МНОЖЕННЯ БАГАТОЦИФРОВОГО ЧИСЛА НА ОДНОЦИФРОВЕ У ВИПАДКУ, КОЛИ В СЕРЕДИНІ ПЕРШОГО МНОЖНИКА Є НУЛІ. РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ З ДВОМА БУКВЕНИМИ ДАНИМИ

Мета: ознайомити учнів з письмовим множенням у випадку, коли в середині першого множника є нулі; формувати вміння розв’язувати задачі; вдосконалювати навички усних та письмових обчислень; розвивати мислення; виховувати інтерес до предмета.

ХІД УРОКУ

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. КОНТРОЛЬ, КОРЕКЦІЯ І ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ

1. Перевірка домашнього завдання

2. Усні обчислення

Завдання 550 (усно)

3. Математичний диктант

– Запишіть розв’язання задач виразами.

– Після того як продали 1150 пачок вафель, залишилося

продати ще 350. Скільки всього пачок вафель мали продати?

– На концерт продали 700 квитків, у касі залишилося 100 квитків. У скільки разів більше квитків продали, ніж залишилося?

– Анна купила 3 пакети гречаної крупи по 800 г у кожному. Скільки всього гречаної крупи купила Анна? (Відповідь запишіть у кілограмах і грамах.)

– На молокозавод привезли спочатку 1800 л молока, а потім ще 1500 л. Скільки всього літрів молока привезли на молокозавод?

– Відстань від Львова до Харкова 910 км. Потяг проїхав

680 км. Скільки кілометрів йому залишилося їхати?

Відповіді: 1150 + 350 = 1500; 700 : 100 = 7; 800 • 3 = 2400 г = 2 кг 400 г; 1800 + 1500 = 3300; 910 – 680 = 230.

III. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Пояснення вчителя

Учитель розв’язує приклад і пояснює прийом обчислень, не називаючи розрядів.

 МНОЖЕННЯ БАГАТОЦИФРОВОГО ЧИСЛА НА ОДНОЦИФРОВЕ У ВИПАДКУ, КОЛИ В СЕРЕДИНІ ПЕРШОГО МНОЖНИКА Є НУЛІ. РОЗВЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ З ДВОМА БУКВЕНИМИ ДАНИМИ

– Число 5 множимо на 3, отримуємо 15; 5 пишемо, 1 запам’ятовуємо, 8 помножити на 3 дорівнює 24 і ще 1, отримаємо 25; 5 пишемо, 2 запам’ятовуємо; 0 помножити на 3 дорівнює 0, записуємо; 3 помножити на 3 буде 9, записуємо.

2. Первинне закріплення

Завдання 551 (з поясненням)

 МНОЖЕННЯ БАГАТОЦИФРОВОГО ЧИСЛА НА ОДНОЦИФРОВЕ У ВИПАДКУ, КОЛИ В СЕРЕДИНІ ПЕРШОГО МНОЖНИКА Є НУЛІ. РОЗВЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ З ДВОМА БУКВЕНИМИ ДАНИМИ

Завдання 552 (самостійно зі взаємоперевіркою в парах)

 МНОЖЕННЯ БАГАТОЦИФРОВОГО ЧИСЛА НА ОДНОЦИФРОВЕ У ВИПАДКУ, КОЛИ В СЕРЕДИНІ ПЕРШОГО МНОЖНИКА Є НУЛІ. РОЗВЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ З ДВОМА БУКВЕНИМИ ДАНИМИ

3. Фізкультхвилинка

IV. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ

1. Гра “Парне – непарне”

– Наведіть приклади непарних чисел. Чому вони називаються непарними?

Робота в групах

– Знайдіть парні числа у завданні 553 та поясніть свій вибір.

1-ша група – виконати завдання з парними числами;

2-га група – виконати завдання з непарними числами.

2. Робота над задачами

Завдання 554

 МНОЖЕННЯ БАГАТОЦИФРОВОГО ЧИСЛА НА ОДНОЦИФРОВЕ У ВИПАДКУ, КОЛИ В СЕРЕДИНІ ПЕРШОГО МНОЖНИКА Є НУЛІ. РОЗВЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ З ДВОМА БУКВЕНИМИ ДАНИМИ

– Складіть план розв’язання задачі. Запишіть розв’язання.

1224 • k – кількість глядачів у великому залі за день;

208 • с – кількість глядачів у малому залі за день;

1224 • k + 208 • с – кількість глядачів у кінотеатрі за день.

Якщо k = 5 і с = 4, то 1224 • 5 + 208 • 4 = 6952 (гл.)

 МНОЖЕННЯ БАГАТОЦИФРОВОГО ЧИСЛА НА ОДНОЦИФРОВЕ У ВИПАДКУ, КОЛИ В СЕРЕДИНІ ПЕРШОГО МНОЖНИКА Є НУЛІ. РОЗВЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ З ДВОМА БУКВЕНИМИ ДАНИМИ

Відповідь: 6952 глядача може обслужити кінотеатр за день.

Завдання 555

Рухомий об’єкт

Швидкість

Час

Відстань

Катер

27 км/год

3 год

?

Буксир

18 км/год

3 год

?

I спосіб

1) 27 • 3 = 81 (км) – пройшов катер за 3 години;

2) 18 • 3 = 54 (км) – пройшов буксир за 3 години;

3) 81 – 54 = 27 (км) – відстань між буксиром і катером через 3 години.

II спосіб

1) 27 – 18 = 9 (км/ч) – більше проходив катер;

2) 9 • 3 = 27 (км) – відстань між ними через 3 години.

V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Завдання 556; 557 (с. 91).

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

– Що вивчали сьогодні на уроці?

– Що вдалося найкраще?

– Що викликало труднощі?

– З яким настроєм завершуємо урок?




МНОЖЕННЯ БАГАТОЦИФРОВОГО ЧИСЛА НА ОДНОЦИФРОВЕ У ВИПАДКУ, КОЛИ В СЕРЕДИНІ ПЕРШОГО МНОЖНИКА Є НУЛІ. РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ З ДВОМА БУКВЕНИМИ ДАНИМИ