Кут. Позначення кутів

УРОК 32

Тема. Кут. Позначення кутів

Мета: закріпити знання учнями понять “кут”, “елементи кута”, “рівні кути”, “бісектриса кута”; відпрацювання навичок будувати, розрізняти кути, знаходити на рисунках рівні кути (розвиток окоміру).

Тип уроку: засвоєння навичок та вмінь.

Хід уроку

І. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань

(Робота з сигнальними картками)

Ігровий момент

Учитель. Любі друзі! Чи знаєте ви, що у вашому класі з’явився новий учень – Петрик Тяпляпкін? Але

сьогодні він захворів і передав тільки зошит зі своїм домашнім завданням, яке було задано на попередньому уроці. Допоможіть мені, будь ласка, перевірити його домашнє завдання і знайти та пояснити, де він припустився помилки. Далі вчитель відкриває заздалегідь записане розв’язання вправ домашнього завдання (№ 298, 300, 302) разом із рисунками, причому в кожному з номерів припущено помилки. Учні (шукають помилку) перевіряють і сигналізують учителеві про знайдену помилку. Один з учнів пояснює, як треба було зробити і чому.

Після цього учні виконують усні вправи.

1. Назвіть кути, зображені на рис. 30.

src="/image/2/image083_4.gif" class=""/>

2. Чи проходить промінь між сторонами кута ABC! Чи є він бісектрисою кута? (рис. 31)

 Кут. Позначення кутів

3. Учитель. Зараз я накреслю кут MNK, NP – його бісектриса (рис. 32). Тепер я витру промінь NM. Як його поновити?

 Кут. Позначення кутів

ІІІ. Відпрацювання навичок

1) №№ 303; 305 – за підручником.

2) Практична робота з прозорим папером.

Методика проведення практичної роботи

Учням роздаються аркуші із завданням і рисунками, і аркуші прозорого паперу, на який вони можуть переносити зображення кутів. На початку роботи вчитель пояснює, як це робиться. Відповіді заносяться до листа відповідей і здаються, завдання перевіряються у класі, і проводиться корекція знань за необхідності.

Завдання 1. Який з поданих кутів дорівнює куту ABC (рис. 33)?

 Кут. Позначення кутів

Завдання 2. Для якого з перелічених кутів промінь ОЕ є бісектрисою (рис. 34)?

1)  Кут. Позначення кутівDOK; 2)  Кут. Позначення кутівCOK; 3)  Кут. Позначення кутівAOC; 4)  Кут. Позначення кутівCOP.

 Кут. Позначення кутів

Завдання 3. У якому з поданих на рис. 35 4-х випадків правильно названо бісектрису кута?

1) ВТ – бісектриса кута ABC;

2) DB – бісектриса  Кут. Позначення кутівKDC;

3) ВТ – бісектриса  Кут. Позначення кутівDBC;

4) ТВ – бісектриса  Кут. Позначення кутівATC.

 Кут. Позначення кутів

Завдання 4. Бісектрисою якого з наведених кутів є промінь ОЕ (рис. 36)?

1)  Кут. Позначення кутівBOD; 2)  Кут. Позначення кутівAOC; 3)  Кут. Позначення кутівCOD; 4)  Кут. Позначення кутівDOB.

 Кут. Позначення кутів

III. Підсумок уроку

Ігровий момент

Учитель. Два учні 5-го класу – Стьопа Смєкалкін і Петрик Тяпляпкін за допомогою одного й того ж косинця накреслили на дошці 2 кути:

Стьопа

Петрик

 Кут. Позначення кутів

 Кут. Позначення кутів

Петрик сказав: мій кут більший, бо в нього сторона довша. Чи правильно міркує Петрик?

VI. Домашнє завдання

П. 11, № 296 (усно); № 304; 286 (11; 12); 279.


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 votes, average: 4,50 out of 5)


Кут. Позначення кутів - Плани-конспекти уроків по математиці