Контроль знань і вмінь учнів за темою “Я, моя родина та друзі”

ТЕМА: Я, МОЯ РОДИНА ТА ДРУЗІ. ЗДОРОВ’Я

UNIT 9. HE>

УРОК 104 КОНТРОЛЬНИЙ

Підтема: Контроль знань і вмінь учнів за темою “Я, моя родина та друзі”.

Мета: Перевірити рівень мовної та мовленнєвої компетенції учнів.

Тренувати учнів у виконанні тестових завдань.

Обладнання: Підручник, робочий зошит, зошит для тематичного оцінювання навчальних досягнень учнів, тест 7.

ХІД УРОКУ

I. ПІДГОТОВКА ДО СПРИЙНЯТТЯ ІНШОМОВНОГО МОВЛЕННЯ

Greeting and Aim

1. Привітання і повідомлення теми та мети уроку.

Т: Hello, boys and

girls! Today we’ll sum up what we have learned in the unit “He>

Warming up

2. Уведення в іншомовну атмосферу.

Впр. 2 (с. 142).

Учні в режимі Р1  Контроль знань і вмінь учнів за темою Я, моя родина та друзі Р2  Контроль знань і вмінь учнів за темою Я, моя родина та друзі Р3… складають словосполучення з вивченими ЛО.

Check on Homework

3. Перевірка домашнього завдання.

Впр. 5 (с. 143).

Учні подають свої проекти, відповідаючи на запитання What is your project about?. Учитель оцінює роботу і пропонує зробити в класі виставку проектів, потім збирає зошити на перевірку.

II. ОСНОВНА ЧАСТИНА УРОКУ

Instructions

1. Інструкції щодо виконання контрольної роботи та її оцінювання за 12-бальною шкалою.

Т: The test consists

of four tasks. You get three points for each task if you do it correctly.

Test

2. Виконання контрольної роботи (тест 7).

Учні самостійно виконують контрольну роботу в зошитах для тематичного оцінювання.

III. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА УРОКУ

Homework

1. Домашнє завдання.

РЗ, впр. 5 (с. 102), письмово.

Summarizing

2. Підведення підсумків уроку.

Бесіда з учнями.

Т: Was the test difficult? Did you do all the tasks?

TEST 7

Variant I

1. Match the words to make the word-combinations.

[c] 1) to keep a) dizzy

[ ] 2) to catch b) teeth

[ ] 3) to brush c) a toothache

[ ] 4) to break d) a leg

[ ] 5) to look e) a cold

[ ] 6) to ask for f) fit

[ ] 7) to have g) help

2. Make up 3 sentences with the word-combinations above.

1) I brush my teeth two times a day._________

2)___________________________________

3)___________________________________

4)___________________________________

3. Unscramble the dialogue.

[ ] – A table spoonful three times a day.

[ ] – You’re welcome.

[ ] – Thanks, I’ll follow your recommendations.

[1] – Here’s your medicine.

[ ] – Before or after meals?

[ ] – How should I take the medicine?

[ ] – After meals.

4. Read Ann’s conversation with her teacher and complete the letter.

Ann: Good morning, Mr Arnold.

Mr Arnold: Hello, Ann. Where were you last week?

Ann: I was in hospital, Sir.

Mr Arnold: Oh dear. What was the matter?

Ann: I cut my leg.

Mr Arnold: How did you do that?

Ann: I fell off my bike. I can’t walk very well. So I can’t do Games. Here’s a letter from my Mum.

Mr Arnold: Thank you, Ann.

20 Barton Road

Manchester

3rd May 2004

Dear Mr Arnold

Ann__________________________________ week,

She was___________________________________ .

She____________________________________ and

___________________________________________

She______________________________________

___________________________________________

Yours sincerely,

G. Miles.

Total: [ ] [12]

Variant II

1. Match the words to make the word-combinations.

[e] 1) to visit a) a patient

[ ] 2) to feel b) he>

[ ] 3) to keep c) outdoors

[ ] 4) to have d) sick

[ ] 5) to take e) a dentist

[ ] 6) to stay f) medicine

[ ] 7) to examine g) a headache

2. Make up 3 sentences with the word-combinations above.

1) We should visit a dentist twice a year._______

2)___________________________________

3)___________________________________

4)___________________________________

3. Unscramble the dialogue.

[ ] – Oh dear, what’s the matter with her?

[1] – Where’s your sister, Jane?

[ ] – Did the doctor come?

[ ] – I wish her to get well soon.

[ ] – She’s in bed.

[ ] – Not yet. We’re waiting for him.

[ ] – She’s got a temperature.

4. Read Tony’s conversation with his teacher and complete the letter.

Miss Smith: Hello, Tony. Why weren’t you at school yesterday?

Tony: I was ill, Miss.

Miss Smith: Oh? What was the matter?

Tony: I had a temperature and a sore throat.

Miss Smith: Are you all right now?

Tony: Yes, thank you. Here’s the letter from my Dad.

26 Lake Street

Birmingham

14th November 2005

Dear Miss Smith,

Tony_____________________________________

At school__________________________________ ,

___________________________________________

____________________________________ he had

A________________________________________

And a____________________________________

__________________________________ . But he is

__________________________________________

_____________________________________ now.

Yours sincerely,

J. Hill.

Total: [ ] [12]


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 votes, average: 5,00 out of 5)


Контроль знань і вмінь учнів за темою “Я, моя родина та друзі” - Плани-конспекти уроків по англійській мові


Контроль знань і вмінь учнів за темою “Я, моя родина та друзі”