Дія віднімання. Правило віднімання суми від числа. Задачі, які розв’язуються відніманням (№№ 382-389)

Тема. Дія віднімання. Правило віднімання суми від числа. Задачі, які розв’язуються відніманням (№№ 382-389).

Мета. Узагальнити уявлення учнів про дію віднімання, закріпити вміння розв’язувати задачі на віднімання; повторити прийоми письмового віднімання трицифрових чисел.

Обладнання. Таблиця усних обчислень: схема задачі.

Зміст уроку

І. контроль, корекція і закріплення знань.

1. Перевірка домашнього завдання.

Із завдання № 381 зачитати результати обчислень у порядку зростання. (54; 58; 59; 85; 360; 434; 540; 707.)

2. Завдання для опитування.

А) Обчислити зручним способом.

3 + 26 + 47 + 4 + 40; (= 120)

370 + 40 +130; (= 540)

255 + 1 + 19 + 15. (= 290)

Б) Виконати дії письмово.

664 + 336; 352 + 268; 627 + 296.

(Результаты: 1000; 620; 923.)

3. Усні обчислення.

А)

Доданок

1500

34500

245000

2140

7000

125

Доданок

500

75

6

60

830

125

Сума

(2000; 34575; 245006; 2200; 7830; 250.)

Б) Задачі.

– Слон заввишки 3 м 5 дм, а жирафа – на

8 дм вища. Знайдіть висоту жирафи. (4 м 3 дм)

– Кінь заввишки 1 м 2 дм, а верблюд – на 60 см вищий. Яка висота верблюда? (1 м 8 дм)

– Найменша пташка наших лісів – корольок. Маса її тіла становить щ частину 1 кг. Яка маса королька? (5 г)

– Довжина новонародженого кенгурятка становила 2 см 5 мм, а дорослий кенгуру у 100 разів більший. Який ріст дорослого кенгуру? (2 м 50 см)

II. Вивчення нового матеріалу.

1. Підготовчі вправи.

А) Виконання завдання № 382.

Б) – 3 виразу на додавання складіть два вирази на віднімання.

 Дія віднімання. Правило віднімання суми від числа. Задачі, які розвязуються відніманням (№№ 382 389)

2. Робота над завданням № 383.

Учні самостійно читають текст частинами.

3. Бесіда за прочитаним. Закріплення.

– Як називаються числа при відніманні?

– Як застосувати послідовність чисел при відніманні?

– Покажіть на прикладі, як можна віднімати від числа суму: 26 – (5 + 9).

– Виконайте віднімання частинами:

43 – 9 = 43 – (3 + 6) = (43 – 3) – 6 = 40 – 6 = 34.

4. Виконання завдання № 384.

– Які з поданих задач розв’язуються дією віднімання?

(Перша, друга, четверта, п’ята, шоста.)

– Запишіть розв’язання цих задач.

(1) 800 – 70 = 730 (г);

Б) 36 – 22= 14 (кг);

В) 40 – 8 = 32;

Г) а – в; 80 – 65 = 15 (л);

Д) 80 – 20 = 60.)

Фізкультхвилинка.

III. Розвиток математичних знань.

1. Виконання завдання № 385 (самостійно).

2. Виконання завдання № 386 (з коментуванням).

857 – 509 = 348;

834 – (400 – 218) = 652;

834 – 400 – 218 = 216.

3. Диференційовано-групова робота.

А) Учні з високим рівнем знань розв’язують задачу № 387.

(Розв’язання: 818 – (950 – 818) = 686 (кг).)

Змініть числа у задачі так. щоб у відповіді одержати менше число.

Б) Учні з достатнім рівнем знань розв’язують цю ж задачу за допомогою скороченого запису.

 Дія віднімання. Правило віднімання суми від числа. Задачі, які розвязуються відніманням (№№ 382 389)

В) Учні із середнім та початковим рівнем знань розв’язують задачу за поданим планом.

1) Скільки кілограмів становили висівки?

2) На скільки кілограмів більше дістали борошна, ніж висівок?

 Дія віднімання. Правило віднімання суми від числа. Задачі, які розвязуються відніманням (№№ 382 389)

– Перевірте розв’язання, склавши обернену задачу.

IV. Підсумок уроку.

– Як від числа відняти суму?

42 – (9 + 6) = (42 – 9) – 6 = 27.

– Відніміть частинами: 47 – 9.

47 – 9 = (47 – (7 + 2) = (47 – 7) – 2 = 40 – 2 = 38.

V. Домашнє завдання.

№№ 388, 389 (с. 64).


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...


Дія віднімання. Правило віднімання суми від числа. Задачі, які розв’язуються відніманням (№№ 382-389)