ЛІСОВИЧОК-ЧАРІВНИЧОК

ОРІЄНТОВНІ ПЛАНИ-КОНСПЕКТИ УРОКІВ

Тема 2. МОВА СКУЛЬПТУРИ, АРХІТЕКТУРИ ТА ДЕКОРАТИВНО-ПРИКЛАДНОГО МИСТЕЦТВА (7 годин)

Урок № 9. ЛІСОВИЧОК-ЧАРІВНИЧОК

Мета:

– ознайомити учнів з поняттями “скульптура” (як видом образотворчого мистецтва) та “скульптор”; основними ознаками та матеріалами, які використовують скульптори, із засобами художньої виразності об’ємних форм;

– розвивати уміння бачити характер об’ємної форми, розрізняти види скульптури, прищеплювати учням прагнення постійно відкривати

нове і цікаве навколо себе;

– виховувати охайність під час роботи з пластичними матеріалами (пластилін).

Оснащення

– Матеріали та інструменти: пластилін, дощечки для ліплення, клейонки, стеки, серветки для витирання рук.

– Зоровий ряд: фотозображення різних матеріалів та інструментів художника – скульптора, мапа країни Образотворчого мистецтва.

Тип уроку: комбінований урок.

Словник термінів

Скульптура – зображенням в об’ємі. Саме слово “скульптура” пішло від латинського “висікати”.

Скульптор – майстер, який зображує світ не площинно, а об’ємно.

Він ліпить свої твори з глини, висікає їх з каменю або мармуру, вирізає з деревини. Пластилін – матеріал для ліплення. Складається з обчищеного, ретельно роздрібненого порошку глини з домішками воску та фарбувальних речовин. Стеки – дерев’яні або пластмасові палички різних форм і розмірів, що полегшують роботу з пластиліном, глиною та іншими пластичними матеріалами.

Хід уроку

1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Привітання. Перевірка готовності учнів до уроку

2. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

¦ Що зображували статуетки, які ви роздивлялися вдома?

¦ Кому були присвячені пам’ятники, які ви бачили?

¦ До якого виду образотворчого мистецтва, на вашу думку, належать великі пам’ятники та маленькі статуетки?

3. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Учитель. Сьогодні ми вирушимо з вами у надзвичайний світ – місто Скульптури, познайомимося зі скульптурними творами, які створили художники-скульптори. Що ж таке скульптура? Якою вона буває? Хто такий скульптор, який створює такий цікавий світ скульптури? Сьогодні ми повинні з вами відповісти на ці запитання. (Демонструється мапа країни Образотворчого мистецтва.)

4. ВИКЛАДАННЯ НОВОГО НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

Учитель. На площах міст і селищ, у парках та скверах стоять різноманітні пам’ятники, присвячені видатним діячам науки, культури, а також історичним подіям, а іноді персонажам літературних творів або навіть тваринам. Наші помешкання прикрашають фігурки тварин чи людей. Ззовні старих будинків ми можемо побачити статуї, а на стінах – рельєфні прикраси. Усі ці зображення належать до такого виду образотворчого мистецтва, як скульптура.

Скульптура – одне з найдавніших образотворчих мистецтв. У печерах найдавніших людей знайдені кам’яні зображення – рельєфи та круглу скульптуру, які зображують тварин та людей. Ці зображення були створені десятки тисяч років тому.

Саме слово “скульптура” прийшло до нас з латинської мови, у перекладі означає “висікати”. Запишіть це до своїх словничків.

Скульптура є зображенням в об’ємі, тому ми можемо розглядати її з усіх сторін і під різними кутами (запис до словничків).

Створюють ці зображення скульптори. Як і решта художників, скульптори передають в своїх роботах характер і внутрішній світ людини чи тварини. Скульптори ліплять свої твори з глини, висікають їх із каменю або мармуру, вирізають із деревини – дуже міцних матеріалів для тривалого зберігання.

Навчальна вправа

Учитель демонструє різні матеріали та інструменти художників, діти визначають, які з них належать скульпторам.

Фізкультхвилинка

5. ІНСТРУКТАЖ

Учитель. Сьогодні ми також станемо скульпторами. Які матеріали та інструменти ми сьогодні використовуватимемо? Правильно, пластилін і стеки, серветки для витирання рук. І дощечка нам теж потрібна, адже саме на ній ми ліпитимемо, щоб не забруднити наші столи.

Сьогодні ми ліпитимемо Лісовичка-чарівничка. Пригадайте казки або мультфільми, героями яких є лісовички.

¦ Як, на вашу думку, може виглядати Лісовичок-чарівничок?

¦ Чим він відрізнятиметься від просто чарівника?

Зараз кожний з вас виліпить власного Лісовичка-чарівника.

Послідовність виконання роботи

1. Спочатку розімніть пластилін, щоб він став м’яким і пластичним.

2. Визначте, який шматочок пластиліну знадобиться для ліплення голови, який – для тулуба, а скільки слід залишити для рук та ніг.

3. Із невеличкого шматка пластиліну, який ви залишили для голови, виліпіть кульку – голову.

4. Зі шматочка побільше – тулуб. З’єднайте його з виліпленою головою.

5. Зліпіть руки та ноги і з’єднайте їх із тулубом.

6. Поміркуйте, чим ви прикрасите свого чарівника, щоб він був схожий на Лісовичка.

6. САМОСТІЙНА ПРАКТИЧНА ДІЯЛЬНІСТЬ УЧНІВ

Ліплення фігури Лісовичка-чарівничка з пластиліну

7. АКТУАЛІЗАЦІЯ НАБУТИХ ЗНАНЬ

¦ Які матеріали та інструменти ми сьогодні використовували для роботи?

¦ Як називають художників, які працюють із такими матеріалами?

¦ Що таке скульптура!

8. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

1. Підбиття підсумків (загальна оцінка уроку, перегляд дитячих робіт, демонстрування кращих).

2. Визначення завдання для підготовки до наступного уроку: принести пластилін, дощечки для ліплення, стеки; розглянути фотографії або малюнки із зображеннями черепах, звернути увагу на форму їх панцирів.

3. Проголошення уроку завершеним.


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 votes, average: 3,00 out of 5)


ЛІСОВИЧОК-ЧАРІВНИЧОК - Плани-конспекти уроків по образотворчому мистецтву


ЛІСОВИЧОК-ЧАРІВНИЧОК