Модель директорської приватизації

Модель директорської приватизації – модель, яка висвітлює роль директорів компаній у процесі роздержавлення і приватизації економіки, зокрема процес концентрації акціонерного капіталу, передусім у руках директорського корпусу. Засобами реалізації цієї моделі стало скуповування за безцінь акцій (або сертифікатів) у рядових членів трудових колективів, сприяння прихованому безробіттю (перешкоджаючи звільненню робітників і відпливу акцій (сертифікатів) з корпоратизованих підприємств, переводячи зайвих робітників на неповний робочий

тиждень або відправляючи їх у неоплачувану відпустку). Внаслідок цього директори багатьох фірм і компаній сконцентрували у своїх руках значні пакети акцій і стали реальними власниками значної кількості підприємств. М. д. п., зумовлена хибною політикою приватизації, безправністю дрібних акціонерів, почала діяти після ухвалення “Закону про підприємство”, що надав директорам необмежені права, зробивши їх майже безконтрольними власниками підприємств. Ігнорування значною частиною таких директорів сучасних морально-етичних принципів організації підприємства, відсутність ефективної законодавчої
бази тощо призводить до того, що чималу частку фінансових ресурсів вони витрачають на придбання престижних особняків, автомобілів, встановлюють собі надмірне жалування тощо, тобто вони не є ефективними власниками, що свідчить про поглиблення корпоративних конфліктів (див. Корпоративні конфлікти).


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5,00 out of 5)


Модель директорської приватизації - Економічний словник


Модель директорської приватизації