Множення і ділення на круглі числа
Письмовий прийом
1
Обчисли.
2
Перевір, чи правильно подано розрядні числа у вигляді добутку числа та розрядної одиниці.
80 = 8 ∙ 10 500 = 5 ∙ 100 7000 = 7 ∙ 1000
3
Поясни, як учні виконали множення на кругле число.
265 ∙ 30 =
=265 ∙ (3 ∙ 10) =
= (265 ∙ 3) ∙ 10 =
= 795 ∙ 10 = 7950
П’ятикласниця Марина пропонує виконати множення, не зважаючи на нуль, а потім до одержаного результату справа записати нуль. Поясни та прокоментуй розв’язання
4
Зістав добутки. Чим вони відрізняються? Як ця відмінність вплине на розв’язання? Знайди значення добутків, застосувавши письмовий прийом.
Письмове множення чисел, що закінчуються нулями
1. Записую множники стовпчиком так, щоб нулі залишилися справа.
2. Виконую множення, не зважаючи на нулі.
3. Визначаю кількість нулів в обох множниках разом.
4. Дописую стільки ж нулів до результату справа.
5
Виконай множення, застосувавши письмовий прийом. У разі потреби виконай перевірку.
237 ∙ 600 4280 ∙ 90 324600 ∙ 2
7800
6
Поясни, як виконано письмове ділення на кругле число. Чи можна міркувати так само, щоб знайти решту часток?
11900 : 50
7120 : 80
31360 : 40
87290 : 70
7
Учні третіх класів виготовили 90 годівниць, а учні четвертих класів – удвічі більше, у усіх годівниць діти виготовили зі старих пластикових пляшок. Скільки таких годівниць було виготовлено?
8
Розв’яжи задачу. Склади та розв’яжи хоча б одну обернену задачу.
В одній бригаді було 4 робітники, а в другій – 5. Бригади працювали однаковий час і заробили 935 100 грн. Як бригади повинні поділити цей заробіток?
9
Знайди значення виразів, виконай перевірку.
17 340 : 60 32 800 ∙ 30 409 ∙ 800
780 ∙ 600 82050 : 30 178340 : 20
33660 : 90 56300 ∙ 7 480 ∙ 600