Міні-проект. Як облаштувати джерело?

МОЯ КРАЇНА – УКРАЇНА

Урок 63

Тема. Міні-проект. Як облаштувати джерело?

Мета: створити умови для збагачення індивідуального досвіду дітей про джерело; розвивати пізнавальну активність, допитливість; пробуджувати інтерес до навколишнього світу; виховувати бережливе ставлення до джерел.

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

>> Вправа “Погода”

– Яка зараз пора року?

– Який місяць?

– Яке число?

– Тепло чи холодно надворі?

– Який стан неба?

– Яка температура повітря?

Чи були сьогодні протягом дня опади?

II. Повідомлення теми і мети уроку

– Відгадайте загадку.

Із-під гірки, з-під крутої

Прокладається норою

Та й до моря утіка

Через лози по ярах. (Джерело)

– Для чого нам потрібні джерела?

– Яким є їх значення для життя на Землі?

– Сьогодні ми дізнаємося, як облаштувати джерело.

III. Вивчення нового матеріалу

1. Читання вірша Т. Коломієць “Джерельце”

Джерельце під вербою

Виблискує водою.

Прийду до нього й до ладу

Порозчищаю, обкладу.

Все дно камінням обмощу,

В пісок ні краплі не пущу.

Задзвенить

і заспіва

Вода джерельна, мов жива.

– Що таке джерело?

Джерело – потік підземної води, іншої рідини, що витікає на поверхню землі; початок чого-небудь, звідки виходить щось.

– Отже, місце, де на поверхню землі виходить підземна вода, називається джерелом.

Джерельна вода завжди чиста, холодна, її приємно пити. Така вода додає сили, здоров’я.

Джерела потрібно оберігати, розчищувати, адже там, де є джерела, водойми завжди поповнюються водою.

2. Фізкультхвилинка

IV. Узагальнення й систематизація знань та вмінь учнів

1. Робота в групах

1) Гра “Шифрувальники”.

Учні об’єднуються у 5 груп.

Учитель дає окремі слова, які слід об’єднати в прислів’я і пояснити їх зміст.

– Не плюй у криницю, бо доведеться з неї ще води напитися.

– Хто хоче чистої води, нехай іде до джерела пити.

– Треба нахилитися, щоб з криниці води напитися.

– З малого джерела велика річка буває.

– В живому джерелі вода студена.

2) Гра “Не помились”.

Учні об’єднуються у 2 групи – хлопчики і дівчатка.

1-ша група. Що робить джерельце? – Напуває, дзюрчить, витікає… (Засихає, веселить, сміється, умиває, освіжає, холодить, співає, плаче…)

2-га група. Яким буває джерельце? – Цілющим, ласкавим, холодним… (Смачним, радісним, сумним, мінеральним, лісовим, чистим, світлим, живим, зажуреним…)

2. Складання казки за поданим початком

На лісовій галявині було джерельце. До нього приходили напитися смачної водиці лісові мешканці. Але одного разу вони побачили, що джерельце висихає…

Зразки дитячих казок

ДЖЕРЕЛЬЦЕ В БІДІ

На лісовій галявині було джерельце. До нього приходили напитися смачної водиці лісові мешканці. Але одного разу вони побачили, що джерельце висихає.

Звірята вирішили допомогти джерельцю. Поскликали всіх звірят лісу і почали думати, як зарадити біді. Рішення знайшов мудрий їжачок. Але виконати його доручили Зайчикові, – не завжди ж йому ховатись у кущах!

Вибіг Зайчик на галявину і причаївся. Він чекав на людей. І ось Зайчик побачив гурт дітей. Як показати їм дорогу до джерельця? Набравшись сміливості, Зайчик підбіг до дітей. Зупинився і поманив лапкою. Діти зраділи запрошенню. Та, побачивши джерельце, одразу зрозуміли, що звірятам загрожує небезпека. Без води вони загинуть!

Діти швидко побігли додому. Принесли лопати, відра, грабельки. Почали розчищувати. Джерельце врятоване! Звірята дякували дітям і частували смачними дарами лісу.

ЛІСОВЕ ДЖЕРЕЛЬЦЕ

На лісовій галявині було джерельце. До нього приходили напитися смачної водиці лісові мешканці. Але одного разу вони побачили, що джерельце висихає.

Довго радились звірі. Чому так сталося? І тут вони побачили, що джерельце забруднене. Білочка запропонувала послати в ефір сигнал біди. Допомогти звірятам на космічному кораблі прилетіли слоник Кузя і бегемотик Пуф. За допомогою насоса вони викачали забруднену воду. Через деякий час вода у джерельці стала кришталево чистою. Усі звірі щиро дякували слоникові Кузі та бегемотикові Пуфу за допомогу.

V. Підсумок уроку

– Що нового дізналися на уроці?

– Чому джерела потребують охорони?

– В Україні здавна шанували джерела. Чистота та бездоганні смакові якості джерельної води сприяли тому, що народ надавав їм символічного значення – воду вважали живою, тобто особливо цілющою. За народними повір’ями, жива вода давала силу, зцілювала рани і повертала до життя.


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 votes, average: 3,00 out of 5)


Міні-проект. Як облаштувати джерело? - Плани-конспекти уроків по натурології


Міні-проект. Як облаштувати джерело?