Культура взаємин у школі, на вулиці

Мета. Розширювати знання про правила поведінки у школі; формувати навички безпечної поведінки у спортивному залі, їдальні, на східцях, під час проведення рухливих ігор на перервах, у позаурочний час; виховувати відповідальність за свою поведінку.

Обладнання. Картки для групової та парної роботи, малюнки з теми.

Зміст уроку

I. Організація класу.

Девіз нашого уроку:

“Не просто слухати, а чути, не просто відповідати, а міркувати, дружно і плідно працювати”.

II. Перевірка домашнього завдання.

1. Гра “Мікрофон”.

Назвіть ті людські риси, які допомагають зміцнити родину, а також ті, що її руйнують.

2. Зачитування підготовлених розповідей.

III. Вивчення нового матеріалу.

1. Актуалізація опорних знань.

– Де ви проводите найбільше часу?

– Чи подобається вам навчатися у школі?

– Чи є у вас у класі друзі?

– Чи із задоволенням ви приходите до школи?

– Чи завжди ви безпечно почуваєтеся у школі?

2. Оголошення теми і мети уроку.

– Сьогодні на уроці йтиметься про школу. Ми

будемо визначати небезпечні та безпечні ситуації, які можуть трапитися. Навчимося правильно поводити себе в школі та на вулиці.

3. Робота з підручником (с. 66). Читання статті.

– Хто оточує нас у школі?

– Що потрібно робити для того, щоб нам було затишно і безпечно в школі?

– Про які правила поведінки в давній школі ви довідалися?

Які з них ви б не хотіли запроваджувати в сучасній школі? Чому?

4. Робота в групах.

А) Представник кожної групи отримує завдання.

Розшифрувати, що написано на картках.

I група – ЯНЬЛАДЇ (їдальня)

II група – ЛАЗТРОПС (спортзал)

III група – ЬЛЮБИТСЕВ (вестибюль)

IV група – РОДИРОК (коридор)

V група – ТЕНІБАК (кабінет)

Б) Скласти правила культурних взаємовідносин у тому місці, про яке написано в картці.

В) Звіт груп.

5. Бесіда про правила поведінки на вулиці.

– Усі ми багато разів на день користуємося вулицями та дорогами тих міст, містечок і сіл, у яких живемо, або й просто любимо прогулятись рідною вулицею. На вулиці можна цікаво провести свій вільний час, покататись на велосипеді, роликах, пограти у футбол чи інші рухливі ігри. Проте, чи завжди ми пам’ятаємо, що, вийшовши за поріг домівки, стаємо не тільки учасниками дорожнього руху, але й потрапляємо в оточення інших людей. Тому потрібно дотримуватись правил поведінки на вулиці.

– Які правила поведінки на вулиці ви знаєте?

– Чи завжди їх дотримуєтесь?

6. Фізкультхвилинка.

IV. Закріплення вивченого.

1. Читання оповідання Бруно Ферреро “Гвіздки” (с. 68-69).

– Які риси характеру були притаманні хлопчику?

– Яку пораду дав йому батько?

– Як змінився хлопчик? Чому?

– Яких ран можна завдати людям, коли перебуваєш у гніві?

2. Робота з прислів’ями (с. 69).

Гра “Прошу слова”.

Конкурс на краще тлумачення прислів’я.

3. Робота в зошиті.

4. Робота в групах.

I група. Скласти розповідь про те, як виглядав би звичайний похід за хлібом, якщо б ніхто не дотримувався правил поведінки.

II група. Скласти розповідь про школу для тварин, в якій навчаються звірі, які не дуже ладнають між собою. (Наприклад, коти і собаки, зайці і вовки)

V. Підсумок уроку.

Вправа “Закінчи речення”.

– Я запам’ятав….

– Я навчився….

– Я усвідомив….

VI. Домашнє завдання.

Складіть правила культурних взаємин:

– у місті майбутнього;

– у школі майбутнього.




Культура взаємин у школі, на вулиці