Кодування інформації. Програма “Курчата”

Урок 12

Тема. Кодування інформації. Програма “Курчата”

Мета.

1. Ознайомити з різними способами кодування інформації.

2. Формувати уміння розгадувати інформацію, подану в шарадах, ребусах.

3. Виховувати інформаційну культуру молодших школярів.

Хід уроку

І. Організаційний момент та повторення правил техніки безпеки.

1. Повторення правил поводження з комп’ютером.

Гра “Так чи ні”.

– Чи можна включати комп’ютер без дозволу вчителя?

– Чи можна торкатися до тильної сторони клавіатури?

Чи дозволяється пальцем торкатися монітора?

ІІ. Повторення домашнього завдання.

1. Бесіда.

– Пригадайте, о котрій годині ви лягли вчора спати і о котрій сьогодні встали.

– Скільки годин ви проспали?

– А скільки годин проспала Ганнуся? (13)

– Скільки годин повинна спати дитина вашого віку? (9)

– Сума яких чисел дорівнює 50? (17+ 3 +30)

2. Розминка.

Впорядкуй дані числа, створи з них свій логічний “ланцюжок”.

12, 9, 3, 6, 15, _____, 17, 2, 7, 12, 22_______________

3. Розв’яжи

задачу.

На подвір’ї бігають кури і поросята. Усіх разом 8 голів і 22 ноги. Скільки курей і поросят бігають на подвір’ї? (5 курей і 3 поросят)

ІІІ. Актуалізація знань.

1. Гра “Шифрувальники”.

Прочитай прислів’я.

АкЯ паще, ката, й няяблу

Ний Кож райк єма ійсв чай зви

З мки шсяведепо, гото й шсяберена

ІV. Вивчення нового матеріалу.

1. Пояснення нового матеріалу.

Вам відомо, що для позначення кількості, ми користуємося цифрами, для позначення звуків на письмі – буквами. Можна сказати, що цифри і букви – це коди. Одна й та сама інформація може бути закодована по-різному.

2. Робота з підручником.

– Дізнайтеся з тексту, як можна закодувати інформацію.

Відповіді учнів:

– тексти за допомогою букв та розділових знаків;

– одна й та сама інформація може бути закодована по різному: українською, англійською, російською мовами;

– китайські та японські ієрогліфи є символами, якими кодується буква або слово;

– у вигляді ребусу, шаради.

Запитання вчителя:

– Як ви прочитали ребуси? (Сума, точка)

– Яке слово закодовано в шараді? (Задача)

3. Фізкультхвилинка.

Ось ведмедиця іде,

Ведмежат купать веде.

“Раз, два” – нахилились,

Із струмочка гарно вмились.

“Три, чотири” – походили,

Лапки у воді помили.

Похитали головою

Ще й притупнули ногою.

На “п’ять” – усі дружно встали

І назад помандрували.

V. Робота з комп’ютером.

Робота з програмою “Курчата”.

Мета цієї програми – покращення навичок усної лічби учнів, а також розвиток уваги, координації рухів, просторового мислення, логіки. В ігровій формі учневі пропонується 12 арифметичних прикладів на 2 дії. За допомогою клавіші управління курсором (клавіші зі стрілками) він керує квочкою. Навколо квочки розташовано яйця, на кожному з них написано число. Коли квочка натикається на яйце, вона розколює його, і з нього вилуплюється курча. Завдання учня – знайти яйце, яке містить відповідь на запропонований приклад. Якщо приклад розв’язано правильно, курча, що вилупилось, приєднається до квочки і буде рухатися за нею. Якщо ж учень розбив яйце з неправильною відповіддю, то курча буде хаотично рухатися по галявині.

Релаксація.

Уявити перед собою колесо велосипеда, яке обертається, та, помітивши на ньому певну точку, слідкувати за обертом цієї точки. Спочатку в один бік, а потім в інший. Повторити двічі.

VІ. Узагальнення вивченого матеріалу.

– Що таке інформація?

– Як можна закодувати інформацію?

1. Розгадування шарад, ребусів.

 Кодування інформації. Програма Курчата (навчання)

 Кодування інформації. Програма Курчата (граб)

 Кодування інформації. Програма Курчата (нерв)

 Кодування інформації. Програма Курчата (ослін)

 Кодування інформації. Програма Курчата (халупа)

 Кодування інформації. Програма Курчата(марево)

 Кодування інформації. Програма Курчата(кавун)

VІІ. Домашнє завдання.

Підручник с. 26. Виконати завдання “Для розумників і розумниць” с.27

VІІІ. Підсумок уроку.

– Що сподобалося робити на уроці?

– Де ми можемо використати ці знання?




Кодування інформації. Програма “Курчата”