Метр, розмір, ритмічна вправа. Робота над піснею “Xлоп’ята й дівчатка” А. Островського. Слухання музики. П. Чайковський. Симфонія № 6

6 КЛАС

Тема 1. Музика як мова почуттів

Урок 2

Тема уроку. Метр, розмір, ритмічна вправа. Робота над піснею “Xлоп’ята й дівчатка” А. Островського. Слухання музики. П. Чайковський. Симфонія № 6

Мета уроку: навчити дітей правильно відтворювати ритмічний рисунок у певному розмірі; розвивати вокально-хорові навички та музично-ритмічний слух; виховувати інтерес до класичної музики.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: фортепіано, магнітофон, аудіо-запис, порірет П. Чайковського.

Хід уроку

I. Організація

класу до уроку.

1. Музичне вітання.

2. Оголошення теми уроку.

3. Повторення правил співу.

II. Розспівування.

1. Спів поспівки для дикції.

2. Вправи для дихання (спів на довгих нотах).

III. Активізація опорних знань учнів.

Діти, ви знаєте, що кожен музичний твір має певний ритм. Ця ритмічність визначається метром, що записується на нотному стані розміром.

Метр – це рівномірна послідовність сильних і слабких долей в такті.

Згадайте, як називаються долі у дводольному та тридольному розмірах.

– Що таке розмір, що він означає?

Розмір – це числова характеристика

метра, що вказує на кількість долей у такті.

Порівняйте ритм вправи:

 Метр, розмір, ритмічна вправа. Робота над піснею Xлопята й дівчатка А. Островського. Слухання музики. П. Чайковський. Симфонія № 6

– У якому розмірі написана пісня А. Островського “Хлоп’ята й дівчатка”?

IV. Робота над піснею.

Звертаю увагу дітей на спів без напруження, легкий, веселий. Бажаючих опитую на оцінку.

V. Слухання музики.

Бесіда про духовний світ людини та про те, як його може відображати музика. Музика випрямляє душу людини так, як гімнастика випрямляє п тіло. Музика має сильний вплив на людину, сповнює серце радістю, ніжністю, сумом, мужністю.

Яскравим прикладом такого впливу музики на стан людини є Шоста симфонія П. Чайковського, яка стала вершиною його творчості. В ній перед слухачем проходить все житія людини – від перших радощів і тривоги до кінця. Закінчується симфонія незвично: музика звучить спокійно, скорботно, без будь-якої помпезності. Але у самому кінці виникає світла тема – життя прекрасне у всіх випадках.

Послухайте І частину симфонії, яка має назву “Патетична”, і доповніть мою розповідь своїми міркуваннями про твір. (Діти слухають і дають відповіді на питання)

– Що таке симфонія?

– Яка сила музики?

– Чи здатна музика укріплювати силу людини, віру в її успіх?

VII. Підсумок уроку.


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 votes, average: 2,50 out of 5)


Метр, розмір, ритмічна вправа. Робота над піснею “Xлоп’ята й дівчатка” А. Островського. Слухання музики. П. Чайковський. Симфонія № 6 - Плани-конспекти уроків по музиці


Метр, розмір, ритмічна вправа. Робота над піснею “Xлоп’ята й дівчатка” А. Островського. Слухання музики. П. Чайковський. Симфонія № 6