Урок № 9
Тема. Додавання натуральних чисел
Мета: удосконалювати вміння і навички учнів розв’язувати приклади і задачі на додавання натуральних чисел; розвивати увагу, аналітичне, логічне, творче мислення; виховувати працелюбність, реалізуючи принципи виховання в колективі і через колектив, культуру математичної мови.
Обладнання: графо-проектор, дидактичний матеріал, кодопозитиви, мікрокалькулятори.
Хід уроку
І. Контроль, корекція і закріплення знань.
1. Із записаних на дошці виразів вибрати той, який є розв’язком
№ 162: 1) 365 + 105; 2) 365 + 2105 (відповідь 575)
№ 180: 83 + 83 + 12 + 83 + 212 + 83 + 312 + 83 + 412 = (відповідь 535)
Пояснити свій вибір.
2. Математичний диктант:
1) записати закони додавання {а + в = в + а; (а + в) + с = а + (в + с)}
2) Використовуючи закони додавання обчислити зручним способом: 107 + 32 + 93 + 68
3. Хто із сильніших учнів виконав № 1814 або 1815, пояснює усно.
4. Знайти помилку. Задача. В одному ящику 56 кг яблук, а в другому на 4 кг більше. Скільки кг яблук в обох ящиках разом?
1) 56 кг + 4 кг = 60 кг (в обох разом)
2) 56 кг + 4 кг + 56 кг = 116 кг (в обох разом).
Перевіряється усно.
ІІ. Розвиток математичних знань учнів.
Вчитель
І група: № 172, № 176.
ІІ група: № 174, № 177.
ІІІ група: № 170, № 185.
Після закінчення визначеного часу і розв’язання вправ і задач розв’язки перевіряються за допомогою графо-проектора (правильні відповіді проектуються на дошку). При цьому група групу перевіряє, обмінявшись зошитами, виправляються названі помилки.
Взаємо-опитування. Групи одна в одної беруть інтерв’ю за вивченим матеріалом.
ІІІ. Розв’язання вправ на повторення.
№ 191 (розв’язування рівнянь з їх коментуванням, з поясненням після самостійного виконання).
№ 193 (на кмітливість), самостійно.
ІV. Підсумок уроку.
1. На який матеріал розв’язувались вправи на уроці?
2. Підсумки роботи на уроці.
V. Домашнє завдання.
§ 4 Група А: № 169, 173. Група Б: № 175, 178.
Всім учням: № 171.
Сильним учням із розділу “Цікаві задачі” додатково № 1816, с. 328.