МІЖНАРОДНЕ СПІВРОБІТНИЦТВО У ВИВЧЕННІ АНТАРКТИКИ Й ОХОРОНІ ЇЇ ПРИРОДИ. УКРАЇНСЬКА ДОСЛІДНА СТАНЦІЯ “АКАДЕМІК ВЕРНАДСЬКИЙ”

Розділ II

МАТЕРИКИ

Урок № 41 (варіант Б)

Тема. МІЖНАРОДНЕ СПІВРОБІТНИЦТВО У ВИВЧЕННІ АНТАРКТИКИ Й ОХОРОНІ ЇЇ ПРИРОДИ. УКРАЇНСЬКА ДОСЛІДНА СТАНЦІЯ “АКАДЕМІК ВЕРНАДСЬКИЙ”

Мета: дати учням знання про особливості міжнародного співробітництва у вивченні Антарктики, місце українських дослідників у вивченні природи материка; показати значення охорони природи Антарктиди; розвивати навички роботи з картами атласу; вміння самостійно здобувати знання з використанням додаткових джерел географічної інформації.

Обладнання:

карта Антарктиди, карти шкільного учнівського атласу, картини природи материка.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Опорні та базові поняття: оазис, шельфовий льодовик, міжнародне співробітництво, антарктична станція.

Географічна номенклатура: моря: Ведделла, Росса, Беллінсгаузена; півострів Антарктичний; Трансантарктичні гори; вулкан Еребус.

ЗМІСТ УРОКУ

I. Організаційний момент

Прийом “Викликаю асоціацію”

Учитель пропонує кожному з учнів висловити ті

асоціації, які виникли в них при слові “Антарктида” (холод, біла пустеля тощо).

II. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів

1. Прийом “Аукціон”

Учні висловлюють короткі тези, що характеризують історію дослідження та природу материка.

2. Прийом “Мікрофон”

Продовжити тезу “Антарктиду називають “полюсом холоду планети” тому, що… “

ІІІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності учнів

Прийом “Проблемне питання”

– Чому у вивченні Антарктики й охороні її природи необхідне міжнародне співробітництво?

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Прийом “Домашня заготовка”

Учні розповідають, використовуючи опорні схеми, малюнки, ілюстрації, додатковий матеріал, про вивчення природи материка науковцями різних країн і в тому числі України (випереджувальне домашнє завдання).

2. Прийом “Прес-конференція”

Учні розподіляються на науковців – дослідників Антарктиди та кореспондентів газет та журналів і обмінюються запитаннями та відповідями з проблеми уроку.

3. Прийом “Картографічна лабораторія”

Учні виконують практичну роботу № 8, наносять назви географічних об’єктів на контурну карту материка.

V. Закріплення нового матеріалу

Прийом “Експрес-тест”

1. Ім’я дослідника у складі експедиції якого перший українець потрапив до Антарктиди:

А) Р. Амундсен; б) Р. Скотт; в) Р. Пірі; г) Т. Беллінсгаузен.

2. Дослідник, ім’я якого носить українська арктична станція:

А) К. Ціолковського; б) С. Рудницького; в) В. Вернадського; г) М. Ломоносова.

3. За міжнародними угодами видобуток корисних копалин в Антарктиді:

А) дозволено;

Б) заборонено;

В) дозволено лише окремим країнам;

Г) дозволено лише окремим компаніям.

4. Антарктида в далекому геологічному минулому складала Гондвану разом з материками:

А) Австралією, Південною Америкою, Африкою та Євразією;

Б) Австралією, Південною Америкою, Африкою та Австралією;

В) Північною Америкою Південною Америкою, Африкою та Австралією;

Г) Південною Америкою, Африкою та Австралією.

5. Більшість антарктичних станцій розташовано:

А) в центрі материка; б) на узбережжях; в) в західній частині материка; г) в східній частині материка.

VI. Підсумок уроку

Учні разом з учителем підбивають підсумки уроку.

VII. Домашнє завдання

– Опрацювати текст підручника.

– Підготувати повідомлення про історію відкриття Північної Америки.




МІЖНАРОДНЕ СПІВРОБІТНИЦТВО У ВИВЧЕННІ АНТАРКТИКИ Й ОХОРОНІ ЇЇ ПРИРОДИ. УКРАЇНСЬКА ДОСЛІДНА СТАНЦІЯ “АКАДЕМІК ВЕРНАДСЬКИЙ”