Імунні реакції організму

РОЗДІЛ IX. ЛЮДИНА

Тема 3. КРОВ І ЛІМФА

УРОК 23. Імунні реакції організму

Освітня мета: сформувати в учнів поняття про імунні реакції організму, алергію, алергени, імунну систему, її еволюцію. Показати згубну дію радіації, отрутохімікатів на імунну систему.

Основні поняття і терміни: алергени, алергія, СНІД.

Обладнання: плакати з екології.

Структура уроку, основний зміст і методи роботи

І. Актуалізація опорних знань.

1. Кросворд “Імунітет”

 Імунні реакції організму

1. Білок, що знешкоджує дію всіх

мікро­організмів і токсичних речовин.

2. Імунітет, котрий забезпечують білки крові (антитіла, інтерферон).

3. Німецький вчений, який розробив теорію гуморального імунітету.

4. Білки, що виробляються лейкоцитами і діють проти певного збудника хвороби.

2. Дописати і пояснити схему:

 Імунні реакції організму

II. Мотивації навчальної діяльності.

Протягом століть людство стикалося з такими проблемами, як числен­ні інфекційні хвороби, алергії, рак. Останнім часом з’явилися проблеми СНІДу та трансплантації органів.

– Що об’єднує ці проблеми?

– Чи існує залежність між

станом імунітету та станом навколишнього середовища?

III. Вивчення нового матеріалу.

1. Основні етапи становлення імунології. (Повідомлення учнів.)

2. Організація імунної системи. Еволюція імунної системи. (Розповідь вчителя з елементами бесіди).

3. Функціональні порушення імунної системи. (Повідомлення учнів).

4. Імунні реакції організму. Алергія та імунітет. (Розповідь вчителя.)

Розвиток алергічної реакції, запобігання розвитку алергії.

5. Інфекції та імунітет. (Робота в малих творчих групах.)

Назвіть хвороби, пов’язані з інфекціями:

I група – кишкові інфекції.

II група – кров’яні інфекції.

III група – інфекції зовнішніх покривів.

IV група – інфекції дихальних шляхів.

Бесіда:

– За якими ознаками ми визначаємо, що хвороба є інфекційною?

– Що є причиною інфекційних хвороб?

– Якими способами можуть передаватися інфекційні хвороби?

– Які основні заходи запобігання інфекціям?

6. Імунодефіцит. Природжений та набутий імунодефіцит, СНІД. (Розповідь вчителя.)

7. Імунна система та екологія. Шкідливий вплив на імунну систему радіації, викидів автомобільних газів, отрутохімікатів. (Розповідь вчителя з елементами бесіди.)

Імунітет – це функція імуно-компетентних клітин. Норма – 6-8 тис. лейкоцитів у 1 мм3 крові, з них 30% – імуно-компетентні клітини. 1986 p., після аварії на ЧАЕС, у багатьох молодих людей кількість лейкоцитів знизилася до 4-6 тис. у 1 мм3 крові.

До чого це могло призвести?

8. Рак та імунітет. Аутоімунні хвороби. (Пояснення вчителя).

9. Нейрогуморальні механізми регуляції діяльності імуно-компетентних клітин. (Пояснення вчителя.)

IV. Закріплення вивченого матеріалу.

Дайте відповіді на запитання:

– Чому для пасічника бджолині укуси є безпечними?

– Чи можна зробити людину витривалою до укусів отруйних змій?

– Що спричиняє алергію?

V. Домашнє завдання.

Вивчити відповідну тему з підручника.


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5,00 out of 5)


Імунні реакції організму - Плани-конспекти уроків по біології


Імунні реакції організму