ДОПОМОГА І ОБОВ’ЯЗКИ В СІМ’Ї

Мета: розширити уявлення учнів про допомогу і обов’язки в сім’ї; спонукати школярів допомагати батькам та іншим членам родини, виявляти розумну ініціативу; виховувати дбайливе ставлення до здоров’я всіх членів родини, повагу до старших членів родини.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Фронтальна робота

– Якими повинні бути стосунки в родині?

– Уявіть ситуацію. Ви граєте на комп’ютері в улюблену гру або дивитеся телевізор. Саме в цей час комусь із членів сім’ї знадобилася

ваша допомога. Як ви вчините? Чи зможете ви одразу відмовитися від улюбленого заняття?

– Розкажіть про свою сім’ю за допомогою сімейних фотографій.

– Моя сім’я… (велика чи мала).

– Вона складається з…

– Мою маму звати…

– Мій тато…

– Братик…

– Сестричка…

– Дідусь і бабуся…

2. Гра “Доповни речення”

– Прочитайте фрази і закінчіть їх:

” Я вдячний мамі за…”

“Я вдячний татові за…”

“Я вдячний бабусі за…”

“Я вдячний дідусеві за…”

“Я вдячний сестрі (братові) за…”

Що ще, окрім родинних зв’язків, об’єднує людей у сім’ї? (Діти розповідають: об’єднує турбота одне про одного, допомога одне одному, терпіння. “Дружну сім’ю і горе не бере”.)

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

– Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся про родинні стосунки.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота за підручником (с. 56-57)

– Розгляньте малюнки на с. 56. Доведіть, що сімейні обов’язки можна розподілити між усіма за домовленістю.

– Розгляньте малюнки на с. 57. Які спільні справи вся сім’я виконує разом?

– Прочитайте оповідання О. Буценя “Помічниці”.

– Що розповіла Оля про допомогу мамі?

– Що здивувало Олю у розповіді Ліди?

– А як ви гадаєте, Чи допомогла Ліда мамі?

2. Фізкультхвилинка

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Продовження роботи за підручником (с. 58)

Гра “Угадай, що я роблю”

Один з учнів демонструє виконання певної роботи (підмітає підлогу, складає речі, виносить сміття, заправляє ліжко тощо), а решта мають відгадати його дії. Хто перший відгадав – той показує далі.

2. Робота в групах

– Об’єднайтесь у дві групи (хлопчики і дівчатка). Напишіть якомога більше своїх домашніх обов’язків.

– Прочитайте, що ви написали, та підкресліть ті обов’язки, що є спільними для хлопчиків і дівчаток.

– Поміркуйте, чи можуть дівчатка виконувати хатні справи хлопчиків, і навпаки.

Запам’ятайте! Хлопчики і дівчатка можуть мати спільні домашні обов’язки.

3. Практична робота

– Пригадайте свої відчуття, коли ви робили щось приємне іншим.

– Поміркуйте, як ви можете подарувати радість кожному члену своєї родини.

– Зробіть це і намагайтеся радувати близьких не лише у свята. Намагайтеся щодня робити щось приємне близьким та іншим людям.

4. Тест “Так чи ні?”

Щоб твоя сім’я жила весело і щасливо, потрібно:

О вітати зі святами одне одного;

О допомагати одне одному;

О часто сваритися;

О піклуватися одне про одного;

О разом мандрувати;

О готувати приємні сюрпризи;

О дуже пізно лягати спати;

О приховувати свої неприємності.

VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

Гра “Інтерв’ю”

– Розкажіть про свої обов’язки в родині.

– Про кого з членів родини ви піклуєтесь? Як саме?

– Чи приносить це вам задоволення?


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 votes, average: 4,00 out of 5)


ДОПОМОГА І ОБОВ’ЯЗКИ В СІМ’Ї - Плани-конспекти уроків по валеології


ДОПОМОГА І ОБОВ’ЯЗКИ В СІМ’Ї