Матриця бостонської консалтингової групи

Матриця бостонської консалтингової групи – спосіб визначення пріоритетів формування продуктового портфеля бізнес-одиниці у формі двомірної решітки, по осі координат якої фіксується частка ринку, яку займає продукт, і темпи зростання цього ринку. Основними видами продуктів у портфелі матриці є: 1) “зірки” (швидке зростання і висока частка ринку, що вимагає значних фінансових вкладень, але завдяки високим темпам зростання і відповідної частки ринку формулюються значні фінансові ресурси); 2) “дійні корови” (низькі темпи зростання і висока частка ринку, що означає поєднання високих фінансових доходів і незначних інвестицій); 3) “собаки” (низькі темпи зростання і така ж частка ринку, що означає діяльність компанії з низькою часткою ринку у галузях, які перебувають у стані стагнації і вимагають високих витрат і ризиків); 4) “знаки запитання” (високі темпи зростання і низька частка ринку, що вимагає значних інвестицій у такі продукти або їх продажу зі знижками та ін.).




Матриця бостонської консалтингової групи