Соціологія короткий енциклопедичний словник
МЕТОДИ ВИВЧЕННЯ ПРЕФЕРЕНЦІЙ – засоби збору та аналізу інформації про впорядкований групою респондентів чи експертів перелік певних об’єктів за даним критерієм. Практика свідчить, що майже завжди опитувальний документ (анкета, текст) включає питання, розробка яких велася з орієнтацією на той чи інший М. в. п. Респондент, якщо він, оцінюючи за певним критерієм об’єкти, ставить один вище другого, визначає преференцінність (першість) одного з них. Преференційність, власне, виступає лише
Можна виділити чотири основні М. в. п.: бальні оцінки (респондент оцінює кожний з об’єктів певним балом або розподіляє об’єкти на декілька груп за даним критерієм, а бали вже встановлюються дослідником на стадії кодування чи обробки інформації); ранжування; парні порівняння; множинні порівняння.
Інші М. в. п. побудовані завдяки тій чи іншій комбінації