ДІЇ ПРИ ПОЖЕЖІ

Урок 19. ДІЇ ПРИ ПОЖЕЖІ

Мета: учити учнів, як діяти у випадку виявлення пожежі в сусідній квартирі, іншому будинку або деінде; розвивати навички самозахисту в умовах задимленого приміщення; мотивувати учнів до додержання правил протипожежної безпеки; виховувати організованість, дисциплінованість, обережність.

Обладнання: мікрофон, тест.

Попередня робота.

– На дошці накреслити кросворд у вигляді порожніх клітинок із цифрами.

– Учням дати завдання підготувати загадки на пожежну тематику (про пожежу, сірники, вогонь,

пожежників, пожежну машину, вогнегасник тощо).

– Підготувати тест “Як я знаю правила пожежної безпеки” кожному учневі на аркушах паперу.

Ключові поняття: пожежа, дії при пожежі, телефон пожежно-рятувальної служби, план евакуації, правила протипожежної безпеки.

Хід уроку

І. Повторення вивченого.

1. Розгадування кросворда.

На дошці накреслено кросворд у вигляді порожніх клітинок із цифрами. Учні повинні вписати в клітинки назви спеціальностей лікарів за їхнім описом.

По

горизонталі:

1) Лікар, який лікує зуби. (Стоматолог).

2) Дитячий лікар. (Педіатр).

3) Лікар, який лікує внутрішні органи. (Терапевт).

По вертикалі:

4) Лікар, який лікує очі. (Окуліст).

5) Лікар, який лікує вуха, горло, ніс. (ЛОР).

6) Лікар, який займається лікуванням кістково-м’язової системи. (Ортопед).

 ДІЇ ПРИ ПОЖЕЖІ

2. Перевірка домашнього завдання.

– Завдання 5 на с. 94 підручника.

– Розкажіть, які медичні установи є у вашому мікрорайоні або населеному пункті.

– Завдання 2 на с. 36 зошита.

II. Повідомлення теми уроку.

– Сьогодні на уроці ми поговоримо про те, як слід поводитися в разі пожежі в сусідній квартирі, в іншому будинку або деінде.

III. Актуалізація опорних знань.

1. Вправа “Мікрофон”.

– Коли вогонь – друг, а коли – ворог?

Учні по черзі відповідають.

2. Бесіда.

– Що таке пожежа? (Пожежа – це неконтрольоване горіння, що призводить до знищення майна, створює небезпеку для життя і здоров’я людей, завдає шкоди суспільству і державі).

– Що слід робити при пожежі в квартирі?

– За яким номером телефону слід звертатися в пожежно-рятувальну службу?

– Які причини виникнення пожеж?

– Чи можна гратися сірниками, запальничками, бенгальськими вогниками, петардами, феєрверками? Чому?

– Які протипожежні правила ви знаєте? Чи виконуєте ви їх?

IV. Вивчення нового матеріалу.

1. Розповідь учителя про дії у випадку виявлення пожежі в сусідній квартирі, іншому будинку або деінде.

2. Бесіда про план евакуації.

– Що таке евакуація? (Евакуація – організоване виведення людей з небезпечних місць).

– Що таке план евакуації? (План евакуації – це документ, у якому вказано шляхи і виходи з приміщення, установлено правила поведінки людей у разі виникнення пожежі чи іншої небезпечної ситуації).

– Для чого потрібен план евакуації?

– Де ви бачили план евакуації?

– Де розміщено план евакуації у школі?

– Як поводитися під час евакуації?

Підбиваючи підсумки, учитель наголошує на тому, що в разі евакуації потрібно уважно слухати керівника і бути дисциплінованими, організованими, чітко виконувати всі команди.

3. Бесіда про виклик пожежно-рятувальної служби.

– Як слід викликати пожежників?

U Набрати номер 101 – телефон пожежно-рятувальної служби.

U Назвати адресу, де сталася пожежа, своє прізвище та ім’я.

U Чітко відповідати на запитання диспетчера, який приймає виклик.

4. Фізкультхвилинка. (За вибором учителя).

5. Робота за підручником на с. 95-98.

Опрацювання тексту і бесіда за малюнками.

V. Закріплення матеріалу.

1. Робота за підручником на с. 98, 99.

– Розгадування ребуса.

– Відгадування загадок.

– Відповідь на запитання 1.

– Робота в парах.

Обговорення ситуацій (завдання 2).

– Відповіді на запитання і виконання завдань 3-5.

2. Робота в зошиті на с. 37, 38.

– Обговорення і виконання завдання 1.

– Самостійне виконання завдання 2 з подальшою перевіркою.

– Обговорення і виконання завдання 3.

– Розгадування ребуса і запис відповіді (завдання 4).

3. Робота над віршами.

– Завдання 1.

