ДОДАВАННЯ ДВОЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ РОЗРЯД. РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ

Мета: повторити додавання двоцифрових чисел з переходом через розряд; удосконалювати вміння розв’язувати прості і складені задачі; розвивати увагу, навички самоконтролю; виховувати працьовитість.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Перевірка домашнього завдання (с. 156, завдання 22; 23)

Завдання 22

– Прочитайте розв’язання рівнянь.

Завдання 23

– Яка довжина ламаної? Прочитайте розв’язання зручним способом.

2. Усна лічба

1) Робота за таблицею.

cellpadding="0">

Доданок

34

56

Зменшуване

51

75

Доданок

37

45

Від’ємник

28

43

Сума

Різниця

2) Гра “Потяг”.

У кожному ряду – картки з однаковим завданням. У картці записані числа, але немає знаків. Учні “ланцюжком” виконують завдання.

 ДОДАВАННЯ ДВОЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ РОЗРЯД. РОЗВЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ

3) Розташуйте задані приклади в порядку зростання другого доданка.

А)

5 + 56

Б) 5 + 26

В) 5 + 46

Г) 5 + 66

Д) 5 + 36

– Чому дорівнює сума в прикладі, записаному першим?

– Чому дорівнює сума в прикладі, записаному останнім?

– На скільки збільшилася сума при переході від першого прикладу до другого?

– Як зміниться сума, якщо один доданок збільшити на кілька одиниць; зменшити на кілька одиниць?

3. Розв’язування задач

1) В одній каністрі було 20 л бензину, а в іншій – на 3 л менше. Скільки літрів бензину було в двох каністрах?

2) Робітник виготовив 8 деталей. Після цього йому залишилося виготовити на 6 деталей більше, ніж він виготовив. Скільки всього деталей мав виготовити робітник?

4. Хвилинка каліграфії

– Запишіть усі числа, названі під час лічби четвірками, починаючи з 4 і закінчуючи числом 40.

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

– Сьогодні на уроці ми повторимо додавання двоцифрових чисел з переходом через розряд.

IV. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Пояснення кожного способу обчислення

 ДОДАВАННЯ ДВОЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ РОЗРЯД. РОЗВЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ

2. Обчислення виразів, значення яких більше ніж 50

 ДОДАВАННЯ ДВОЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ РОЗРЯД. РОЗВЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ

3. Робота за таблицею

– Розгляньте таблицю і дайте відповіді на запитання.

1) Як зміниться різниця, якщо зменшуване збільшити на кілька одиниць?

2) Як зміниться різниця, якщо від’ємник збільшити на кілька одиниць?

Зменшуване

8

10

15

15

10

8

Від’ємник

6

6

6

8

8

8

Різниця

Фізкультхвилинка

4. Розв’язування задач

1) В автопарку 9 маршрутних таксі, а решта – автобуси. Усього 40 автомобілів. На скільки більше автобусів, ніж таксі?

Ознайомившись з умовою задачі, учні складають її короткий запис та самостійно розв’язують.

2) Даний прямокутник зі сторонами 2 і 3 см. Накресліть прямокутник, сторони якого в 3 рази більше, ніж у даного. Знайдіть периметр нового прямокутника. (Повторити, як знайти периметр многокутника, за форзацем підручника.)

3) Складіть три задачі, розв’язаннями яких є вирази:

 ДОДАВАННЯ ДВОЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ РОЗРЯД. РОЗВЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ

5. Офтальмологічна пауза

6. Розв’язування логічної задачі

Катя прочитала за місяць удвічі менше книг, ніж Толя, і на три книги більше, ніж Даша. Усього вони прочитали 17 книг. Скільки прочитав кожен?

Відповідь: 5; 10; 2.

V. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 156, завдання 25; 26.




ДОДАВАННЯ ДВОЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ РОЗРЯД. РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