Динамічні відтінки, визначення на слух. Робота над піснею “Зима”. Слухання музики. Ф. Шопен. Ноктюрн

6 КЛАС

Тема 1. Музика як мова почуттів

Урок 14

Тема уроку. Динамічні відтінки, визначення на слух. Робота над піснею “Зима”. Слухання музики. Ф. Шопен. Ноктюрн

Мета уроку: поглибити знання учнів з музичної грамоти шляхом виконання мелодичних вправ; розвивати музично-ритмічний слух та вокальні навички; виховувати у дітей інтерес до музики, висловлювати свої враження.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: магнітофон, аудіо-запис, портрет композитора.

Хід уроку

I. Організація класу до уроку.

1. Музичне

вітання.

2. Оголошення теми.

II. Розспівування.

1) Спів на заданій висоті різних голосних (а, о, е, и, у);

2) Вправа для активізації роботи артикуляційного апарату на складах ра, ре, рі, ро, ру, бра, бре, брі, бро, бру.

III. Сольфеджування вправи з використанням різних динамічних відтінків.

 Динамічні відтінки, визначення на слух. Робота над піснею Зима. Слухання музики. Ф. Шопен. Ноктюрн

– Розгляньте, діти, знаки, які написані над вправою і назвіть їх.

– Що вони означають?

– Які ще відтінки сили звучання ви знаєте?

– Що таке динамічні відтінки?

Просольмізуємо вправу, тактуючи. Чим характерний звуковий склад вправи?

– А тепер просольфеджуємо з певними динамічними відтінками, які написані у вправі. (Настройка, діти сольфеджують вправу, бажаючих опитую на оцінку).

IV. Роботу над піснею “Зима” В. Островського продовжую, вивчаючи на всіх куплетах. Звертаю увагу на темп виконання, а також дикцію. Плавно, ніжно, наспівно.

V. Слухання музики.

1. Бесіда (показую портрет Ф. Шопена):

– Кого ви бФіите на портреті?

– Чий це композитор? (Польський).

– Назвіть основні жанри його творчості. (Мазурки, вальси, полонези, ноктюрни.)

– Який твір ми слухали минулого уроку? (” Скерцо “, що в перекладі означає жарт).

– Сьогодні ви послухаєте ще один твір.

Ноктюрн – це наспівна, лірична п’єса, зміст якої пов’язаний з художніми образами ночі.

Тож слухайте уважно і порівняйте його із “Скерцо”. Чим він відрізняється від жарту.

2. Діти слухають твір і висловлюють свої враження.

3. Повторне слухання двох творів.

VI. Підсумок уроку.




Динамічні відтінки, визначення на слух. Робота над піснею “Зима”. Слухання музики. Ф. Шопен. Ноктюрн