Predmety


ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ПО 4. ЗНАХОДЖЕННЯ НЕВІДОМИХ КОМПОНЕНТІВ ДІЙ ДОДАВАННЯ ТА ВІДНІМАННЯ. РОЗВ’ЯЗУВАННЯ І ПОРІВНЯННЯ ЗАДАЧ. ПОБУДОВА ВІДРІЗКІВ

ТАБЛИЧНЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЕЛ У МЕЖАХ 10

Урок 61. ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ПО 4. ЗНАХОДЖЕННЯ НЕВІДОМИХ КОМПОНЕНТІВ ДІЙ ДОДАВАННЯ ТА ВІДНІМАННЯ.

РОЗВ’ЯЗУВАННЯ І ПОРІВНЯННЯ ЗАДАЧ. ПОБУДОВА ВІДРІЗКІВ

Мета: вправляти учнів у засвоєнні табличних випадків додавання і віднімання числа 4, додаванні і відніманні по 4, знаходженні невідомих компонентів дій додавання та віднімання; вчити розв’язувати і порівнювати задачі, будувати відрізки; виховувати старанність.

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Веселі задачі

– На лугу пасуться гуси,

Їх пасе мала Маруся.

Сім гусей ще біля броду,

Троє вже ввійшли у воду.

Ми попросимо дітей

Полічити всіх гусей.

– Мчаться на санчатах

Четверо малят.

Троє з них дівчата.

Скільки тут хлоп’ят?

2. Усна лічба. Робота з числовим віялом

 ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ПО 4. ЗНАХОДЖЕННЯ НЕВІДОМИХ КОМПОНЕНТІВ ДІЙ ДОДАВАННЯ ТА ВІДНІМАННЯ. РОЗВЯЗУВАННЯ І ПОРІВНЯННЯ ЗАДАЧ. ПОБУДОВА ВІДРІЗКІВ

3. Коментоване розв’язування прикладів

4 + 3 – 4

0 + 7 – 1

5 + 4 – 2

1 + 4 + 4

8 – 4 + 3

6 – 4 + 2

3 + 4 – 1

1 + 2 + 3

4. Кругові приклади

4 – 1 =

6 + 2 =

3 + 2 =

5 + 1 =

8 – 4 =

Пояснення вчителя

– Це приклади, які розв’язуються не по порядку. Розв’яжіть перший приклад. Яку відповідь одержали? (3) Другий приклад, який ми будемо обчислювати, повинен починатися на 3 і т. п. Відповідь останнього прикладу має дорівнювати числу 4, яке є початком першого прикладу.

Коли всі приклади будуть розв’язані, учитель говорить, що коло замкнулося.

5. Математичний диктант

– Різниця чисел 10 і 8;

– 7 плюс 2;

– 9 мінус 2;

– 10 зменшити на 5;

– на скільки 8 більше за 5?;

– сума чисел 6 і 4;

– 9 мінус 5;

– 5 збільшити на 3.

Фізкультхвилинка

III. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ

1. Робота за підручником (с. 68)

Завдання 1

– Додавайте по 4, починаючи з числа 1. Віднімайте по 4, починаючи з числа 9.

Завдання 2

Обчисліть значення виразів. Прочитайте вирази з однаковими відповідями. (1 + 4; 9 – 4; 5 + 4; 3 + 2 + 4). Решту прикладів прочитайте так, щоб відповіді звучали у порядку зростання. (5 -4; 6 – 4; 7 – 4; 8 – 4; 10 – 4; 2 + 2 + 3)

Завдання 3

– Розгляньте першу таблицю. Що записано у першому рядку? у другому? у третьому?

– Знайдіть невідомі числа. Запишіть відповідні рівності.

– Розгляньте другу таблицю. Що записано у першому рядку? у другому? у третьому?

– Знайдіть невідомі числа. Запишіть відповідні рівності.

Завдання 4

– Прочитайте першу задачу. Скільки бочок меду заготував ведмедик Топтижка? Скільки бочок меду з’їв за зиму ведмедик Топтижка? Скільки бочок меду в нього залишилося?

Для розв’язання задачі скористайтеся підказками.

– Прочитайте другу задачу. Скільки бочок меду заготував Ведмедик Топтижка? Скільки бочок меду з’їв за зиму Ведмедик Топтижка? Скільки бочок меду в нього залишилося?

Для розв’язання задачі скористайтеся підказками.

– Порівняйте задачі. Що у них однакового? Чим вони відрізняються?

Завдання 5

– Побудуйте у зошиті відрізки завдовжки 6 см і 3 см.

2. Робота над текстовою задачею на знаходження суми

Їжачок поклав до кошика 4 яблучка і 3 грушки. Потім він знайшов ще 2 яблучка. Скільки яблучок стало в їжачка?

– Скільки яблучок їжачок знайшов спочатку? Скільки грушок?

– Скільки яблучок їжачок знайшов пізніше?

– Скільки яблучок стало в їжачка?

– Назвіть розв’язання задачі.

– Поясніть, чому додавали?

3. Самостійна робота

 ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ПО 4. ЗНАХОДЖЕННЯ НЕВІДОМИХ КОМПОНЕНТІВ ДІЙ ДОДАВАННЯ ТА ВІДНІМАННЯ. РОЗВЯЗУВАННЯ І ПОРІВНЯННЯ ЗАДАЧ. ПОБУДОВА ВІДРІЗКІВ

IV. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ

– Повторимо хором таблиці додавання і віднімання числа 4.

– Що сподобалося на уроці?

– Яке завдання було складним, а яке – легким?


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...