Ділення з остачею на двоцифрове число. Усне ділення круглих чисел на розрядні числа

УРОК 92

Тема. Ділення з остачею на двоцифрове число. Усне ділення круглих чисел на розрядні числа

Мета: пояснити учням ділення з остачею на двоцифрове число способом спроб; удосконалювати усне ділення круглих чисел на розрядні та вміння розв’язувати задачі на пропорційне ділення; формувати обчислювальні навички.

Обладнання: картки й таблиця для усної лічби, предметні малюнки, картки для індивідуальної роботи.

ХІД УРОКУ

I. Контроль і закріплення знань учнів

Усні обчислення

1. Усна лічба за таблицею

Гра “Гонки за лідером”

 Ділення з остачею на двоцифрове число. Усне ділення круглих чисел на розрядні числа

2. Лічба за картками

 Ділення з остачею на двоцифрове число. Усне ділення круглих чисел на розрядні числа

3. Розв’язання прикладів № 756

4. Завдання для опитування

– Використавши дужки, змінити порядок дій так, щоб числове значення виразу відповідало заданому.

480 + 320 : 80 : 5 = 2

120 – 3 – 200 : 100 = 16

– Восьмиметрову колоду розрізали на 2 рівні частини, а дев’ятиметрову – на 3. Частина якої колоди більша?

– Коли в бочку влили 40 л води, то заповнили п’яту її частину. Скільки літрів води вміщує бочка?

– Від числа 2 480 відняти 1/4 його.

– Знайти число, якщо 1/7 його дорівнює 450.

5. Індивідуальна робота за картками Для учнів з високим рівнем знань

1) Прочитати задачу № 760.

2) Розв’язати задачу з поясненням.

3) Знайти значення виразу (завдання 2).

Для учнів з

достатнім рівнем знань

1) Прочитати задачу № 760.

2) Заповнити таблицю.

Витрати пального за 1 год.

Кількість годин

Загальна кількість пального

До перерви

Після перерви

3) Розв’язати задачу по діях.

4) Знайти значення виразу (завдання 2).

Для учнів з середнім та початковим рівнем знань

1) Прочитати задачу № 760.

2) Розглянути таблицю.

Витрати пального за 1 год.

Кількість годин

Загальна кількість пального

До перерви

Після перерви

Однакова

 Ділення з остачею на двоцифрове число. Усне ділення круглих чисел на розрядні числа

 Ділення з остачею на двоцифрове число. Усне ділення круглих чисел на розрядні числа

3) Розв’язати задачу за планом:

А) Скільки всього пального витратили за 1 годину?

Б) Скільки годин працював двигун до перерви?

В) Скільки годин працював двигун після перерви?

II. Вивчення нового матеріалу

1. Ділення з остачею

– Пояснення вчителя на основі прикладів.

90 : 18 = 5 48 : 12 = 4

91 : 18 = 5 (ост. 1) 49 : 12 = 4 (ост. 1)

– Пояснення учнів ділення з остачею за вправою № 757.

2. Первинне закріплення. Вправа № 758 (останні два стовпчики – самостійно)

3. Фізкультхвилинка

III. Розвиток математичних умінь учнів

1. Робота над задачею № 759 (за малюнком і коротким записом)

Маса тварини

Кількість тварин

Загальна маса

 Ділення з остачею на двоцифрове число. Усне ділення круглих чисел на розрядні числа

?

2

80 кг

 Ділення з остачею на двоцифрове число. Усне ділення круглих чисел на розрядні числа

?, у 5 разів більше

4

? кг

Сильнішим учням учитель пропонує розв’язати задачу самостійно, з рештою – працює колективно.

2. Знайти значення виразу 250 – c – c – 5, якщо c = 200.

IV. Підсумки уроку

V. Домашнє завдання

№ 762, 763.


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...
Ділення з остачею на двоцифрове число. Усне ділення круглих чисел на розрядні числа