових чисел на двоцифрові з остачею (№№ 987 995)

Б) Число 100 поділити на 25 і результат збільшити на 92. Одержаний результат

зменшити у 8 разів і знайти  Ділення трицифрових чисел на двоцифрові з остачею (№№ 987 995) останнього результату. (9)

В) Маса  Ділення трицифрових чисел на двоцифрові з остачею (№№ 987 995) м дроту 20 г. Яка маса 100 м такого дроту? (8000 г = 8 кг)

2. Завдання для опитування.

Картка № 1

1) Виконай ділення з остачею.

406 : 67 (= 6, ост. 4)

2) 456 : 76 – 188 : 47 (= 2)

Картка 2

1) Виконай ділення з остачею.

535 : 86 (= 6 ост. 19)

2) 664 : 83 – 468 : 78 (= 2)

II. Вивчення нового матеріалу.

1. Пояснення ділення на двоцифрове число (за № 987).

2. Закріплення матеріалу.

Виконання завдання № 988 (з коментуванням).

 Ділення трицифрових чисел на двоцифрові з остачею (№№ 987 995)

III. Розвиток математичних знань.

1. Задача

№ 989.

Один учень вносить дані задачі у таблицю, підготовлену заздалегідь.

Маса 1 рибини

Кількість рибин

Загальна маса

Білуги

1 ц 23 кг

8

Однакова

Осетри

12

Після цього учні самостійно записують розв’язання задачі (за бажанням задачу розв’язують складанням виразу).

123 • 8 : 12 = 82 (кг)

2. Задача № 990.

Після повторення змісту задачі й аналізу її учні записують розв’язування задачі двома способами (з коментуванням).

(Перший спосіб:

1) 222 : 37 = 6 (м);

2) 6 : 3 = 2 (сукні)

2-й спосіб

1) 37 • 3 = 111 (грн);

2) 222 : 11 = 2 (сукні).)

3. Виконання завдання № 993 (усно).

Фізкультхвилинка.

IV. Додатковий матеріал. Знаходження середнього арифметичного.

1. Задача.

Автомобіль їхав 1 год зі швидкістю 60 км/год, 2 год зі швидкістю 90 км/год і 3 год зі швидкістю 80 км/год. З якою середньою швидкістю їхав автомобіль?

– Спочатку знайдемо, скільки всього годин їхав автомобіль:

1 + 2 + 3 = 6 (год).

– Потім знайдемо, скільки всього кілометрів проїхав автомобіль:

60 + 90 • 2 + 80 • 3 = 480 (км).

– Щоб знайти середню швидкість автомобіля, потрібно весь шлях, який він подолав, поділити на час, за який цей шлях було пройдено:

480 : 6 = 80 (км/год)

2. Читання і пояснення про знаходження середньої швидкості велосипедиста за № 991.

3. Розв’язування задачі № 992.

– Як знайти середнє арифметичне кількох чисел? (Потрібно суму цих чисел поділити на їх кількість.

(2200 + 1600) : 2 = 1900 (г).)

V. Підсумок уроку.

VI. Домашнє завдання.

№№ 994, 995 (с. 157).


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5,00 out of 5)


Ділення трицифрових чисел на двоцифрові з остачею (№№ 987-995) - Плани-конспекти уроків по математиці


Ділення трицифрових чисел на двоцифрові з остачею (№№ 987-995)