Колір та декор у багатоплановій тематичній композиції. Україна

Тема уроку. Колір та декор у багатоплановій тематичній композиції. Україна – моя Батьківщина.

Мета уроку. Формувати уявлення про види і жанри образотворчого мистецтва, художні традиції рідного краю, нашу державу, місто, місце проживання; уточнювати і закріплювати уявлення дітей про країну; розвивати патріотичні почуття; виховувати любов до Батьківщини. Обладнання:

– проектор, комп’ютер (ноутбук), екран, слайд-шоу;

– художні матеріали та інструменти: олівці, фломастери, фарби акварель, гуаш; палітра, ємність для води;

– зошити-альбоми;

– література: Образотворче мистецтво: підруч. для 4 кл. / М. І. Резніченко, С. І. Трач. – Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2015. – 142 с.; Програма “Образотворче мистецтво. 1-4 класи загальноосвітніх навчальних закладів, 2011”

Хід уроку

I. Організаційний момент.

Буває, часом сліпну від краси.

Спинюсь, не тямлю, що воно за диво, –

Оці степи, це небо, ці ліси,

Усе так гарно, чисто, незрадливо,

Усе як є – дорога, явори,

Усе моє, все зветься – Україна.

Л. Костенко

II. Актуалізація опорних знань.

– Яке мистецтво називають декоративно-ужитковим?

– Як люди використовують твори декоративно-ужиткового мистецтва?

– Які види декоративно-ужиткового мистецтва ви знаєте?

III. Повідомлення теми і мети уроку.

На сьогоднішньому уроці ми

розкриємо суть поняття “сюжетно-тематична картина” та спробуємо намалювати власну сюжетну картину.

IV. Пояснення нового матеріалу.

Є чотири основні жанри образотворчого мистецтва, які допомагають художнику виразити свої думки й почуття. Це портрет, пейзаж, натюрморт, інтер’єр. Володіючи цими жанрами, можна зобразити все. Перехідним жанром, у якому використовуються особливості усіх чотирьох, є сюжетно-тематична композиція. Її різновиди відрізняються тим, що саме зображає художник у своєму творі.

Казка

Давним-давно жила одна жінка. І було у неї три сини. Росли сини чесними, сміливими і дуже любили свою матір, готові були віддати за неї своє життя.

Підросли вони і вирішили піти в люди, щоб прославити свою матір.

Першим пішов старший син. Мати, аби він про неї пам’ятав, подарувала йому золоту корону з трьома промінчиками. Пішов син. І за корону, яка зігрівала людей і вела вперед, вказувала дорогу до кращого життя, дали першому сину ім’я – Тризуб.

Середньому сину мати в дорогу подарувала жовто-блакитний одяг. Своїми хорошими справами прославив він свою матір. Дали люди ім’я синові – Прапор.

А там, де був молодший син, завжди звучала пісня, бо мати подарувала молодшому сину голос солов’я. І дали йому ім’я – Гімн.

З того часу йдуть завжди разом – Тризуб, Прапор і Гімн, прославляючи рідну матір. (Показ плакатів з державними символами України і гімн).

Золотий тризуб – символ влади, його можна побачити ще на монетах Київського князя Володимира Великого. У тризубі відображена триєдність життя: батько, мати, дитина, які символізують силу, мудрість і любов. (Демонстрація плаката).

– Що означають кольори на прапорі України?

– Хто є авторами нашого Гімну?

– Які є ще національні символи, крім державних?

– Це її столиця – Київ.

– Річка Дніпро, національна гордість і слава України.

– Гора Говерла у Карпатах.

– Острів Хортиця – символ історії козацтва.

– Софійський собор, Золоті ворота, Києво-Печерська лавра.

– Духовні поводирі – Тарас Шевченко, Іван Франко, Леся Українка.

– Символами України є верба, калина, чорнобривці, соняшник, тополя. (Перегляд відеофільму “Визначні місця України”).

Робота з підручником (с. 134-136).

– З яких часів бере початок тематична композиція?

– Які композиційні засоби використовує художник, щоб передати свій задум?

– До якого жанру належать твори художників-живописців? (Підручник, с. 136).

– На що багатопланові композиції поділяються за жанром і темою?

Фізкультхвилинка.

V. Практична робота.

А зараз створіть власну сюжетно-тематичну композицію “Україна – моя Батьківщина”.

Спочатку олівцем намалюйте ескіз композиції, а потім виконайте роботу фарбами.

Самостійна робота учнів у зошитах-альбомах.

VI. Перегляд, аналіз та оцінювання учнівських робіт. Підсумок уроку. Рефлексія.

Колективний перегляд завершених робіт.

Виставка робіт.

НАША СЛАВНА УКРАЇНА

Наша славна Україна,

Наше щастя і наш рай,

Чи на світі є країна

Ще миліша за наш край?

І в щасливі й злі години

Ми для неї живемо.

На Вкраїні й для Вкраїни

Будем жити й помремо.

В. Самійленко



1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...

Приклади неозначено-особових речень
Колір та декор у багатоплановій тематичній композиції. Україна