ОРІЄНТОВНА НАВЧАЛЬНА МЕТА: ОЗНАЙОМИТИ З ДІЛЕННЯМ З ОСТАЧЕЮ БАГАТОЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ НА ДВОЦИФРОВІ У ВИПАДКУ, КОЛИ ЧАСТКА МІСТИТЬ НУЛІ; ЗАКРІПЛЮВАТИ ВМІННЯ РОЗВ’ЯЗУВАТИ ЗАДАЧІ НА СПІЛЬНУ РОБОТУ
I. Перевірка домашнього завдання
Задача 1042. Через скільки годин зустрілися поїзди? Яку відстань проїхав перший поїзд? Яка відстань між вокзалами? Вправа 1041 – прочитати вирази, у яких значенням є чотирицифрове число.
II. Актуалізація та корекція опорних знань учнів
1. Завдання для опитування.
1) Обчислити вираз 32 363 : 8.
2) Як знайти
3) Задача. Треба перевезти 540 т піску на трьох машинах. За скільки днів це можна зробити, якщо на кожну машину навантажувати по 3 т і робити по 5 поїздок на день?
2. Усні обчислення.
Математичний диктант.
888 зменшити в 40 разів і збільшити частку на 90; суму чисел 300 і 500 зменшити у 15 разів; добуток чисел 150 і 6 збільшити в 6 разів; частку від ділення 120 на 8 збільшити у 100 разів; суму добутків 16 • 6 та 16 • 4 збільшити у 25 разів.
III. Повідомлення теми та мети уроку
Учитель повідомляє, що на уроці учні ділитимуть багатоцифрові числа на двоцифрові з остачею,
IV. Вивчення нового матеріалу
1. Вправа 1044. Виконати ділення з поясненням.
2. Вправа 1045 – фронтально, самостійно.
3. Вправа 1046 – фронтально.
V. Повторення та узагальнення вивченого матеріалу
1. Задача 1043. Проаналізувати від числових даних, скласти план, розв’язання записати колективно.
2. Задача 1047 – самостійно.
3. Задачу 1048 розв’язати під керівництвом учителя.
4. Додаткові диференційовані завдання.
Задача 1. Першого дня машина проїхала 360 км, а другого – 2/3 цієї відстані. На кожні 100 км шляху вона витрачала 12 л бензину. Скільки літрів бензину витратила машина за два дні?
Задача 2. Водій автомобіля на спідометрі побачив число, яке читається однаково в обох напрямках. З якою швидкістю їхав автомобіль?
VI. Підсумок уроку
Обчислити вираз 24 486 : 24. Чого навчилися на уроці? Чи справдилися очікування учнів від уроку? Що далося важко?