Крок 3: оберіть тему – Написання промов: десять кроків

Паблик рилейшнз

Написання промов: десять кроків

Крок 3: оберіть тему

Коли ви повертаєтеся після першої зустрічі зі своїм виступаючим без рішення, якою ж буде тема (що трапляється часто), саме вам доведеться запропонувати кілька можливих тем. І тоді спічрайтер перестає бути інтерпретатором і перекладачем, а стає творцем ідей.

Де одержати ідеї для промови? Більшість керівників не мають ідей з приводу майбутньої промови. Вони одержують запрошення виступити і питають: “Мені слід це зробити? Чи буде це добре для компанії?” “Спічрайтер

має бути більше, ніж просто спічрайтером”, – вважає Джон Е. Бадд-молод – ший, президент групи “Омега” і колишній віце-президент із зовнішніх зв’язків корпорації “Емхарт” у Фарлінгтоні, штат Коннектикут. Бадд, який раніше писав у середньому не менше сорока промов за рік, визначає, що “спічрайтер має бути тісно пов’язаний з компанією чи клієнтом. Необхідно відчувати напрями і розвиток, які впливають на аудиторію, а потім “пройтися” по них і спитати: “Що буде найцікавішим?”

Бадд радить не захоплюватися розповіддю про те, наскільки велика компанія чи клієнт.

Краще, говорить він, показати елемент лідерства. І оскільки важко описувати, що може бути цікавим, без конкретики, він пропонує розглянути такий приклад:

“Емхарт” є компанією з досить простим продуктом. Вона виготовляє машини для виробництва скляних пляшок, машини для виробництва взуття тощо. Її керівники досить часто виступають, однак при цьому вони не говорять про “Емхарт. Вони звертаються до сучасних питань, що цікавлять промисловість та бізнес в цілому. Наприклад, голова “Емхарта”, виступаючи на Далекому Сході, говорив про роль Тихоокеанського регіону як центру економічного прогресу в майбутньому. Він не говорив про участь у цьому “Емхарта”. Він говорив як лідер бізнесу, котрий розглядає увесь світ в цілому.

У пошуку ідей для промови необхідно знати хоча б трохи про велику кількість речей. Побільше читайте і слідкуйте за всім, що відбувається довкола. Не всі промови мають безкінечну кількість можливостей для різноманітних тем. Є події, які диктують, про що слід говорити. Наприклад, якщо подією є відкриття нової фабрики, логічним буде розповісти, що це принесе компанії, співтовариству тощо. Або, коли керівник підіймає завісу таємниці над новим продуктом, буде природно розповідати саме про нього.

Скільки ідей може комфортно поміститися в одній промові? “Звичайно не більше однієї великої ідеї може бути базисом промови, – вважає спічрайтер Карл Фолта, директор корпоративних комунікацій “Парамаунт Коммунікейшн Інкорпорейтед”. – Надто багато ідей сплутають, ускладнять чи затемнять решту”. Досвідчений спічрайтер Дуглас Скотт погоджується: “Всередині цієї однієї ідеї можуть бути допоміжні ідеї, що розкривають основне питання. Але як тільки ви складаєте список з кількох великих, важливих ідей, ви попадаєте у важке становище. Я раджу кожному спічрайтеру “обрізати” як можна більше число їх. Ви маєте бути спроможні подати суть промови в одному реченні, хоча це може бути й досить складне речення”.

Уільям Лейн із “Дженерал Електрик” вважає: успіх промови можна оцінити за тим, що може згадати аудиторія. “Якщо аудиторія покидає вас з однією чи двома ідеями, які вона запам’ятала, це приголомшуючий успіх. Людина може прийти додому і сказати: “Дженерал Електрик” роботизується”. Промова спрацювала”.

“Саме повтор ідей робить промову успішною, – говорить Джон Бадд-молодший. – У вас не може бути більше однієї чи двох великих ідей. І вам слід подавати їх досить просто”.

Коли ви встановили всі вихідні дані, про які слід було дізнатися від виступаючого і спонсора, прийняли рішення за темою чи набором тем, з яких слід зробити вибір, подайте їх виступаючому для схвалення, перш ніж рухатися далі.


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 votes, average: 4,50 out of 5)


Крок 3: оберіть тему – Написання промов: десять кроків - PR


Крок 3: оберіть тему – Написання промов: десять кроків