Множення на розрядні числа. Повторення переставного та сполучного законів множення. Зображення круглого числа у вигляді добутку двох чисел, одним із множників якого є число 10, 100, 1000. Розв’язування задач, що включають знаходження числа за його дробом (№№ 806-813)

Тема. Множення на розрядні числа. Повторення переставного та сполучного законів множення. Зображення круглого числа у вигляді добутку двох чисел, одним із множників якого є число 10, 100, 1000. Розв’язування задач, що включають знаходження числа за його дробом (№№ 806-813).

Мета. Повторити з учнями переставний та сполучний закони множення; вчити використовувати їх для спрощення обчислень; закріплювати вміння учнів зображати круглі числа у вигляді добутку двох множників, один з яких 10, 100, 1000; вчити розв’язувати складені задачі, що включають

знаходження числа за його дробом.

Обладнання. Таблиця “Множення круглих чисел”; схема задачі; завдання для опитування учнів.

Зміст уроку

І. Контроль, корекція та закріплення знань.

1. Перевірка домашнього завдання.

А) Пояснити розв’язання задачі № 804.

(Розв’язання:

1) 2940 : 7 • 3 = 1260 (р.) – у 1-ому цеху;

2) 2940 – 1260 = 1680 (р.) – у 2-ому і 3-ому цехах;

3) 1680 : 2 = 840 (р.) – у 3-ому цеху.)

Б) Зачитати відповідь до задачі № 805.

(Відповідь: швидкість другого човна 28 км/год.)

2. Усні обчислення.

А) Знайти  Множення на розрядні числа. Повторення переставного та сполучного законів множення. Зображення круглого числа у вигляді добутку двох чисел, одним із множників якого є число 10, 100, 1000. Розвязування задач, що включають знаходження числа за його дробом (№№ 806 813) від 21 (= 6); у від 40 (= 16);  Множення на розрядні числа. Повторення переставного та сполучного законів множення. Зображення круглого числа у вигляді добутку двох чисел, одним із множників якого є число 10, 100, 1000. Розвязування задач, що включають знаходження числа за його дробом (№№ 806 813)

від 80 (= 60);  Множення на розрядні числа. Повторення переставного та сполучного законів множення. Зображення круглого числа у вигляді добутку двох чисел, одним із множників якого є число 10, 100, 1000. Розвязування задач, що включають знаходження числа за його дробом (№№ 806 813) ц (= 75 кг);  Множення на розрядні числа. Повторення переставного та сполучного законів множення. Зображення круглого числа у вигляді добутку двох чисел, одним із множників якого є число 10, 100, 1000. Розвязування задач, що включають знаходження числа за його дробом (№№ 806 813) год (= 24хв);  Множення на розрядні числа. Повторення переставного та сполучного законів множення. Зображення круглого числа у вигляді добутку двох чисел, одним із множників якого є число 10, 100, 1000. Розвязування задач, що включають знаходження числа за його дробом (№№ 806 813) доби (= 16 год);  Множення на розрядні числа. Повторення переставного та сполучного законів множення. Зображення круглого числа у вигляді добутку двох чисел, одним із множників якого є число 10, 100, 1000. Розвязування задач, що включають знаходження числа за його дробом (№№ 806 813) кг (= 300 г);  Множення на розрядні числа. Повторення переставного та сполучного законів множення. Зображення круглого числа у вигляді добутку двох чисел, одним із множників якого є число 10, 100, 1000. Розвязування задач, що включають знаходження числа за його дробом (№№ 806 813) м (= 60 см).

Б) Задача.

Учень прочитав 50 сторінок, що становило  Множення на розрядні числа. Повторення переставного та сполучного законів множення. Зображення круглого числа у вигляді добутку двох чисел, одним із множників якого є число 10, 100, 1000. Розвязування задач, що включають знаходження числа за його дробом (№№ 806 813) всієї книжки. Скільки сторінок у книжці? (Відповідь: 200 сторінок.)

В)* У хлопчика запитали: “Яка твоя маса?” Він відповів жартома: “ Множення на розрядні числа. Повторення переставного та сполучного законів множення. Зображення круглого числа у вигляді добутку двох чисел, одним із множників якого є число 10, 100, 1000. Розвязування задач, що включають знаходження числа за його дробом (№№ 806 813) ц ще  Множення на розрядні числа. Повторення переставного та сполучного законів множення. Зображення круглого числа у вигляді добутку двох чисел, одним із множників якого є число 10, 100, 1000. Розвязування задач, що включають знаходження числа за його дробом (№№ 806 813) моєї маси”. Яка маса хлопчика?

 Множення на розрядні числа. Повторення переставного та сполучного законів множення. Зображення круглого числа у вигляді добутку двох чисел, одним із множників якого є число 10, 100, 1000. Розвязування задач, що включають знаходження числа за його дробом (№№ 806 813)

Маса хлопчика становить 5 таких частин, по 5 кг кожна. (Маса: 25 кг.)

3. Завдання для опитування учнів.

