Ефект доходу

Ефект доходу – вплив зміни ціни продукту на купівельну спроможність споживача і відповідно на кількість продукту, яку придбає покупець, зважаючи (або не зважаючи) на ефект заміщення. Із зниженням ціни на певний товар покупець економить частину доходу для придбання додаткових одиниць цього або іншого товару, отже, частково знижується реальний рівень цін. Для товарів широкого вжитку за умови сильнішого впливу Е. д. порівняно з ефектом заміщення із зростанням ціни на якісніший товар (наприклад, масло) зростає споживання товарів нижчої якості (наприклад, маргарину). Якщо ефект заміщення діє сильніше, ніж Е. д., зростає споживання товарів нижчої категорії (наприклад, цукру) навіть за умов більшого зростання цін на них порівняно із зростанням цін на якісніші товари (наприклад, шоколад).


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 votes, average: 3,50 out of 5)


Ефект доходу - Економічний словник


Ефект доходу