Культура взаємин у сім’ї

Мета. Ознайомити учнів з основними нормами поведінки, відносинами та обов’язками в сім’ї; дати уявлення про вплив поведінки та відносин у сім’ї на здоров’я їх членів, уточнити уявлення про сім’ю, її склад, сімейні стосунки. Розвивати вміння піклуватися про членів сім’ї. Виховувати любов і повагу до членів родини, виробляти вміння проявляти ввічливість, тактовність, повагу, чесність, порядність, внутрішню потребу в збереженні сім’ї.

Обладнання. Картки для групової та парної роботи, картки для гри, ілюстрації з теми.

Зміст

уроку

I. Організація класу.

– Встаньте, діти, ви рівненько, посміхніться всі гарненько.

Посміхніться ви до мене, привітайтесь: “Добрий день!”

II. Перевірка домашнього завдання.

1. Фронтальне опитування.

– Назвіть якості, які допомагають об’єднанню людей.

– Чому спільна праця не завжди приносить очікуваний результат?

– Яку роль в житті людей відіграє спілкування?

2. Зачитування складених роздумів.

III. Вивчення нового матеріалу.

1. Актуалізація опорних знань.

– Прочитайте прислів’я. Поясніть його зміст.

НАВІЩОКЛАД, КОЛИВСІМ’ЇЛАД.

2.

Оголошення теми і мети уроку.

Відомо, що міцність родини залежить від того, які стосунки складаються між її членами. Сьогодні на уроці ми поговоримо про культуру взаємин у сім’ї.

3. Робота з підручником (с. 60-61).

А) Читання статті в підручнику.

Б) Бесіда за змістом прочитаного.

– Як відносились до старших у кам’яному віці?

– Чи змінилось відношення до них сьогодні?

– Коли, на вашу думку, родина щаслива?

– Як відносяться до старших у вашій родині?

В) Робота з pdf-файлом.

Г) Читання вірша Дмитра Павличка “Пішачок” (с. 61-62).

– Як син відноситься до своєї мами?

– Яку пораду ви б дали синові?

– Як ви ставитесь до своїх батьків, бабусь, дідусів?

4. Робота в групах.

– Складіть правила взаємин у сім’ї.

Правила культури поведінки і відносин в родині

1. На піклування і любов батьків відповідай чемністю і чуйним ставленням до них.

2. Не завдавай своїм близьким неприємностей, не ображай словами і вчинками.

3. Пам’ятай, що запізнення з прогулянки – зайві хвилювання для рідних; обман – образа.

4. Будь чуйним і ввічливим з усіма членами родини: бажай доброго ранку, на добраніч, вітай зі святом тощо.

5. Завжди зважай на думку батьків, старших.

6. Підтримуй порядок та чистоту в домі, квартирі. Не розкидай свої речі, прибирай за собою постіль, виконуй іншу посильну роботу в обслуговуванні себе.

7. Допомагай батькам у домашньому господарстві (піти в магазин, помити посуд, підлогу, доглянути менших братів чи сестер).

8. Стеж за своїм одягом, зовнішністю. Вдома завжди будь у чистому домашньому одязі, вмитим, зачесаним.

9. Будь завжди стриманим у виявленні своїх почуттів, терпимим до недоліків та вад інших членів сім’ї.

10. Ніколи не проси і не вимагай від батьків дорогих речей.

11. Раціонально використовуй своє дозвілля: читай, вишивай, слухай радіо, дивись пізнавальні телепередачі, фільми, але так, щоб не заважати іншим у роботі та відпочинку.

12. Додержуйся режиму дня. Чергуй фізичні і розумові навантаження.

13. Розвивай свої здібності в гуртках за інтересами і клубах.

14. Зміцнюй своє здоров’я, загартовуйся, додержуйся правил особистої гігієни. Систематично займайся фізкультурою і спортом.

15. Бережно стався до витрачання електроенергії, газу, води, продуктів харчування.

5. Фізкультхвилинка.

IV. Закріплення вивченого.

1. Гра “Бліц-турнір”.

– Що ви зробите, якщо:

1) у мами розболілася голова;

2) сестра просить почитати їй книжку, а ви збираєтесь на прогулянку;

3) мама прийшла з роботи втомлена;

4) маленький братик нудьгує;

5) ви з другом розмовляєте по телефону, а вас кличе мама.

2. Робота в зошиті.

3. Робота в групах.

Обговорення ситуацій.

1) Мама Галі прийшла додому. Зайшла на кухню і побачила брудний посуд у раковині, сміття на килимі у вітальні, розкидані речі. Вона запитала в дочки:

– Галю, ти раніше прийшла від мене додому, то чому ж не прибрала в квартирі?

– Мені ніколи, – відповіла Галя, – я дивлюся телевізор.

Мама почала прибирати сама.

– Чи правильно вчинила Галя?

Що їй треба було зробити після того, як мама прийшла додому?

2) Іванко прийшов зі школи додому і сів читати журнал. До нього підійшла молодша сестра і попросила дістати їй книжку з верхньої полиці. Хлопчик накричав на неї. Вона розплакалася і пішла до своєї кімнати.

– Що повинен був зробити Іванко?

4. Робота над казкою “Борода Мудреця” (с. 62-65).

– Як називався старійшина пізнайків?

– Чому Мудрець вирішив зістригти свою бороду?

– Чому пізнайки перестали ходити до нього за порадами?

– Який висновок зробили пізнайки після пригоди з драконом?

5. Робота з прислів’ями (с. 65).

V. Підсумок уроку.

Гра “Жабка”.

Прочитайте і складіть прислів’я, стрибаючи, як жабка, з одного листка латаття на інше. Поясніть його зміст.

Хто

Й

Ва

Ра

Знає.

Той

Зне

1

4

8

12

14

10

7

Бать

Ма

Не

Жає,

Доб

Ка

Тip

2

5

13

9

11

3

6

– Кажуть, якщо ти хочеш, щоб до тебе добре ставилися, то й тобі до інших людей треба ставитися добре. Вимагати від іншого можна тільки те, що ти здатний йому дати і даєш сам. Забувати цю істину не слід ніде і ніколи. Особливо у відносинах з близькими.

VI. Домашнє завдання (підручник, с. 65).


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 votes, average: 3,50 out of 5)


Культура взаємин у сім’ї - Плани-конспекти уроків по соціології


Культура взаємин у сім’ї