А) 5 дівчаток зібрали 4 кг полуниць. Скільки полуниць одержала кожна дівчинка? (800 г)

Б) У трьох цехах приватного підприємства працює 352 робітники,  Множення на розрядні числа. Повторення переставного та сполучного законів множення. Зображення круглого числа у вигляді добутку двох чисел, одним із множників якого є число 10, 100, 1000. Розвязування задач, що включають знаходження числа за його дробом (№№ 806 813) усіх робітників працює в першому цеху, а решта – у другому і третьому, порівну в кожному. Скільки робітників працює в третьому цеху? (66)

ІІ. Повторення законів множення.

1. Виконання завдання № 806 (1, 2) (усно).

2. Обчислення виразів зручним способом (№ 806 (3).)

8 • (5 • 3) = (8 • 5) • 3 = 40 • 3 = 120;

5 • 7 • 2 • 9 = (5 • 2) • (7 • 9) = 10 • 63 = 630;

(49 • 25) • 4 = (25 • 4) • 49 = 100 • 49 = 4900.

III. Множення на розрядні числа.

1. Виконання завдання № 808 (усно).

2. Запис розрядних чисел у вигляді добутку.

А) Вправа № 808 (1) (усно).

Б) Вправа № 808 (2) (письмово).

Фізкультхвилинка.

IV. Розвиток математичних знань.

1. Робота над задачами.

А) Задача № 809 (усно).

Б) Задача № 810 (фронтально).

Учні пояснюють, що 25 л – це тільки частина води, що була в бочці. Отже, води в бочці було 25 • 4 = 100 (л). Хлопчик витратив із 100 л 25 л на поливання огірків і 30 л на поливання яблунь. Всього він витратив 25 + 30 = 55 (л). Води в бочці залишилося 100 – 55 = 45 (л).

В) Задача № 811.

 Множення на розрядні числа. Повторення переставного та сполучного законів множення. Зображення круглого числа у вигляді добутку двох чисел, одним із множників якого є число 10, 100, 1000. Розвязування задач, що включають знаходження числа за його дробом (№№ 806 813)

Відповідь на перше питання.

1) 12 • 10 = 240 (км) – пролетів літак за 20 хв;

2) 2 • 20 = 40 (км) – пролетів вертоліт за 20 хв;

3) 400 + 40 – 240 = 200 (км) – відстань між вертольотом і літаком через 20 хв.

(II варіант 3-ої дії: 400 – 240 + 40 = 200 (км).)

Відповідь на друге запитання.

Якщо через 20 хв відстань між літаком і вертольотом зменшилася у 2 рази (400 : 200 = 2 (рази), то ще через 20 хв вона становитиме 0 км, тобто літак порівняється з вертольотом через 40 хв (20 + 20 = 40 (хв).

Відповідь на третє запитання.

1 год = 60 хв

1) 12 • 60 = 720 (км) – пролетить літак за 1 год;

2) 2 • 60 = 120 (км) – пролетить вертоліт за 1 год;

 Множення на розрядні числа. Повторення переставного та сполучного законів множення. Зображення круглого числа у вигляді добутку двох чисел, одним із множників якого є число 10, 100, 1000. Розвязування задач, що включають знаходження числа за його дробом (№№ 806 813)

3) 720 – 400 – 120 = 200 (км) – відстань між літаком і вертольотом через 1 год:

(II варіант 3-ої дії: 720 – (400 + 120) = 200 (км).)

Або методом міркування:

Якщо через 20 хв відстань між літаком і вертольотом становила 200 км, ще через 20 хв літак порівнявся з вертольотом (відстань між ними стала 0 км), то через наступні 20 хв (1 год – 20 хв + 20 хв + 20 хв) літак випередить вертоліт – знову ж таки, на 200 км.

2. Знаходження значень виразів.

(5194 – b) + b • 4 b = 985;

(а • 3) – (859 + а) а = 573.

А) Якщо b = 985, то (5194 – b) + b • 4 = (5194 – 985) + 985 • 4 = 8149.

Б) Якщо а = 573, то (а • 3) – (859 + а) = (573 • 3) – (859 + 573) = 287.

V. Підсумок уроку.

– Обчисліть вирази, використовуючи переставний і сполучний закони множення.

(47 • 25) • 4 = (25 • 4) • 47 = 100 • 47 = 4700:

89 • 2 • 5 = 89 • (2 • 5) = 89 • 10 = 890.

VI. Домашнє завдання.

№№ 812, 813 (с. 133).


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 votes, average: 3,00 out of 5)


Множення на розрядні числа. Повторення переставного та сполучного законів множення. Зображення круглого числа у вигляді добутку двох чисел, одним із множників якого є число 10, 100, 1000. Розв’язування задач, що включають знаходження числа за його дробом (№№ 806-813) - Плани-конспекти уроків по математиці


Множення на розрядні числа. Повторення переставного та сполучного законів множення. Зображення круглого числа у вигляді добутку двох чисел, одним із множників якого є число 10, 100, 1000. Розв’язування задач, що включають знаходження числа за його дробом (№№ 806-813)