– Уявіть себе поетами. Вставте у вірш пропущені слова. Учитель читає вірш, а учні хором називають пропущені слова.

На виклик… (пожежна машина) летить,

Сміливий… (пожежник) в кабіні сидить.

Його телефон… (101) люди знають

І в разі пожежі завжди… (викликають).

– Завдання 2.

Вірші-добавлянки.

1) І малятам, і звірятам дуже добре треба знати: сірники не для забави, з ними страшно мати… (справу).

2) Розігрілась праска дуже, що робити будеш, друже?

За гаряче не хапай, із розетки… (вимикай).

3) Знать повинен учень кожний:

Щоб похід був до ладу, жартувать з вогнем не можна –

Ліс потрапить у… (біду).

4) Вивчіть правила пожежні, будьте завжди обережні!

Знає хай дитина кожна: жартувать з вогнем… (не можна).

4. Метод “Мозковий штурм”.

– Складіть словосполучення зі словом “вогонь”.

Учні по черзі називають.

Наприклад: вогонь корисний, шкідливий, безпечний, блакитний, червоний тощо.

5. Конкурс загадок на пожежну тематику (про сірники, вогонь, дим, вогнегасник, пожежну машину, пожежників тощо).

Учні об’єднуються у 3 команди і по черзі загадують загадки. Одна команда загадала – дві інші мають відгадати. Команді, що відгадала першою, – зараховується 1 бал. Загадки не повинні повторюватися. Виграє та команда, яка набере найбільшу кількість балів.

6. Проведення тестування.

Учитель роздає кожному учню тест із запитаннями і варіантами відповідей. Учні мають обрати одну з відповідей і обвести кружечком бал. Потім порахувати кількість балів. Після завершення вчитель зачитує результати.

Тест “Як я знаю правила пожежної безпеки”

Запитання. Відповіді, з яких потрібно обрати правильні

Бали

1. Якщо виникла пожежа, як ви будете діяти?

Зателефонуєте за номером 101

3

Покличите на допомогу

2

Втечете, нікому нічого не скажете

0

2. Якщо кімната почала наповнюватися густим їдким димом, як ви будете діяти?

Відчините вікно, не зачинивши двері

Будете просуватися до виходу

Закриєте рот мокрою хустинкою і будете просуватися до виходу, притискаючись до підлоги

0

2

3

3. Якщо загорілась електропроводка, як ви будете діяти?

Будете гасити водою

0

Будете кликати на допомогу

1

Зателефонуєте за номером 101

2

4. Якщо на вас зайнявся одяг?

Побіжите, будете намагатись скинути одяг

Зупинитесь, впадете, будете перекочуватися, щоб збити полум’я

Загорнетесь у ковдру

0

3

2

5. Якщо під час розпалювання духовки газової плити загас сірник, не встигнувши підпалити газ, що ви будете робити?

Дістанете другий сірник і станете запалювати газ

Перекриєте газ

Перекриєте газ і трішки перечекаєте

0

2

3

6. Якщо ви побачили, що у дворі горить сміття, що ви будете робити?

Пройдете повз

Будете намагатися загасити, закидаючи землею, збиваючи полум’я гіллям дерев

Повідомите про це дорослих

0

3

2

7. Якщо ви побачили, що маленькі діти кидають у вогонь папір, незнайомі предмети, аерозолі, як ви вчините?

Зупините, поясните, що це небезпечно

Пройдете повз

Намагатиметесь привернути увагу дітей на інше заняття

3

0

2

8. Якщо під час цікавої телепередачі ви побачите, що з телевізора пішов дим, як ви вчините?

Продовжите дивитися телепередачу

Покличите на допомогу дорослих

Відімкнете телевізор, зателефонуєте за номером 101 і розпочнете його гасити

0

2

3

Результати тестування

Якщо в сумі ви набрали 20-24 бали, то ви добре знаєте правила пожежної безпеки, завжди дотримуєтеся їх і зможете навчити цих правил своїх друзів та знайомих.

Якщо ви набрали 15-19 балів, то ви повинні бути більш обачними, вибираючи, як діяти у складній ситуації.

Якщо ви набрали менше ніж 15 балів, то вам потрібно серйозно зайнятися вивченням правил пожежної безпеки. Це допоможе вам запобігти пожежі, а під час небезпеки зберегти своє життя.

VI. Підсумок уроку.

– За яким номером телефону слід звертатися у пожежно-рятувальну службу?

– Як ви вчините, якщо побачите, що з квартири сусідів іде дим?

– Якими будуть ваші дії при пожежі в будинку, що знаходиться у вашому дворі?

– Що слід робити, якщо пожежа сталася в магазині?

– Які протипожежні правила ви виконуєте?

Завдання: виконайте завдання 6 на с. 99 підручника.




ДІЇ ПРИ ПОЖЕЖІ