Дробові числа. Дріб як частина цілого

ІІ СЕМЕСТР

Урок № 1

Тема. Дробові числа. Дріб як частина цілого

Мета уроку. Ввести поняття дробу, роз’яснити об’єктивну необхідність вивчення дробових чисел; розвивати логічне мислення, інтерес до вивчення даної теми; виховувати культуру усного та писемного мовлення, розумову культуру.

Тип уроку: Урок вивчення нового матеріалу.

План уроку

1. Аналіз контрольної роботи.

2. Мотивація навчання.

3. Вивчення нового матеріалу.

4. Закріплення нового матеріалу.

5. Підсумок уроку.

6. Домашнє завдання.

Хід

уроку

І. Аналіз тематичної контрольної роботи.

Оцінки за усю контрольну роботу вже відомі учням, і її результати були враховані вчителем при оцінюванні роботи учнів за І семестр.

Проте на цьому уроці слід додатково детальніше розглянути моменти, що викликали труднощі, підвести підсумки роботи за І семестр, обов’язково відзначити старання учнів і прогрес у навчанні.

ІІ. Мотивація навчання.

Слова учителя:

Багато хто з вас уже заглянув у підручник і продивився матеріал

наступного розділу. Сподіваюсь, більшість пам’ятає, що таке звичайні дроби, які ви вивчали у минулому навчальному році. Але краще всім разом згадати цей матеріал за допомогою тексту підручника.

Учні читають: 21, ст. 180.

Після того як учитель задає питання на його осмислення.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

– Розв’язування усних вправ.

Рисунки для наступних завдань учитель готує заздалегідь (має на дошці, або використовує плакат чи кодоплівку).

Учні відповідають з місць.

1. Квадрати розрізали на рівні частини (див. рисунки). Яку частину цілого квадрата складає отримана у кожному випадку фігура?

А) Б) В)

 Дробові числа. Дріб як частина цілого

2. Яка частина круга на рисунку не мальована? Яка замальована?

 Дробові числа. Дріб як частина цілого Дробові числа. Дріб як частина цілого

4. Скільки четвертих частин у фігурах на рисунках замальовано?

 Дробові числа. Дріб як частина цілого

4. Скільки сантиметрів міститься:

А) у половині метра;

Б) у чверті метра;

В) у п’ятій частині метра;

Г) у трьох п’ятих метра;

Д) у трьох четвертих метра?

5. Скільки грамів міститься:

А) у половині кілограма;

Б) у чверті кілограма;

В) в одній сотій кілограма;

Г) в одинадцяти сотих кілограма?

6. Скільки хвилин міститься:

А) у половині години;

Б) у третині години;

В) у чверті години;

7. Хлопчик проїхав на велосипеді 10 км, а потім п’яту частину шляху, який проїхав, пройшов пішки. Скільки кілометрів пройшов хлопчик?

8. Оленка вираховує багато квітів. 20 роз які, складають п’яту частину всіх квітів, зацвіли. Скільки квітів росте у Олени?

9. Половина всього класу брала участь у математичній олімпіаді, третина цих учнів стали призерами. Скільки учнів у класі, якщо призерів було 6?

ІV. Закріплення матеріалу

– розв’язування вправ.

Учитель викликає до дошки одного за одним кількох учнів № 963, 965, 966, 968, 969.

V. Підсумок уроку

Учитель проводить бесіду з учнями, роз’яснюючи їм важливість дробових чисел і необхідність розуміння історії виникнення цих чисел. Пропонується підготувати матеріал з історії дробових чисел для відповіді на наступному уроці

ІV. Домашнє завдання.

§ 21, № 964, 967, 971.




Дробові числа. Дріб як частина цілого